Hur mycket betalar ni?

För normala ufoägg betalade jag i år 200 kr, nu var det nog mer plastat hö typ.
Normalpris här är 400kr 

ca 350-400kg-300kr om de ska vara hemkört, vid hämtning 250kr

Fasiken vad billigt reddie. Jag betalar 1.50 kr/kg för torrt inplastat storbalshö.

Här betalade vi 373 kr för en bal, alltså 40€

Just nu mellan 250-300:-, får det hemkört. Nästa år blir en del av vårt hö egen skörd.
300kr här…. Får hämta det själv :P
tror det kommer gratis till stallet…i utbyte mot hjälp av pappan i huset är bonden behöver det…
gratis här med mot att vi hjälper till att ta in det på sommaren o bala det och allt vad man gör…
prata med en bonde och fråga om du kan få det billigare om du hjälper till att ta in det…

Eget gräs som huggs, plastas, och staplas för 125kr / bal
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Är det vad det kostar bebbe? Räknar du med plasten dieseln och snören då bara eller? Hur stora är balarna?

Det är en maskinfirma som gör det till oss och allt är inräknat. balarna väger 3-400

vi köpte av mammas kusin som har hästar själv o då betalade vi 40€/st (påstod han var billigt för det finns andra i byn som tydligen tar 60€)
Själv tycker jag det är dyrt för förra året fick vi köpa av min kusins pojkväns pappa balar i samma kvalite som dom vi har nu för endast 20€.

fick två balar a 300 kg hemkörda för 300:- st

#11# Ok då förstår jag. Då blir det ju andra priser. Trodde ni hade traktor och sånt och plastade in själv.

#14# Ha, ha vad mysigt att ligga i höet och äta.

Japp,det bästa han vet så där mitt på dagen!!!

400:- tror jag. får det hemkört
Vet någon var man kan få tag på brahö eller torrt hösilage i Uppsalatrakten?
Mina 2 kompisar (samma stall) har ett stort problem nu, måste få tag på nytt hö, eftersom det de har är dåligt, mögel.

Va, har dom flyttat till samma stall som dig nu?
#20 Nä. Eva och Anna står i samma stall. Jag står i mitt.
Eva äger (hyr) stallet där Evas och Annas hästar står. Plus 2 hästar till, 7 st sammanlagt. Så hon är Annas stallägare.
Jag har stått med Lyrik i Evas gamla stall för snart 7 år sedan, så jag känner henne och hennes hästar (har 4 nu, en ute på foder) och hon känner mig och Lyrik.
Det var Eva och Anna som hjälpte mig med flytten ifrån knäppstallet.

Ok det blev så många namn så jag förstod ingenting. *ler*

#15 vi har traktor, men den andvänder vi till att köra ut balarna till hästana och skotta snö.

#23# Så gör vi med. *Ler* Vi har en liten Fergusson.
Vi betalar 350:-/st inkl. moms. Då får vi det hemkört.

250:- tror jag :)

300:- hämtar själva

#26,27 hur mkt väger dom då?

300-400 kg

600 kg tror jag, men nu ska jag få lov att hitta en ny att köpa av därför att dom har fått slut.. :/
en kompis till mig rider lite titt som tätt i ett stall, hon som äger hästarna ger dom nått speciellt hösilage tror jag det var, kostade 3,50-4 kr per kg….

#31# Tror dom har Horsehage.

de på mammas stall betalar 350kr för 300kg kvalitetshösilage

Glömde skriva vad vi gav förra vintern. Gav 400 kr balen. Då var det ca 245 kg alltså ca 1,16 kr/kg.

Det är brist på hö häromkring, så här kostar det 1.80kr/kg just nu.

#35# Trodde det var mer brist på halm i år.
Torrt inplastat hö i storbal gav vi 1.50 kr/kg för i somras.
gejsa, det är möjligt, minns inte vad det hette ;)
vi har vanligt hö nu, men om jag flyttar harry blir det fyrkantiga ufo-ägg till middag för honom….. vet itne mer än så i dagsläget…..
men en 200kr/bal…. tror jag hon gav för dom inkl hemkörning.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.