Lek i hagen
Min häst tycker om att pyssla med saker. Han går i en liten tråkig grushage hela dagarna utan kompis. (det går inte att ändra på).
Vad kan man lägga in för olika saker i hagen som ger honnom lite sysselsättning? Jag la in en julgran som han tyckte var jätterolig och gick omkring och bar på och knuffade osv, sen när vi la in en liten låda med jul i hagen att ha höet på flyttade han runt den.
:)
En sak de tycker är roligt är om man kastar in ett gammalt utslitet täcke som man ändå inte längre använder. Glöm bara inte att klippa bort alla snören och spännen.
Det är mycket uppskattat som leksak.

#1 man får hoppas de håller sig till det täcket sen bara. =)
men grenar överlag är ju bra att ha och leka med. kanske en boll eller liknande med.
#2 Jodå. Det är ett bra knep då de annars kanske ger sig på de tävcken som ligger på hästarna. De brukar sluta tugga på varandras täcken då de får leka med ett från marken. Tror att tuggandet på andras och egna täcken är något hästar gör när de har tråkigt. Tror inte de kopplar ihop att det är just täcken.
bollar, grenar, granar älskar mina att dra runt på. en liten bal halm som du lägger ut hel blir en bra fotboll kolla så snörena inte kan gå upp bara!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus