Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2925 ggr
Valkyrie
0

Vaccinering för tävling

Vad behövs för vaccinering för att få tävla? / småtävlingar främst på ridskolor.

2 sprutor hästinfluensa?
Stelkramp krav??

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Gronstedt
0

Stelkramp är inte ett krav, då det inte är smittsamt. Influensa brukar krävas, men det är inte säkert att små lokala tävlingar är lika stränga. Bäst att kolla med den klubb/ridskola som håller tävlingen.

Valkyrie
0

Jo jag ska vaccinera mot influensan, då inte stelkramp =)

Rest in peace Valkyrie!

Gronstedt
0

För hästens skull bör du vaccinera mot stelkramp, det är ingen trevlig sjukdom och ingen trevlig död, men lätt att skydda sig mot med några hundringar vart tredje år.

Linnea
0

Tänk på att en del försäkringar inte täcker kostnader för behandling av stelkramp om hästen inte är vaccinerad.

Skynda långsamt så går det fortare.

Valkyrie
0

Det är ej min häst, inte mitt ansvar egentligen att vaccinera men gör det eftersom jag vill kunna tävla.

Rest in peace Valkyrie!

Tusen
0

Fast prisskillnaden är nästan ingen om man tar enkel eller dubbel. Kolla med ägaren om h*n vill passa på ocj vaccinera för stelkramp på samma gång.

Valkyrie
0

6# Om jag är ärlig tror jag inte h*n har så mycket att säga, jag väljer själv om jag vill men h*n kommer inte vilja stelkramp eftersom det är jag som betalar.

Rest in peace Valkyrie!

lisette
0

det är likabra att ta båda delar när du ändå vaccinerar. kombinationsmedlet är inte mycket dyrare, det är ju veterinären man betalar mest för.

Valkyrie
0

8# Okej, ska ringa och fråga vad det blir.

Rest in peace Valkyrie!