Film när du rider
Lägg in en film från när du rider i denna tråd. Skriv gärna en liten text till (t.ex. på filmen ser ni när jag rider min egen häst *namn* osv..)
Om du vill ha kritik på hur du rider skriv det!
Jag har ingen film än men det kommer förhoppningvis :)
Vem vill börja?
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag börjar då..
Min supersnygga dressyr haha. Det är mitt russ jag rider, valack 6 år (började rida honom på allvar i februari i år).
Skynda långsamt så går det fortare.
Här rider jag min häst Dacke som jag haft i snart två månader.
Han är under utbildning nu, rider inte så mycket utan kör och marktränar mest. Rider egentligen bara med repgrimman, andra klippet i filmen är första gången vi jobbade lite med bett.
Travar mest runt på filmen och tränar svängar, har ingen film på nåt vettigt tyvärr.
Man ser min fina stolsits också. ;)

Jag får inte till det att lägga in filmer direkt i inlägget, men länkar till den senaste ridfilmen på Stella. Det är från april i år, och hon har ännu inte fyllt tre när filmen är gjord.

#1 jag har undrat hur det ser ut när du rider ditt russ. äntligen en film! hur lång är du egentligen?
här är en liten film på mig och merry… i en dressyrsadel som får mig att falla framåt mer än vanligt. i början på 09.

#4 Har du undrat det? Ja nu vet du. Jag är 156 cm lång och han är 135 cm hög.
Skynda långsamt så går det fortare.

Jätte kul att se era filmer! :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

putt
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
har bara från lite hoppning så =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
glömde skriva om det… här hade vi inte hoppat på ett tag så vi värmde bara upp på lite studs för att sen ta oxern ett par gånger. som ni ser är det inte jättevackert men men.. sen så vet jag inte om det syns så jättetydligt men paddocken är sne.. altså den luter ned mot stallet xD inte jättekul när man ska rida dressyr men en jäkla bra balansträning inför stora gräsbanor och sådant =)
// Alexandra

#8 Vad högt du hoppar :S Haha jag hoppar sånna mini hinder :D
Jag har film från när jag galopperar på en ridskola jag går på :)
Jag rider dock en ridskolehäst som heter Pinoccio och inte egen ponny ;)
Filmen kommer så fort min pappa mailat den till mig och jag laddat upp den på youtube.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Jag och ambra i tisdags :) Oxen ligger på 70 cm (när vi hoppade endast den!)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#9 det låg nog på ungefär 85-90 där så det var inte så högt egentligen =) har hoppat 1.20 med den hästen. men det var ett tag sedan… både hon och jag har vart skadade efter det så vi fick börja om från början… å snart blir de likadant igen.. men men =)
tycker det ser riktigt fint ut när du rider =) hur stor är hästen? min är hy ganska liten och det är jag med så hindret ser nog större utän vad det är
// Alexandra