Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 5775 ggr
Marylojs
5

Ridskola för vuxen i Lund?

Hej! Jag överväger att flytta till Lund, och skulle i samband med det även vilja återuppta min ridning som fått vara vilande ett par år. Initialt har jag tänkt mig lektionsridning, för att komma igång igen. Har ni något att rekommendera?

NinaToy
1

Jag kan ju rekommendera Malmö Ridklubb som ligger i Hyllie, kanske lite långt ifrån Lund men de har snälla och välutbildade storhästar. :) Red där innan i ca 6 år, sen så finns det ju Torns i Lund men jag har ingen erfarenhet utav det stället. :P

lisette
0

det finns ju gott om ridskolor i malmö/lund området. det är bara att välja vad du vill rida… :D

Marylojs
0

Några hemsidor ni kan rekommendera? Jag vill ha välutbildade hästar och skicklig personal.

lisette
0

tyvärr var det väldigt längesedan jag red på ridskola så jag kan inte hjälpa dig. men det finns ju flera ridskolor i malmö. malmö ridklubb som nina skrev, MCR, klagshamn.

någon annan skåning?

Marylojs
0

Ingen i Lund? Fast det är klart, Malmö är ju inte så jättelångt bort, och det är ganska troligt att jag kommer jobba i Malmö om jag nu flyttar… *fundilerar*

NinaToy
0

http://www.malmoridklubb.com
Där kan man hitta info om hästar, lektioner m.m.!

MCR rekommenderar jag inte…

Luthien89
0

#6 Varför inte MCR?

lisette
0

överhuvudtaget att rida på ridskola mitt inne i stan (eller i utkanten) skulle jag inte rekommendera. det är ju betydligt trevligare att komma ut i skogen.

NinaToy
0

#7# Precis. Jag har praoat där och ridit deras hästar, tycker mycket mer om Malmö Ridklubbs hästar, MCR:s hästar får gå ute i hagen kanske varannan dag, 1 timme, det tycker jag inte riktigt är schysst. De har 3 SMÅ hagar på 45 hästar typ… Ena hagen är som 4 3x3 boxar och där låter de minst 2-3 hästar gå, jag tycker inte det är en riktig utevistelse. Det är mitt inne i stan också. Lisettes Calippo stog ju där och vantrivdes.

Murre_Uddiz
0

Vadå MCR?? Det e ju ett band..lite förkortat bara..*hoppas på att inte va alltför störande..;)*

#9 lät ju inte så bra..

NinaToy
0

#10# Haha. ;) Det är också en ridklubb i Malmö. :P

Luthien89
0

#11 Då är det MCR som ligger vid Jägersro väl?! Med tanke på att där inte finns några hagar och sånt..

Marylojs
2

Tack för hjälpen! Är det någon som har erfarenhet av Lunds civila ryttarförening? www.lundscivila.se

Marylojs
0

putt

lisette
0

#12 ja precis!

förlåt… mcr

sofiaextra
1

Hej!

Torns Ryttarförening i norra Lund har vuxengrupper. Det är högst 7 personer i grupperna och det är stora ponny och hästar i grupperna. Fungerar jättebra.

Sofia

trex
0

Tråden är sedan 2006.

maria81m
0

Ändå en bra tråd. och tipset med Torns ridklubb följer jag upp. Tack :)