OT: Att översätta en hemsida
Jag tänkte bara tippsa alla er som ännu inte vet det att man kan använda sig av Google translator för att översötta hela hemsidor!
Perfekt om man råkar på t.ex en tysk hemsida, eller en engelsk för dem som behöver. Vipps så blir allt på svenska 
Oftast fortsätter den att översätta om du klickar dig vidare på hemsidan, ibland kan man dock behöva överätta var hemsida för sig.
Här hittar du det: Google translator!
Det enda du gör är att kopiera in hemsideadressen i rutan för översättning samt välja språk och klicka översätt!
Hoppas ni får nytta av det!
Hakuna matata!
… fast räkna med att det blir en ganska "kreativ" översättning …
#1 Det brukar faktiskt blir helt ok om det är engelska som gäller efter som det är nästan samma meningsbyggnad. Andra språk (med annan språkuppsättning) kan givetvis bli lite lustiga ibland men man förstår i.af vad som står! :)
Hakuna matata!
Herregud, jag råkade ladda ner en subtitle till en film som var översatt med Google translate! Det var fullständigt omöjligt att se den filmen med den texten, det gick inte att förstå texten.
Jag föredrar Google translate i enstaka meningar och ord, men tycker att det blir rätt lustigt i större sammanhang.
*dubbelt*
Jag har i.af gjort större arbeten med hjälp av det, är det något som låter lite konstigt så kan man ju bara hålla musen över och se meningarna på orginalspråket =)
Men jo film kan nog bli lite konstigt, inte ens de som jobbar med det gör det ju vettigt ibland 
Men det är fortfarande ett bra sätt att få en översättning av större texter!
Hakuna matata!

tycker oxå att det är ett bra verktyg, men stavningarna är riktigt illa ibland. :D