Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 4361 ggr
CelsiusT
0

Hur mkt kostar era resor?

Jag satt idag och räknade på bensinpengarna till o från stallet.. det blir ca 400:-/mån bara i resor till o från stallet för att titta till o fodra (har lösdrift så åker en gång/dag, inte alla dagar i veckan, ca 7km till stallet). Till det kommer ju att jag åker på träningar 2ggr/mån, ytterliggare 150:-/mån. Herregud vad det går pengar..

Var har ni för kostnader för att åka till stallet (bensin, bussbiljetter osv)?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

Jag har hästarna på egen gård Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Em--ma
0

**0 :- 

**Jag går eller cyklar till stallet, tack gode gud att det är så nära.
Är så himla dyrt att åka kommunalt ju! ><

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Klasselover
0

Jag åker moppe som drar 0.25… Är4 km dit så det kostar väl runt 2-3 kr tur och retur! ^^ Drygt en hundring i månaden, och bensin till moppen betalar pappa :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Birke
0

Har turen att ha hästarna 25m från ytterdörren :)

fridak
0

jag har ca 2 mil till stallet, så det blir en del. åker oftast ut 1 gg/dag.

WinterPrince
0

Jag har 5 mil till min häst, men han är bara 2år och går på lösdrift. Åker upp ca 1ggr/vecka. En överslagsräkning gav ca 500kr i månaden. Inte så farligt tycker jag.

Edit: Hade inte haft honom så långt bort om han stått på box (i e åka varje dag).

RubHel
0

Har inte räknat, men åker ca 2,5 mil tur/retur varje dag med bil.

Tusen
0

Vi har hästarna på tomten men istället får vi ju åka flera mil i olika bilar för att komma till jobbet. Det blir kostsamt det också.Flört Vi har tre bilar i familjen och ändå samåker vi så myckt det går. Vi är 5 i familjen.

fridak
0

#8 bara för att man inte har hästarna på tomten betyder inte att jobbet ligger nära;) jag har 4-5 mil enkel resa till jobbet och till stallet är det fortfarande 2 mil;)

Tusen
0

#9 Självklart. Men det är ju ett val man gör ändå. Tänkte mer på de som bor i stan och har nära til jobbet men en bit att åka för att komma till stallet.

fridak
0

#10 ja självklart:) sen är det ju även ett val hur mkt man vill/kan sköta stall också. även om man skulle bo på landet så är det inte säkert man vill eller har möjlighet att ha stall själv och sköta allt runtomkring.

emeliekarlssoonn
0

Ska börja åka mer buss till/från stallet nu när det är ännu längre att åka. Har ett busskort som jag fått av skolan (det räcker egentligen inte hela vägen ut eftersom den byter zon mellan stallhållplatsen och den innan) som jag åker med ut, och betalar sen 170 kr/månaden för ett fritidskort som gäller i hela länet from. 19-04 på vardagar samt. lör+sön+röda dagar.

Vad bensinen kostar vill jag inte ens räkna på.. :o

Hermelina
0

Busskort kostar väll runt 500 kr nu i månaden tror jag ( de har ju höjt priserna)

Salish
0

Min medryttarhäst finns 7-8 km från mig, och jag får skolkort som gäller i hela Göteborg, så det är gratis =D Ibland får jag skjuts/kör med pappa eller mamma men oftast åker jag buss. Åker dit en dag i veckan, ibland två.

Taktur
0

Har sex mil att åka t.o.r 5 dagar/ vecka= 30 mil x4 veckor= 120 mil/ månad. Bilen drar ca 7 dl/mil så runt 1000:-/ månad kostar mina resor

lisette
0

3 mil t/r till träningarna, that's it. sedan 5 mil t/r till jobb.. =)

CoralReefs
0

åker 2,2 mil tur och retur + träning minst en gång i månaden

selfrejection
0

När jag bodde hemma hos mamma var det gratis att ta sig till stallet, cyklade på 3min. Men nu har jag flyttat och bor ca, 1,5 mil från stallet. Det kostar ca 10kr/bussresa, jag åker till stallet 4 gånger i veckan, så det blir ca 320kr i månaden. Men våra busskort är så bra, för ju mer man åker ju billigare blir det. Så eftersom jag bara bott här i 2 veckor kommer det bli billigare nästa månad :)

Klasselover
0

Kan tillägga att min träningsanläggning (stor ridbana + ridhus) ligger 1 km från stallet, terrängbanan 2 km.. Så rider till träningar :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Elshira
0

Hästarna har jag hemma och med egen ridbana, på vinterhalvåret rider/tränar vi i ridhur några ggr/vecka, och dit är det drygt 6 km t/r. Så blir inga nämnvärda kostnader. Har en liten skruttbil som används endast till det (att köra hästtransporten) och skatt etc betalar pappa.

Till/från bussen och till kompisar åker jag mopeden (åker ett par km/dag och kostar drygt 50 kr/månad), busskort köper jag 20 resors och priset/resa blir 13 kr. När jag blir över 19 kostar resorna 24 kr/resa.

Hakuna matata!

Alex
0

Jag har en trappa ner till både jobb och stall… Flört Tidigare hade jag dock 1,5 mil till ett stall och 2 till ett annat (vid olika tillfällen), så då blev det ju en del bensinkostnad.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst