Sara tänade mackan igår för första gången. Hon var verkligen skit nervös… men tränaren verkar vara snäll och glad.. synd bara at hon tar 200 för en halvtimme.. mackan var super pigg och stressade typ iväg i traven hela tide så d såg typ ut som tölt och passgång ibland, men d beror nog lite på att stackars sara var så nervös och sen oturligt nog så var det hoppträning på båda siodor om honom och en tjej som typ skenade hela tiden på hans ridbana….Sen så måste sara rätta uppo sig lite o slappna av, men kan tänka mig att d va svårt igår. Och händerna hänger inte riktgit med kroppen eller vad man ska säg t.ex när hon rider lätt ock sen så behöver hon mjukna i händerna o rida mer med sitsen och balansen…Nästa gång är det min tur….undra hur d går då:S?????? Jag testade att hoppa upp och skritta på homom efter att sara ridit och han va väldigt istadig eller vad man ska kalla det och hård i munnen. Tränaren sa att d absolut i nte märktes att han snart va 21 för att han typ hade räääääääääääääääääääääääcer fart hela tiden :P

med första träning menar jag på flera år…d va saras försdta träning sen ridskolan och jag har heller inte tränat nån gång.. Fick höra igår att mackan har kunnat galopp ombyten i vartannat
visste jag inte sedan innan..sj har jag fått honomi passage EN gån…men vet inte hur jag gjorde….

vad gjorde ridläraren åt att han stressade iväg då? fick ni hjälp med det? det är ju ingen höjdare att betala 200 för en lektion där hästen är stressad hela tiden. man rider ju för att man ska lära sig något.

ja hon berättade för Sara vad hon skulle göra och han lugnade ner sig i mellan åt. Men eftersom Sara var så nervös så stressade ju hon upp han lika snabbt.