Det här är min värsta mardröm!!
Tänk att komma ridande och så händer detta. http://www.aftonbladet.se/vss/karlstad/story/0,2789,1031137,00.html
håller med dig. Tänk om det skulelhända nu när jag kör in harry….. :S
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

stackars häst, undrar om den blir körbar igen.
Det var inga djupa sår, så det blir den nog. Var bara ytliga, men några skinnflikar som lossnat. Men det syddes av veterinär, men risken för infektioner är ju rätt stor då det var hundbett. Men körbar blir den nog så småningom igen i alla fall. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag tror inte att den kommer att bli körbar igen. Hästar minns att när jag sprang framför vagnen hände något konstigt. Då vill dom inte ha den bakom sig.
Gobban tex är ju fortfarande livrädd att gå på vägen där ett vildsvin låg under några granar för över 1½ år sedan.
Jasså du tänker så.. Nej, det är ju sant att det kan sätta sig psykiskt. Själv tänkte jag bara körbar fysiskt..
Hoppas på att hon blir körbar igen i alla fall, hon var ju tydligen ett väldigt lovande sto med fin stam..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja, fysiskt är nog ingen fara. Det är nog värre psykiskt tyvärr.

#7# Det kan ju vara en stadshund som aldrig sett hästar förut. Dom kan ju reagera med rädsla och då hoppa på hästarna. Min schäfer följde ju med när jag red och då och då skällde hon på min Gejsa och t o m nafsade bak i benen på henne. Hon var rädd om mig och ville inte att jag skulle rida. Så det slutade med att jag fick låta henne stanna hemma när jag red.

#8# nääe det tror jag inte, något måste slått slint i skallen på hunden, för hästen hotar ju inte ens hunden när den travar med sulky och hunden åker förbi i en bil… det är ju hunden som attackerar hästen, inte hästen som hotat hunden först.
;( stackars pålle :(

#9# Vi kan ju sitta här och spekulera hur mycket som helst. Svaret vet bara dom som äger hunden och var med.

menade psykiskt för hästen, tror tyvärr att det är kört där nu… det har garanterat satt sina spår - tråkigt nog för ägaren.

Usch ! >.< stackars pålle !
Nä fy! Sådant där ska inte få hända…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Brukar köra förbi ett stall med lösa hundar, ibland närgångna. Man vet ju inte om dom får ett ryck nån gång :S

Jag började ju köra gobban för några år sedan. När jag kom till ett ställe så kom det ut två hundar från varsin sida om häcken och skällde. Gobban tvärvände med rockarden och hade sönder min sele. Så det var sista gången jag körde honom efter det tyvärr. För han blev så rädd att han började att backa med vagnen efter det varje gång han blev orolig. Inte roligt att sitta själv i en rockard och känna hur man nästan välter.
Hundägaren verkade vettig i alla fall.. Står att han sa såhär i dagens tidning: "Jag kommer att stå för alltihop, det är helt och hållet mitt ansvar. Det känns jättetråkigt men pengar är bara pengar, det viktigaste är att det går bra med kusken och hästen."
Sen så står det att hästen är värd 200.000 kr, och har väldigt fin stamtavla. Men det viktigaste verkar inte vara att hon kan gå på travet (vilket de självklart hoppas på) utan att hon inte får några kraftiga infektioner så hon inte kan bli avelssto.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

jag blir förbannad när jag läser sådana här olyckor. Stackars häst…. och vad är det för dj***la hundägare??!!!!! SUCK!!!!!!
#18 Vad menar du med "dj***la hundägare"? Om man nu tror på vad han sa så har nåt liknande aldrig hänt förut, och hur ska man då veta att hunden är benägen att hoppa ut genom bilrutan och hoppa på hästen? Han vet vad han har för skyldigheter och är beredd att betala. Visst, det är extremt tråkigt att såna saker ska hända, men att hoppa på en häst så är inte normalt beteende för en hund. Att följa efter, visst. Jaktinstinkt. Men inte som den hunden betedde sig. Så då är det väl inte så lätt för hundägaren att förutse? Hundägaren kanske inte hade nån aning om att det kunde komma hästar förbi där, och tänkte väl heller inte på att hunden skulle kunna hoppa ut av någon anledning. Jag menar, sånt tänker man inte alltid på, speciellt inte om det aldrig hänt förut.
Jag menar inte att ställa mig på nåns sida, men utan mer fakta än såhär vill jag inte heller döma nån. Jag menar, logiskt sett skulle ju hunden bara ha kunnat sprungit efter lite först, och kusken började det hela genom att slå hunden då.. Och då i försvar hoppar hunden på hästen.. *spekulerar* Säger absolut inte att det är så, utan menar bara att man inte kan dra nån slutsats utan mer fakta. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Fy * man får väl hålla reda på sina djur!!!!!!!Ska inte får hända!!!!