Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 925 ggr
Mandysan
0

D-ponny eller häst??

Hmmm nu funderar jag igen… Vad är bäst för mej…Att köpa en liten stor häst eller en d-ponny? Jag är 12 år, 160 cm lång och väger ca 60 kg…Vad tycker ni jag ska köpa?? Visst det beror på individen men iaf.

//Mandysan

lisette
0

ja då. med tanke på att du kan växa en bit till och att du säkert går upp i vikt hade jag satsat på en liten stor häst. men å andra sidan är jag av åsikten att man ska rida ponny så länge man kan.

det är en smaksak. är du beredd att kanske få sälja din dponny inom ngr år så hade tycker jag du ska satsa på ponny. vet många som ångrat sig för att dom slutade med ponny för tidigt!

Lunascape
0

Jag hade ridit D-ponny så länge jag hade kunnat om jag vore du! Ponnytiden har man bara en gång i livet och om du köper en stor lite kraftig D-ponny så kan du ha den många år framöver. Själv slutade jag rida ponny när jag var 14, men om jag tänker tillbaka så kunde jag nog ha dragit ut på övergången till häst några år till..

Lycka till med ditt val Glad

Eve
0

Eftersom att du bara är 12 år ochj fortfarande växer så rekommenderar jag en stor häst. Dels för att den växer du förmodligen inte ur lika fort och dels för att du fortfarande får tävla på den efter 18 år om du är intresserad av det.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

lisette
0

jag rider ponny så ofta jag kan, älskar det! :)

ska själv köpa mig en c/d ponny när det är dags för häst.

LinneaG
0

Jag är 17 år och 170 lång.
Jag ska ta en d-ponny på

Det kanske skulle vara lättare om du provrider
både och, och bestämmer dig sedan för den häst/ponny
som passar bäst.

CarCar
0

Jag valde mellan ponny och häst när jag var 16år 168cm och precis hade sålt min C-ponny. Tro det eller ej, men det blev en D-ponny, och aldrig att jag ångrar att det blev den hästen trots att han har varit riktigt besvärlig, ponnytiden är speciell :)

Sessan
0

Hur hög får en d-ponny vara? Jag tror jag aldrig ridit på en ponny så jag vet hemskt lite om de.

Jag skulle välja en liten stor häst eftersom jag skulle ha så svårt med att sälja d-ponnyn när den tiden kommer. men som sagt, valet är ditt!

gejsa
0

Jag har för mig upp till 148 cm i mankhöjd sedan är det stor häst. Rätta mig om jag har fel.

Linda
0

Är man bara 12 år är det tråkigt att missa den härliga ponny tiden.

-Med mina barn kommer jag vara benhård de kommer gå från a ponny till D ponny för att få stor häst de året de fyller 18 om de fortfarande är intresserade då.

Jag köpte min första stora häst som 17 åring, hade gärna tävlat ponny ett par år till.

mvh Linda

Sessan
0

Vad är det som är så specielt med ponnyn? Vad är det som skiljer ponnyn från stora hästar annat än storleken? Frågar bara för att jag inte vetHemlis

Mandysan
0

oftast säger man att ponnys är lite busigare..;) Men där beror det på individen oxå!

lisette
0

busigare, snabbare steg. ofta mycket fart. vad jag har märkt.

inte så långt när man ramlar av.