Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 495 ggr
steffy
0

söker svar på frågan

vad anser ni är anledningen att triagelmärka en häst? söker en bra sida med rätt fakta.

Snuttan2
0

För att få ut förskäringspengarna?

Eller för att försäkra sig om att hästen i framtiden kommer bära en  varning så att alla är medvetna om att den är skadad och har begränsningar på hur hårt den får jobba..

Mandysan
0

Oftast är det för att få ut försäkringspengar, det är grymt lätt att få en häst utdömd…

Snuttan2
0

Jag kanske borde föreslå det för min travhästägare Oskyldig

Mandysan
0

#3# Har hon agria kan hon tom få ut hela livförsäkringen Oskyldig Men nackdelen är att den aldrig går att upphäva;)

lisette
0

är det inte så att en triangelmärkt häst inte får tävlas?

Mandysan
0

#5 Det har du rätt i, dock så får dom på klubbnivå hos klubbar som godkänner t-märkta hästar…

Snuttan2
0

Du får tävla på klubbtävlingar tror jag, men annars nej. Kan vara nej på klubb även…

reddie
0

De flesta märks väl för att få ut pengar. Konstigt tycker jag att det är så lätt att få en märkt häst

Lina
0

är en triangelmärkt häst en utdömd häst?

MiaMaria
0

#9 Ja det är den, oftast pga användbarhet. Många ston tringelmärks efter skador så dom sen kan användas i aveln ist för att slaktas, men helt beroende på vad för skador den haft

CarolineO
0

precis, försäkringspengarna…. usch

Lyrik
0

Känner en t-märkt hblsto som t-märktes pga hovledsartros hf. Blev mamma förra året, nu är hon promenadhäst.

Kunde ha t-märkt min gubbe, men försäkringen skulle inte godkänna det.

Jill_Niss
0

så att folk är medvetna om att hästen haft en skada som begränsar hur hårt den kan arbeta.

Lina
0

Min förra ponny t-märkte vi. Då kunde vi alltså ha avlivat henne?Förvånad usch! vad hemskt.. hon var så frisk o glá annars det var bara förslitningsskadorna..

Thorsson
0

Trianglemärkta hästar kan dock inte tävlas med. Jag tror de är så att de bara kan promenadridas en del då det gäller så för (: