Varmblod ska vara nervösa?
Och det sägs att varmblod är nervösa, jag tycker denna var ganska cool :D
http://www.youtube.com/watch?v=ZBTufmI0EKQ&feature=player_embedded
Jag jobbar på en travbana, och dom brukar ju inte reagera så där :p

Varmblod ska inte vara nervösa. De är coollugna.
Undrar om hästen förstod vad det var som hände haha ^^ Fick inte panik iaf :)
Oj, herregud! vilken cool häst! haha :)
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

förvånansvärt att sulkyn höll.

Mina travare kan du spränga en bomb bredvid dom skulle nog bara vrida lite nonchaltnt på huvudet :P Coolt iaf :)

Varför skulle travare vara nervösa? De handlar väll i sånna fall om hur man är med hästen, är man inte lugn med hästen så kanske de blir ett nervvrak.
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/

Varmblod är inte nervösa normalt.
HAHAAH. Vafan? x'D
Ser ut som det hänt förut.. Kusken verkade inte ett dugg tveksam till vad han skulle göra utan var väldigt effektiv tyckte jag. :)
I övrigt så skulle jag inte vara så säker på att hästen var lugn, kanske så stressad att den stängde av istället.

#11 I den situationen skulle nog vem som helst försöka få ner hästen innan en olycka skedde.
Undrar varför hästen gick upp från första början?
#12: Jag skulle nog bli rätt chockad..
Stegrade sig och sylkyn ställde sig bak och sedan kom hästen inte ned igen kanske? Skulle ha varit kul att sett det iaf..
Min erfarenhet av varmblods travare är att de är otroligt lätthanterliga. Såg ju riktigt ut av kusken att lyckas ta ner hästen igen. Men tycker det verka dåligt att köra iväg i trav, vet i och för sig inte hur det funkar på travbanor, men borde det inte varit lämpligare att leda/skritta den av banan tills man sett om den skadat sig.
#14 jo det har du rätt i först ska man kolla att hästen är okey, dock är det viktigt att "snabbt" sätta på vagn och ut och köra igen för att hästen inte ska få problem pga händelsen :)

Första gången min ponny var framför vagn(även första gången hon såg en vagn). Så fattades dte 2 remmar på selen så när jag gjorde halt så började rockarden resa sig och dra upp henne i luften. Trodde hon skulle få panik med tanke på att dte var första gången hon var framför vagn men icke då, hon backade lugnt och fick på någor sätt ner vagnen och stod sedan och väntade på vad som skulle hända nu. 
Jag undrar hur det kunde hända. Synd att man inte fick se det på filmen. Men helt klart är det att både kusk och häst varit med om detta tidigare. Annars aggerar man nog inte så.
#17 ja synd att man inte fick se hur det hände.
Dock tycker inte jag det är helt klart att det hänt tidigare…
men vilken cool häst ! :)
Med tanke på hur kusken reagerade så är jag ganska säker på att det har hänt dem tidigare. annars sätter man sig inte bara upp i sulkyn igen utan att undersöka att grejjerna är hela och hästen inte gjort illa sig eller blivit nervör på något sätt. Några steg framåt utan kusk i sulkyn tar man säkert i så fall.
Min erfarenhet av travare är att de är väldigt pigga men samtidigt lätthanterliga och uppmärksamma på ledaren/ryttaren.
Däremot är min lite nervös av sig, iaf när man rider. Men det mesta beror på att hanvill så mycket att det ska bli rätt, så han blir nervösa när han inte förstår..
Sedan är sde ju som sagt lite ''heta'' och framåt, är säkert många sommisstar det för att vara nerver.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

jag undrar om hästen inte har rest sig och hamnat så? han (?) ställer sig på bakbenen igen när de kört ett par meter.-

#22 jag tror kusken lyft vagnen förmycket, man lutar ju sig bak och lyfter vagnen för att hästen ska springa snabbare. Det är nog där man kan förstå kuskens lugn
de jag upplevt av travare är att dom är lite nervösa av sig men det beror ju helt på hur dom hanteras men ofta är dom lätta att ha att göra med bara mkt piggare som #21 sa att man kan nog misstolka heta med nerver
#23 Jag tror knappast man kan lyfta en häst på det sättet. Viss hjälp av hästen (på något sätt) måste han ha fått för att detta ska kunna hända. dessutom måste kusken vara rätt tung skulle jag tro.
Jag tycker hästen ser ganska liten och nät ut och sen beror det lite på vilken vagn han har, men inte helt omöjligt att hästen ställde sig upp och hamnade sådär.
Hästen såg ut att vara i stadiet "läget, här chillar jag"
Snacka om cool lugn häst.