En hä som gö mej lessen:'(
Det finns en hä inne som gör mej lessen känns som hon trackar på mej hela tiden att ja jämt ha fel..eller är det bara ja som tar åt mej?

Det kan vi inte veta, om vi inte vet bakgrunden,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jag tror nog att det bara är du som tar åt dig. Har kollat lite vad du skrivit. Och det verkar inte vara så farligt faktist tycker jag själv. Det är ju så på ett forum. Alla kan inte komma överens jämt.

Det första man får lära sig på ett forum är att kunna ta kritik utan att ta det allt för personligt.
En annan sak är även att inse att man kan ha fel ibland.
Vet inte vem och vad du syftar på, har inte märkt något utöver det vanliga så kan vara att du överreagerar.
Ta det inte så personligt, det blir nog bra :D

Om du känner så, så pma personen ifråga och se vad h*n säger. Det är svårt ibland att kanske formulera sig bra och att svaren läses annorlunda mot vad man skrivit.

Vet inte vem eller vilka du menar. På forum finns det alltid personer som vill hävda sig och mår bra av att trycka ner andra och på så sätt verka ett steg bättre än de andra. Många använder hårda ord i när de diskuterar.
Mår du dåligt så ta kontakt med Lisette (sajtvärden) och förklara hur det ligger till och försök att lösa problemet innan det blir värre. Ingen ska må dåligt här inne.
nämen lilla vän, så är säkert inte fallet. Har inte heller märkt något, försöker ju hålla koll så gott det går.
Är det något, så tveka inte att ta kontakt med Lisette, eller mig eller CBA. Vi är ju här för en anledning :) kram på dig.

Jag håller med de andra. Ta kontakt med den som du tycker har varit elak och förklara vad du känner och varför, eller om du inte vill det så kontakta de ansvariga och be dem kolla trådarna/inläggen. Jag tycker oftast att andra brukar reagera om någon är onlödigt hård mot någon annan.

#2 & #3 tycker vekrligen inte att man ska säga till någon som tycker sig blivit illa behandlad att den personen överreagerar. det är väldigt hårda ord här inne ibland. forumet är faktiskt till för alla åldrar. tycker inte vi ska acceptera att sånt här förekommer härinne alls!! det är inte rätt att någon ska känna sig som en hackkyckling
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag föreslår som de andra, att om du tycker att någon går på dig för hårt, antinge säg det i tråden där det händer, eller skicka ett pm till den personen så att den blir medveten om det och kanske kan göra något åt det. Känner du dig riktigt hårt påhoppad eller att någon gjort personliga angrepp emot dig så tycker jag att du ska kontakta Lisette eller någon annan som hjälper till att sköta Ridsport så att de blir medvetna om det.
Att starta trådar där man pekar ut någon utan att egentligen skriva dens namn skapar bara dålig stämmning…
Jag har en benägenhet att ta till mig varje gång någon skriver ett sådant här inlägg
Kan bero på att jag är rätt hård, men de gånger jag svarat på inlägg till dig vad jag vet så har det bara varit i rena sakfrågor, så är det utav mig du tagit till dig illa så tycker jag nog att du ska se över det igen och se att det inte är dig som person jag har något emot, utan din åsikt/din fakta du kommer med i just den sakfrågan… Är tyvärr mkt vanligt med människor som har svårt att se skillnad på att man har olika åsikter i sakfrågor och disskutioner och att man har något emot en person… Och då får man det svårt, eftrsom varje gång någon inte håller med en i en disskution kommer man i stort sett börja ta illa vid sig, jag vet för jag har varit sådan själv i yngre tonåren…

#8 Vi är visst mycket känsliga här.
För att vara petig så skrev jag att det kan vara att hon överreagerar, påstod aldrig att hon gjorde det.
Och sen kan det faktiskt också vara så att de finns de som överreagerar och det måste man ju isf få säga, eller vad tycker du? Säger inte att hon gjorde det med detta.
En sak jag däremot börjar bli trött på är att man hela tiden måste ursäkta sig själv för att det finns de som hakar upp sig på de minsta lilla. De blir som att gå på minor, när man minst anar exploderar det.

#10, fast det är ju som att säga till en mobbad att den överreagerar. Det är bara den utsatte som kan avgöra hur läget är!
Det som är så dåligt med internet är ju att man kan mena en sak, men sedan så uppfattar den som man skriver till saken på ett helt annat sätt..
jo det är svårt med komunikation: tonläge och kroppspråk fattast. Det gjör att en sak man säger så lätt kan uppfattas som agressivt, hetsigt, hispigt, negativt på nåt vis utan att det kanske är menat så
Så det är inte alls svårt att förstå att #0 kan kjänna så även om vi andra kanske inte direkt ser när eller hur det har hänt.
Men jag tycker att du kanske borde ta upp detta med antigen lisette eller en av medarbetarna om du kjänner så
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#12 Därför är det bra att klistra in mycket smileysar, det är ju vi bra på ;)
Men du har så rätt, och det kommer att vara ett problem som man inte kommer så lätt i från.

Juliapettersson, i en disskution på nätet så går det ju att gå tillbaka för vem som helst att läsa det och därför avgöra. Eftersom kroppspråk, ton eller annat inte kommer in, utan det enda man kan känna sig mobbad utav är de exakta orden så går det faktiskt om man ska vara korrekt att säga om den personen faktiskt blir det eller inte. Sedan så kan man KÄNNA sig mobbad, fastän man inte är det.
Handlar ju om ordval, och det finns ju bestäma regler för vad olika ord betyder och hur man skriver, hur ordval ska tolkas. Så ja, är det en ren skriftdisskution går det att avgöra om en person blir mobbad. Men som sagt, man kan fortfarande känna sig mobbad eller utsatt/påhoppad fastän man egentligen inte sakligen faktiskt blir det…
#14 - Haha.. Jooo, det sämmer ju!! ;)

Om vi ska fortsätta vara generella så tycker jag att väldigt många i verkliga livet inte heller tänker på hur de uttrycker sig. Som lärare ser man mycket man inte gillar hos både ungdomar och vuxna; och tyvärr är jag säkert inte bättre själv. Det är så oerhört enkelt att uttrycka sig slarvigt och därmed såra någon omedvetet. Kanske är det fördelen med forum: att man som Snuttan säger kan gå tillbaka och kolla vad man skrev och förhoppningsvis lära sig något av det - både den som sårades och den som skrev. Värre är det när en massa människor dömer… Vi är alla olika och aldrig blir det helt perfekt. (Usch och fy vad jag predikar… :-S)

Jag tycker inte du predikade alls :) Tycker det var insiktsfullt.

*bockar och bugar* Fast lättare att säga än att leva efter. Men jag jobbar på det.

Är väll ingen som är perfekt, allt man kan göra är att försöka inse sina fel och jobba på dem :) (och det gäller mig med om nu folk tycker det låter som jag sitter på höga hästar och bara säger det till andra ;))
Tack för att ni alla ä så hemskt mkt:) ja ha nu läst lite här å fått en förklaring och förståd att ja missförstått henne. Förlåt..
Inget att be om förlåtelse för. Det är lätt hänt. ;) Man får helt enkelt utgå från att alla inlägg är skrivna i trevlig ton. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Kan ju göra en liknelse.
om jag säger:
du är ju dum i huvudet!
eller
du är ju dum i huvudet! 
så blir det ju en stor skillnad när man läser, så missbruka smileys vänner! dom är där för att användas! :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#23 - Haha.. Ja, där ser man tydligt att man kan säga en sak och mena en annan sak.. ;) Sedan så är det ju bra om man kan använda dem också.. ;) Jag (som har mac) kan ju inte få in de där "riktiga" (gula), uran jag får nöja mig med ;) och :P osv.. ;P

De gula är ju så fula, så det är nog en bra sak Juve ;)
Jag skulle vilja kunna lägga in egna smileys eller ha fler att välja på, de här är så fula och det vore kul med fler…
Mer smile gubbar åt folket!!!
/Elin
Hihi se där, lösningen på alla problem: Fixa fler smileys! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja, eller att skriva *ler* efteråt. Går precis lika bra enl mig.

det går att lägga in fler, man får klistra in dem i inlägget bara.
men det går inte att klistra in i inlägget
testar 
haha, nu gick det ju
testar igen 
Jag ser inte dina bilder, Jen. :/
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag kan inte kopiera/klista in saker, när jag försöker göra det säger det att det inte går med FF här.

Ser inte heller dina bilder Jen
hmm, konstigt!! Jag ser dom ju??

#38 Haha den bilden va bra Jen :-D

Samma för mig som för Alex ;D

ska försöka ta reda på hur man gör… återkommer.

Me like! En sån vill jag kunna lägga in! Hehe

Haha! Näää fy vikken gullig bild!! =)
#44 Stackarn =P