Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 413 ggr
Luthien89
0

Bestämmelser, regler!

Vi gör ett mega arbeta i skolan, där vi ska skriva upp alla bestämmelser för häststall, hästhållning, ja rubbet. Jag undrar om det är någon som vet hur många hästar man ska ha innan det räknas som företag. Hur många hästar ska man ha innan man måste ha juten gödselplatta?

Faxlin
0

Det bästa du kan göra är att gå in på jordbruksverkets sida och titta där. Då får du all information du behöver. eller så ringer du till djurskyddet i din komun så sänder de dig en folder om alla bestämmelser som gäller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

__iE
0

dt med hur många hästar dt måste vara för ha gödseplatta tror jag är 10 st, ar jag för mig iaf.. ^^
stod i tidningen, men tkr att alla borde ha dt, mina grannar har inte dt, och dt luktar!  äckligt ! :/ ^^

reddie
0

platta har jag för mig att det gäller från fyra hästar

Faxlin
0

Jag har för mig att det gäller från 4 hästar jag med.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Här är en bra sida som jag tror kiara visade för ett tag sedan. Läs där om gödesel och platta.

http://www.hastfolk.se/2005-05/handbok-2005-05.htm

lisette
0

här i kristianstad gäller det från 2 hästar!

__iE
0

jaha, dt kanske är 2 elr 4 hästar då ..
kmr inte riktigt ihåg ^^

Faxlin
0

Här vet jag att det inte är från 2 hästar i alla fall. Men som sagt var det skiljer sig nog. Jag behöver ju inte ha det även om jag har 15. hihi

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

oooj, varför inte åsa ?eller menade du gödselplattan eller företag ?

Faxlin
0

Jag menade gödselplattan. Jag har inte några bestämmelser som inverkar på mig när det gäller den. Till djurskyddets stora förtret kan jag säga. hihi
De försökte faktiskt anmärka på det under besiktningen av stallet. Men fick backa undan då jag informerade dem om att denna lag inte gäller mig. hihi
Lite roligt faktiskt. hihi

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

men varför gäller den inte dig då ?

Faxlin
0

Jag har mitt stall byggt i en industrilokal på en industri tomt. Detta innebär att det är helt andra regler. Industrier har lite annorlunda regler liksom.

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

jahaa! så schysst :) hihi
jag har ju tur, det finns ju redan en såndära gödselplatta på bondgården, det är ju bra. :)

gejsa
0

Konstigt att du får ha ett stall i ett industriområde då Åsa. Akta dig snart kommer dom nog med en ny lag.