Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 503 ggr
gejsa
0

Såg ni Hitta Hem programmet i går?

Där var det bl a en hund som kommit från Spanien. Fast det visste dom inte först på Hundstallet. En människa kom och hämtade tillbaka hunden som jobbade på räddningsverket för Spanien.

Sedan berättade dom att hunden hade skickats tillbaka till Spanien pga att ingen ville ha henne. Tänk om jag visste det så hade jag tagit henne. Det man inte vet kan man ju inte säga till om. Tycker inte att programmet är så bra. Dom borde visa djur som behöver hem nu och inte dom som redan har adopterats ut. Stackars hund som fick åka till baka dit. Den hade tydligen blivit mobbad av dom andra hundarna där i Spanien. Därför tog dom den till Sverige.

Snuttan2
0

Jag förstår inte riktigt varför de skrickade tillbaka den till spanien när de kostat på sig resan hit?

Har fö inte orkat se det programmet även om jag tänkt jag skulle göra det någon gång…

gejsa
0

Dom hade ingenstans att göra av med hunden. Dom hittade ingen fodervärd. Det hade dom säkert funnit om det hade varit akutellt programmet. Nu var det ju redan försent.

davidia
0

dom kan ju visa vilka som behöver ett hem och sätta ut det på nått vis så att folk får veta om det.

Kratern
0

#0 Håller med dig om att det är bättre att göra som i England (eller om det var Australien) där programmet går ut på att HITTA ett hem.

gejsa
0

#4# Precis! Det fanns nog åtskilliga som hade velat få adoptera denna stackars tik här i Sverige efter programmet. Man blir så jäkla trött på att det är för sent jämt ju.

Snuttan2
0

Men det kostar väll pengar för dem att skicka hem hunden igen? Borde ju inte vara fullt så svårt att hitta ett nytt hem däremot, och kostar ju inte föreningen något… Hur korkade kan man bli, håller med er om att det hade varit mkt bättre att uttnyttja sändnings-tiden till att visa hunden som absolut, akut behöver ett nytt hem!

maggan
0

Har ni kollat www.hundstallet.se

Lyrik
0

Har tittat på programmet. Min mamma vill adoptera en liten hund. Vet någon vad det kostar?

lisette
0

sånt här blir jag förbannad över. VARFÖR utsätta hunden för färden hit och sedan inte hitta ngn som vill ta hunden och skicka tillbaka den?

avlivat hunden hade varit bättre, vad är det som säger att den har det bättre hemma i spanien igen?

idioter som utsätter hunden för detta.

bebbe
0

Tänkte just detsamma, en avlivning hade varit det enda rätta, denna stackars tik som hunsas hit och dit, hur ska den någonsin kunna bli trygg???

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

[slo]
0

www.tv4.se/hittahem

Är faktiskt lite sugen på att skaffa en hittehund själv, får väl se om jag hittar nåt som passar bara :) Någon som vet om fler sidor än denna och hundstallet.se? (antar att det är samma annonser, inte hunnit kolla båda).

Alex
0

#11 Nej, du ska ju ha en knäppie. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Jag skrev en likvärdig tråd på hittekatter.ifokus. Där hade en mejlat till Julie Rescue och dom skrev att Africa som hunden hette har fått ett hem i Spaninen nu. Tur var väl det stackaren.

[slo]
0

Alex, jag har inte hittat nån som vill bli av med sin knäppie här i krokarna… Men kanske letar på fel ställen? :P

fridak
0

#8 en mamma jobbar med har adopterat en hund från hundstallet, det kostade 9000:-.

Sara
0

På hundstallets hemsida står det att en hund kostar mellan 1000:- - 4000:-.

Sara

fridak
0

ok. men hunden de hade köpt hade kostat 9000. de hade fått in rätt många av den rasen som jag inte kommer på vad det var, det var ngn kennel som även hade haft taxar också men taxarna var med i ett senare program.

LinaN
0

Gör som dom gör i storbrittanien via programmet RSPCA.

Ha ett avsnitt om vilka djur so mbehöver hem, vad dom gått igneom och liknande sedan kan privatpersoner ta kontakt och få formulär att fylla i, sedan träffas ett par utvalda ut och går på intervju, ma ngör hembesök och sedan är den som är mest lämpad för just det djuret den som tar hem "potten"

Sedan efter 2-3 program så gör man återbesök hos omplaceringsfamiljen och ser hur det gått.

Fattar itne varför dom itne kan ta fungerande djurräddnignskoncept til lsverige o använda dem bara!? Jag har haft kontakt med RSPCA  england och dom skciakr emr än gärna ut uppgidter på hur stora kattstallarna ska vara, hundstallarna, häststallarna för at tåf lov att gällas som RSPCA-medarbetare….. RSPCA finns vad jag vet i australien, usa, england varför itne sverige?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

tessa
0

Håller definitivt med dig Lina, tycker att det hela låter väldigt vettigt men nejdå, inte Sverige inte… jäkla strutssvenskar!

Har inte sett det program ni pratar om men förstår nu vilken organisation det gällde i just detta särskilda ärende.. vill bara säga att varje adoption är unik och att man inte ska dra alla organisationer över en kam, även om de utåt sett kan verka snarlika.

- har själv en spansk hittehund som kommer från organisationen SOS. har själv också varit nere på hundhemmet två gånger. - helt oförglömligt på alla sätt och vis!

Alex
0
[slo]
0

Alex, de där va elakt :P Hittar ingen som föder upp sånna här i närheten, vart ska man leta?

Alex
0

Näej.. Jag som är så snäll..Oskyldig

Vet inte vart du bor, men några uppfödare kan du hitta här..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

Oj, förlåt… Trodde det var allmänt kännt att jag är Göteborgare :) Men ska leta lite där, tack!

Alex
0

I Stockholm finns det i alla fall en del uppfödare vet jag, bl.a min knäppie är ju därifrån. Eller ja, Uppsala då men..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

Hittade en, i Sätila… Ligger inte så långt härifrån faktiskt :) Mjaa… Jag får nog fundera lite till, och diskutera saken med pappa lite till ;)

[slo]
0

Puh, dom hade inga valpar just nu ändå… :P Så då fick jag lite betänketid ;)

Alex
0

Haha ja det var väl tur då kanske..^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#18# Håller med dig Lina. Det är just så jag vill att programmet ska utformas. Inte förut utan nutid.