söker svar på frågan
vad anser ni är anledningen att triagelmärka en häst? söker en bra sida med rätt fakta.

För att få ut förskäringspengarna?
Eller för att försäkra sig om att hästen i framtiden kommer bära en varning så att alla är medvetna om att den är skadad och har begränsningar på hur hårt den får jobba..
Oftast är det för att få ut försäkringspengar, det är grymt lätt att få en häst utdömd…

Jag kanske borde föreslå det för min travhästägare 
#3# Har hon agria kan hon tom få ut hela livförsäkringen
Men nackdelen är att den aldrig går att upphäva;)

är det inte så att en triangelmärkt häst inte får tävlas?
#5 Det har du rätt i, dock så får dom på klubbnivå hos klubbar som godkänner t-märkta hästar…

Du får tävla på klubbtävlingar tror jag, men annars nej. Kan vara nej på klubb även…

De flesta märks väl för att få ut pengar. Konstigt tycker jag att det är så lätt att få en märkt häst

är en triangelmärkt häst en utdömd häst?

#9 Ja det är den, oftast pga användbarhet. Många ston tringelmärks efter skador så dom sen kan användas i aveln ist för att slaktas, men helt beroende på vad för skador den haft
precis, försäkringspengarna…. usch
Känner en t-märkt hblsto som t-märktes pga hovledsartros hf. Blev mamma förra året, nu är hon promenadhäst.
Kunde ha t-märkt min gubbe, men försäkringen skulle inte godkänna det.

så att folk är medvetna om att hästen haft en skada som begränsar hur hårt den kan arbeta.

Min förra ponny t-märkte vi. Då kunde vi alltså ha avlivat henne?
usch! vad hemskt.. hon var så frisk o glá annars det var bara förslitningsskadorna..
Trianglemärkta hästar kan dock inte tävlas med. Jag tror de är så att de bara kan promenadridas en del då det gäller så för (: