Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 373 ggr
linasvovvar
0

Lite nervös, ska prova rida idag

Att man efter alla dessa år är utan häsytar nu är jättetufft, men det finns ju lösningar på det också. Jag ska åka och prova en häst idag som söker medryttare ett par dagar i evkan. Men jag är så grymt nervös….tänk om man trillar av …..hihihi det skulle inte va så kul
Något specielt man ska tänka på ? det är ju ca 20 år sedan jag hade sköthäst.

bubbelbubbel
0

vet inte vad du ska tänka på, var dig själv, öppen och ärlig. :)
du har ju haft hästar själv så du kan ju allt annat runtomkring.
lycka till säger jag, det kommer nog gå så bra så :)

lisette
0

vad är det för häst då lina?

Maja
0

Njae.. Som #1 skriver - var dig själv.. :) Lycka till!! :) Vad är det för häst?

Förresten - Har du hört något från de som ägen dina förra hästar - hur går det? :)

linasvovvar
0

# Det är en knabstrupper valack ( sedan en månad innan dess hingst) Vet inte så mycket mer, han står i hörby. På stall med ridhus osv (GÖT)

#3 Båda mina älsklingar har det bra, Freya bor inte alls långt här i från och jag är alltid välkommen dit. Faxi bor inte heller så långt bort, han är igångsatt och rids 5 dagar i veckan, dom ska på träningsläger i påsk med honom osv. Så det känns bra att mina älsklingar kom till bra hem !

Maja
0

#4 - Kul att höra!! :) Lycka till med medryttarhästen nu!! :)

lisette
0

#4 d´ta det försiktigt bara.. *rädd om*

MiaMaria
0

Ohh va roligt! Hoppas det går bra! =) Väntar på rapport ;-)

E_hjo
0

Vad kul!!!    Lykcka til!!!  =)

__iE
0

Lycka till :)

hur har det gått ? :P

linasvovvar
0

Tja, här kommer nu en lägesrapport. HAN VA UNDERBAR =0)

Måste medge att jag va ruggit nervös iom att han va hingst tills för en månad sedan så känndes det extra pirrigt. Han hade lite hingstfasoner kvar. Men det va inget man inte rådde på.

Han va snäll att göra iordning osv.

Jag bad tjejen som ägde honom att visa han ett par varv först, han va ganska pigg och solog lite med huvudet. Men han hade ett prevligt steg och han reds utan en massa kuckelimuck..  dvs inga hjälptyglar el så, och det gillade jag skarpt.

Men oj va det va långt till marken, jag är ju van vid lilla faxi på 134 men detta va betydligt högre….

Jag skrittade ett bra tag och han lysnade fin fint på alla hjälper, travade ett par varv och det va mycket GO i honom…men han va så mysig. Det blev ingen galopp, jag vill lära känna honom nnan jag kräver mer.

Så vi börjar med en dag i veckan för att ev senare bli två dagar.

Det va iaf jättekul, men lite jobbigt, mina ridmuskler har legat i dvala om man säger såOskyldig

bubbelbubbel
0

ÅÅÅÅÅH SÅ KUL ! :)
vad jag blir glad :) jätteroligt ju att du gillade honom :)
måste ju kännas gott för dig att återigen får pyssla med hästar, men slippa det överhängade ansvaret…:)

Rita-S
0

Jo det är ju det sköna med att va medryttare: Det dagliga stället sköter nån annan, stall, foder o dyl, som medryttare mockar man (med mindre man har stall där det inngår) och blandar foder (med mindre det inngår) och borstar och rider sina tillmålade dagar och sen är det inte ens eget ansvar längre :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

__iE
0

Vad kul att det gick bra :D Hoppas det går lika bra i frotsättnigen :)

E_hjo
0

Åh, vad roligt!!!!   =)

NinaToy
0

Vad roligt för dig! :D

MiaMaria
0

Åhh va kul!! =) Nu väntar vi på bilder ;-)

lisette
0

hur gammal var han då? slipper du hålla på o mocka o så eller?

skoj att det gick bra snäckan.

bebbe
0

grattis Lina

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

linasvovvar
0

Han är 7, men dom skulle behållt honom som hingst men det gick inte närdom flyttade honom till stort stall med mycket andra hästar, så då fick dom kastrera honom.

Jag ska fixa bilder nästa gång jag är hos honom

mazze
0

Vad kul!