lägg din tråd rätt
det är bra om ni postar trådarna i rätt kategori. är man ute efter en viss tråd (en film tex) så är det betydligt lättare att hitta den om den ligger under "filmer" än "övrigt".
har försökt sammanfatta lite nedan vilken kategori som ska innehålla vad…. de som jag inte skrivit ngt på är ganska självklara. ;)
om ni tycker någon kategori saknas, bara hojta till!
~~~~~~~~~~
allmänt - allmänt om hästar
artiklar - här hittar ni artiklar som inte passade under annan kategori
avel
bilder - posta alla trådar med bilder här!
böcker och filmer - bok, filmtips
distans
dressyr
efterlysningar
filmer - posta alla trådar med filmer här!
foder - foder frågor
godmorgon - godmorgon trådar
hoppning
hästens beetende
hästvård
islandshästen
körning
lekar - kategori för lekar som ni medlemmar startat
medryttare - sökes/efterlyses
mms/sms - här hamnar era mms/sms
om sajten - nyttig info om ridsport ifokus
prylar - diverse prylar
raser
ridning
ridsport iFokus tävlingar - här hittar ni sajtens tävlingar
ridtravare
säljes
tidningsurklipp - posta er länkar till olika artiklar på nätet här!
tävling
tävlingsresultat
unghästar och problemhästar
utrustning
western
ville bara skriva av mig - roliga/tråkiga saker som händer oss
övrigt - allt som inte har med hästar att göra
duktig lisette :D

jag vet *fniss*

stallplats erbjuds och sökes kanske.
Men vad är skillnaden mellan "övrigt" "allmänt" och "ville bara skriva av mig" egentligen? Tycker det är lite för många kategorier, svårt ibland att veta vart vissa saker hör hemma…

allmänt är för hästar.
ville bara skriva av mig - roliga/tråkgia saker som händer en
övrigt - allt annat, frågor etc.
Jo… Men ändå, känns nästan som man skulle kunna slå ihop dom på något vis :)

#3 tänkte ngt samlingstorg för säljes, köpes, medryttare, stallplatser etc. men jag kan inte komma på ngt bra namn. kan du?

#6 ge mig ett förslag dååå… :)
Övrigt? :)
Samlingstorget skulle ju kunna vara så enkelt som "annonser" eller nåt :P
en kategori för stallfrågor kanske?

Hi, hi ja, det är svårt. Men jag tänkte sätta ut en annons så fick jag se att det finns ju ingen kategori för stallplats finnes. VAr ska jag sätta den?

#10 stallet och miljön omkring. ;)
#11 har skapat en ny kategori som heter annonstorget!

Vi skulle inte kunna försöka beskära ner på kategorier? Blir lättare att hitta och lägga rätt då…
Jag använder nästan aldrig kategorier, mer än senaste inläggen å mina egna, mkt för att jag har så svårt att hitta något under de andra, folk kan ju ha lagt saker överallt, eftersom det finns så många… Har själv problem när jag ska bestäma vart saker ska vara…
Tycker också det börjar bli lite många kategorier. Varför ska vi t.ex ha en kategori som heter Ridtravare när alla andra raser får vara i kategorin Raser? Visst förstår att det är roligt för de som har en ridtravare men vi som har typ fjording, arab osv då? Det är väl bättre att alla raser är i kategorin Raser.
Sedan kanske Bilder och Filmer (på hästar alltså) kan vara en kategori, som med Böcker och filmer.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag gör en önskelista på hur jag skulle vilja ändra det (för att komma med förslag och inte bara gnälla ;))
Övrigt häst (där tidigare allmänt skulle falla in, namnskillnaden för att det blir mer uppenbart vart allmänt häst och allmänt övrigt/ej häst ska hamna.)
Övrigt allmänt (där tidigare Godmorgon, lekar, ville-bara-skriva-av-mig och övrigt bla skulle falla in)
Tidningsartiklar/urklipp & artiklar (borde väll vara ungefär detsamma?)
Avel
Bilder & Filmer som en och samma
Böcker- & filmtips
Distans
Dressyr
Efterlysningar (tills eget annonsforum kommer?)
Foder
Hoppning
Hästbeteénde
Hästvård
Raser (islandshäst får allt ligga bland de andra)
Gångartsridning (där alla extra gångarts-ridstilar/frågor skulle falla in, passar bla ridtravarna och islandshästarna rätt bra)
Körning
Medryttare (tills eget annonsforum kommer? - kanske passar under efterlysningar?)
mms-sms
Ifokus/Ridsport (Om sajten och täclingar skulle kunna dela kategori)
Utrustning (vad är skillnaden mellan utrustning & prylar? låter som om det borde bli detsamma och utrustning är klart bättre namn!)
Ridning? (funderar på om sakerna i den inte skulle falla in någon annanstans)
Säljes
Tävling & tävlingsresultat (borde väll ändå kunna dela)
Unghästar & Problemhästar
Western
Jag har då fått ner det ifrån 32? kategorier till 26, lite skillnad iallafall.
#15 låter bra!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#13 om man ska ha tag på ett visst inlägg så är det inte så lätt att gå och leta igenom alla kategorierna. därav att det finns så många olika. postar alla i rätt kategori så är det lättare för nya medlemmar att komma och hitta gamla trådar och få svar på sina frågor. sök funktionen fungerar ju inte som den ska tyvärr.
~~~~~~~~~~~
sedan är problemet att om man skulle minska ner på kategorierna så försvinner alla inläggen i en borttagen kategori alternativt att man måste gå in på varje enskild tråd och flytta tråden till en ny kategori. jag tänker inte göra det jobbet nu eftersom jag sitter på modem. =)

Går det inte att flytta många trådar på ett lättare sätt? Låter som om forumet inte är så bra gjort för er som ska modifidera det…

nops det går inte tyvärr… därför det är bra om inläggen hamnar där de ska… ;)

Och då är det ju bra att ifrån början ha kategorier så det blir lätt att lägga trådarna rätt ;)

puttar upp igen
nu är ridtävlingar och resultat en kategori.
utrustning och prylar är också en kategori.
så nu har det blivit två mindre kategorier iaf.

Heja heja, bra jobbat bubbel eller vem det nu är som lagt ner arbete på att för hand sitta och flytta alltihopp :)
det var jag, så jag tog åt mig all ära ;)
ja, det var en del att flytta, och jag hoppas innerligt att jag verkligen fick allt flyttat så jag inte råkade ta bort nått..
Jag e duktig på att lägga rätt
det e sant faktiskt =)

Jag är väl mindre bra, lägger allt under övrigt 
det inte är så fullt bra, för då sitter jag och lisettan och gör allt detta i onödan…;)