Reaktion på rädsla!
Gör ni något speciellt när ni blir rädda el tycker att något är otäckt?

Jag har en tendens till att hålla för öronen när det "händer" något. Men jag måste ju se ändå ;) Min sambo bara älskar att se när jag gör så, det slår ju aldrig fel heller.
Slutar att andas.. =)
Jag rycker typ alltid till. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag brukar typ hoppa till eller så intar jag försvarställning xD
får hjärtklappning och spänner mig

Hjärtat rusar upp i halsgropen sedan blir jag kallsvettig och torr i munnen fast först skriker jag nog till också. *ler*

hoppar till
Beror på vad som menas med rädd och i vilket sammanhang…
/Elin

Skriker x) om det är riktigt läskigt. Jag å min kompis var hemma hos henne själva en gång, det var mörkt men ändå inte =P. Och vi skrämde upp varanndra…så vi sprang in i badrummet å gömde oss i badkaret å skrev såfort vi hörde ngt xD

Hoppar till gör jag också! Oftast hoppar jag till, skriker gör jag inte ofta..
Jag brukar nog ta tag i något, och spänna mig i hela kroppen, vilket resulterar i att jag hoppar till. :P
jag skriker och hoppar och studsar. ungefär. hah
Ja just det, jag skriker också xD. Kommer ihåg när det var en liten fågel i stallet… Jag var alldeles vettskrämd och skrek som en gris för h*n flög ju nästan på mig.

#13# Kanske bara var en liten svala som vaktade sitt bo i stallet?
Nä jag tror inte det, den hade nog bara fölygit in genom dörren för han försökte ta sig ut när vi kom dit. Stackarn måste ha varit minst lika rädd som jag x)

#15# Ja, dom kan ju bli så rädda att dom flaxar in i fönstret och dör. Men vi har svalor i vårt stall så dom kan man möta i dörren rätt som det är. Men dom är duktiga flygare och ändrar riktning ifall vi skulle krocka.

Ok, vi kan definiera lite närmare. Olika sorters rädslor:
- OTÄCKA: Om man är på väg att krocka med något el kollar på tv mm.
- SKRÄMMANDE: Något dyker upp huxflux bakom ryggen på en som man inte har hört el liknande.
Rycker till bara;)

1. skriker och bromsar med foten (om man kör bil), får hjärtklappning
2. skriker, studsar

blir stel som en finne och spärrar upp ögonen.. har jag fått höra från andra iaf :P Det är sällan jag skriker när jag blir rädd
hjärtklappning får jag ofta när jag blir rädd, och ont i magen..

Jag brikar hålla för öronen och skrika ^^

Jag brukar nog hoppa/rycka till och/eller bli helt stel o höra hjärtat dunka ..
Jag brukar skygga undan, hoppa till eller vara på vippen att ge den som skrämmer mig en rejäl käftsmäll.
Det beror helt o hållet på situationen.
Är det att hästar sparkar efter mig o nästan träffar så går jag på o sjasar undan sen har ajg tid o ta hand om andrenalin-rushen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
hoppa undan, rycka till, skrika till :P
jag rycker till om någon gör en hastig rörelse vid mitt ansikte (har varit misshandlad där) och får total panik om någon låser in mig i ett litet rum
Rycker till, blir knäpptyst och hoppar ibland.
#26 usch.. :(

Jag skriket jämt. Oavsett vad som händer! =)