Sverige vann mot Finland!!
Ha, ha vi vann, vi vann. Sverige, Sverige vi är bättre än Finland. he he
JIPPIIIII !!!!!!

He, he ingen från Finland så som ……ja du vet vem. hi hi

Var är du sessan?? hi hi
SÅ DJ:::::::A GÖTTTTTTTT!!!!!
Jaa!! Hoppas ni såg matchen, helt underbart spännande :D
Ska int skriva vad jag känner för då hamnar de nog censurera!
Men, jag lever, tiden läker alla sår men FAAAAN vad det smakar skit att förlora!!!!
Första gången som jag verkligen tycker synd om de som tar silver… Finland har spelat såååå bra hela turneringen… Typiskt det "svenska spöket"… MEN det blidde en "nordisk final" !!!! Fy faan va vi blågula och blåvita är braaaaaaa!!!!!
Ja vi förlorade ju ingen match förutom den viktigaste!
Tycker synd om de spelare som inte kommer att vara med i nästa OS, de skulle ha blivit en sån fin avslutning för de.
Jaja, det är bara att bita i det sura äpplet och lite halvhjärtat säga: Grattis Sverige!
Precis samma känsla som vi hade haft.. gällande Sudden, Foppa, Lidas och Affe bla… MEN vi har ju inte varit obesegrade tidigare… Men Sverige och Finland spelar i stort sett nästan tajt oavsett hur de har spelat tidigare… knepigt..
Jag är till hälften finne…Så innan matchen bestämde jag mej för att heja på dom som vinner!

#10 Haha det var smart ;)

TJIIIIIIIIIHOOOOOOOOO

Jag är också halvfinne så jag kan också glädja mig i vilket fall som helst. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag är gift med en finne, så här är det inte så attans muntert just för tillfället. 
Det var lite halvstöddiga kommentarer ända tills 7:e sekunden i tredje perioden, sen har det varit mer eller mindre knäpptyst. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#15 sött
Jag vill bara meddela att Kareby spelade 4-4 mot höjden i dag en spännande marsch. Höjden sa att Kareby var ett hårt motstånd både snabba och smidiga (bandy P 94)
#15: Verkar livat värre. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

# 15 har du kollat så ingen har skjutit hål i den?

Ha, ha vad kul det var. Helt otroligt! 
Jag sa ju det sessan att vi skulle vinna. he he 

Helt underbart :)
gejsa: VI vann???? Inte visste jag att DU var med och spelade!? 
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Tror hon menade vi som i vi Svenskar, faktiskt 

Vi var duktiga detta OS, jag är riktigt stolt över att vara svensk 

-Absolut!!
man blir sååå stolt och såååå tävlingssugen!!! Jag vill oxå ta medalj!!! Hmmm.. kanske i mockning??? Hi hi hi!!

-Nää den guldmedaljen knep ja nyss, det vills. OS i mockning..Haha ha
"Vi" inkluderar den som pratar om ämnet, rent språkligt och gramatiskt!
Kiara: Språkligt, helt fel! DOM (som varit där och tävlat) har varit skitduktiga! Säger du "vi" ska du ha varit en av dom….Krasst, men sant!
Tre Kronor har vunnit guld i os, dvs DOM har vunnit! Sen att svenskarna (ja, jag ÄR svensk…) tar åt sig den stora äran och slår sig för bröstet och säger att; "Vi är så jävla bra!". Vad är "vi" bra på? Sitta i soffan och heja kanske….inte fan är "vi" duktiga på att spela ishockey. Det är det Tre Kronor som är!!!! Dom har varit fantastiskt duktiga i detta OS. *imponerad*
Sen vet jag att det är praxis bland sprortfånar att inte lära sig svenska språket korrekt, men det är en annan sak!
Å, ja! Jag är också stolt över att svenskarna i turin tagit så många Medaljer, men aldrig att jag skulle ens försöka ta åt mig ett uns av äran genom att säga att "vi" har varit duktiga!
//I *hukar sig inför den kommande pajkastningen*

Grammatik kan jag, men vi har varit jätteduktiga i detta OS även om vi pöser i soffan så har vi tagit massor av medaljer………………..men jag är verkligen imponerad av dom svenska idrottsmännen och kvinnor som har kämpat och blivit svettiga på OS så att vi kan vara stolta att vi är svenskar.
Men jag är mer stolt över Kareby som spelade 4-4 mot höjden för det är mina pojkar det
hela laget
Psykologiskt fenomen att säga vi… handlar om tillhörighet och solidaritet bla. Lilla Sverige har många fina sportframgångar och många i samhället är inblandade såsom ledare, engagerade föräldrar, sponsorer, skattebetalare osv.. Den enskilde idrottaren har presterat men det finns en organisation bakom som möjliggör samt denna org drivs bla med skattemedel som "vi" betalar.. tror att det är viktigt för oss människor att känna stolthet och gemenskap… så man säger vi… och jag tror att Kiara är fullt medveten om detta såvida hon inte har skaffat penis och telat sig till arenan under "falskt namn" he he he!!! Vilken syn!!!!!
Vet inte ens varför jag skrev detta… bara så skönt att lillan sover och jag inte just nu har ngr måsten!!!

Det var värst vad petig man var då. 
Spelar ingen roll vad du säger. he he
Svenskarna spelade åt oss svenskar så vi tog guldet iaf.
Kiara: Håller inte med dig!!! Men det är jag det….. Kärringen mot strömmen!
Wanilj: Visst är det ett psykologiskt fenomen! Har man inte något eget, "använder" man sig gärna av andra!
*känner hornen växa sig längre och längre*
Mohaha!!!!!
//I
he he he he!!! kan inte släppa tanken på dig med suspensoar Kiara!!! he he he!!! många spänningar som släppte nu när vi fick våra pengar…. he he he he…. förlåt!!!
……………. bara såååå flamsig!!!!
Ska ishockeylaget firas idag eller slapp de hem igår?
Finnaran firades igår på salutorget i Hesa ca3 tiden natten!
Jag skulle så ha viljat vara där, vi var på väg men kusken var så bedrövad av förlusten så det blev inte av
Experterna menar att det var pga att Sakus maijla som brast som gjorde att ni slapp till att göra mål!
Okej okej, ska försöka släppa det nu, snart, imorron, om ett år….
gejsa: Nope, jag tror dom spelade för sig som lag, och enbart för sig. Jag tror absolut inte dom tänkte att "nu blir svenska folket så jätteglada om vi vinner!". Jag tror att dom just då, i detta då, struntade fullständigt i oss, utan bara ville vinna för sin egen äras skull. Krasst, men sant! Sen i efterhand blir som säkert jätteglada och stolta över att svenska folket höjer dom till skyarna, men jag skulle bli urförbannad om jag var i "foppas" kläder om någon kom och försökte ta del av äran som jag kämpat mig blå för….
Det är samma sak om jag var ute och tävlade med min häst och vi vinner och tex mina föräldrar säger; "vi vann!!!". De hade fått på nöten, det kan jag lova. JAG och MIN HÄST har presterat, dom har på sin höjd tittat på….
//I

ha ha vi tog guld, vi tog guld.
Dom kommer väl hem till sverige vid fem, tror jag, det skulle sändas direkt i tv. Kolla aftobladets hemsida…de brukar inte missa sensationer….
//I
jag förmodar att dina föräldrar inte kör, betalar/betalat för häst och uppstallning.. Visst är det din häst och du som presterar.. främst pållen då den arbetar mest fysiskt… men om min dotter ens hade andats att hon skulle ge mig på nöten om jag sagt ngt opassande… ja då hade hon fått sköta allt själv inkl betalning och körning…
Det handlar ju om ett glädjerus…. Foppas är nog såpass mogen och skärpt att han hade flinst åt allt …inklusive detta…

Ha, ha wanilj! Dom vet nog hur vi säger när Sverie tar guld. Det har dom nog hört till leda. Men tycker nog samtidigt att det är jättekul.

Jag delar mer än väl med mig av en vinst…..nu är det så att Sverige vann massa Medaljer och dom som tävla gör det för Sverige. Man tävlar för klubben/landet och därför vinner hela klubben/landet, men prestationen och all möda den har idrottarna gjort.
Tävlar man för Sverige så får man även vara beredd att dela med sig av äran, det är den svenska nationallåten som spelas och den Svenska flaggan som hissas. Vill man inte tävla för Sverige så får man byta land eller avstå att tävla. Vi vann även om vi inte gjort ett dugg, vi = nationen vann och fick en massa andra Medaljer också. Hurra vad vi är bra, även om jag inte är bra så vi är bra
Wanilj; Nej, du! Jag är inte en "pappa betalar"-unge, på 27 år… Det har jag fått göra/gör helt själv. Mamma var visserligen bussig och gick i borgen för lånet på hästen (ett lån hon är löst från idag!). Dock ställde de upp massor när jag gick på ridskolan och inte kunde (läs; fick!) köra bil. Då körde de mig en gång/vecka och satt i ridhuset och väntade tålmodigt. Jag vet, med 110% säkerhet att mina föräldrar, även om de nu betalade allt, aldrig skulle säga "vi" om jag vann något! De skulle aldrig försöka snika åt sig äran av annans framgång på så sätt, DÄREMOT kan de vara STOLTA och säga att; "det där var våran dotter!". Det är inte samma sak…
Jag skrev: "om jag var i foppas kläder…" Jag skrev inte hur jag trodde han skulle göra….en jävulusik skillnad!
//I
ha ha ha!!!!
Kiara: Som sagt….vi är inte överens!
//I
. thea:..då hade du luktat after shave….
Wanilj: Ja, huva! Tänk vad sambon skulle säga….
//I

Du glömde mig thea. 
…du kan ju hänvisa hit!
vad är thea för ras förresten? Jag var inne och kikade på din sida och i albumet… är det thea som är den hemska "kärringen"?
gejsa! Du får ditt i stallet sen! Hehe! 
Wanilj: Hon är en KWPN, om man ska vara korrekt. Halvblod duger fint också….Ja, det är hon som i dagligt tal kallas kärring eller tant. Dock har det blivit bättre när matte blivit lite modigare och kunnat sätta ner foten…
//I

ha ha om du inte är snäll så får inte thea någon mat i morgon. he he
står thea hos gejsa? nyfiken nyfiken…
gejsa: VA??? Vad sitter du och skriver? Att du inte skäms! 
Du veeeeet att jag alltid är snäll! *blink blink*
//I

japp wanilj. Det är hon som köpte Gejsas föl som nu är 7 år. Hon köpte henne som 5 åring. Men hade henne på foder och red in henne som 3 åring. Nu tävlar hon i hoppning och dressyr. Satsar på SM i sommar. Och ev riks. Det är RoxeLina som är i hennes fotoalbum som är Gejsas föl. *stolt* Båda är ju diplomston. *skryt*
Wanilj: Nyfiken i en strut…..
Ja, jag står inack hos gejsa!
//I
jahaaaa… då fattar jag!!! Kul!!!
gejsa: Nuuuuu blev det lite tokigt! Du glömde att nämna att jag sålde Lina till den tjej som nu tävlar i hoppning och dressyr och satsar på SM (fjord-SM alltså).
//I

Ha, ha ja det är inte lätt Wanilj.