Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 503 ggr
[slo]
0

Tänkte på en sak...

Kommer inte ihåg riktigt när det var, men det finns säkert någon som kan hjälpa mig fräscha upp minnet.

Hur kommer det sig att Lorita och några till fick blankt nej när dom ville starta en "ras-ifokus" om knabstrupper, när det finns fem sidor som handlar om katter…? Fundersam

Snuttan
0

Jag har varit imponerad utav att olika kattraser ens kan fylla ut egna forum ärligt talat… Var inne och smygläste lite på dem och jag tycker ärligt talat att det skulle kunna vara ett enda kattforum, var ju inte särskilt mkt specifikt för varje ras..

bubbelbubbel
0

ja, det är märkligt, kommer ihåg nått om det…
mycket märkligt…

CBA
0

slo - Ska vi jaga rätt på ett svar på din fråga hos grabbarna ??

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

MiaMaria
0

Märkligt! Men jag tycker inte de ska vara rasindelat som katterna är, jag tycker det räcker med ridsport, katter osv.. känns som om de skulle bli så små sajter

PimTheGreat
0

#4 håller med!!! roligare när det är lite blandat ju…..

mazze
0

Alla vill vi väl samma sak i slutänden iaf, att våra djur mår bra oavsett rasOskyldig

Sussi
0

Har också tänkt på det slo nämner faktisktFundersam

Alex
0

Hmm.. knepigt. Men jag håller med #4 och #5. Roligare om det inte är indelat. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

wewwa
0

#1 Jag håller med dig Snuttan.
Jag har ju en perserkatt, men vill man veta ngt om den så kan man ju lika gärna lägga in en tråd…

gejsa
0

Håller med om det faktist. OM nu intresset finns så….

Snuttan
0

almäna funderingar Kanske hästavel egentligen skulle ha större krets än bara en ras så som knabstruper skulle jag gissa på…

Men det är ju underligt att det tillåtits olika kattraser, men inte hästraser.. Hade varit intressankt att veta varför…

gejsa
0

En är ju hittekatter och den borde få vara egen. Sedan borde det väl isf vara en sajt för både ras och bondkatter.

[slo]
0

#3 Gärna! Jag vet dock inte riktigt vem jag jagar, så du får gärna fixa det om du har tid och lust :)

Alltså, det här var inget "nu ska vi bannemej starta ett forum för varje hästras" utan mer lite nyfikenhet från min sida… ;)

Tyfon
0

det finns ju shetlandsponny ifokus

elin
0

håller med!
Jag vill ha fjordhäst iFokus, med tanke på alla föreningar och stora svenska fjordhästföreningen finns det mycket att diskutera, jag e visserligen för ung men jag fick ju blnakt nej med.. och det va inte pga ålderna utan att det just var en häst ras.

/Elin

Eve
0

Och hur kommer det sig att de ignorerade mig om samma idé som musikifokus har u? Jag fick inte starta den, men Johanna fick :S

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Murre_Uddiz
0

#16 e det så?? Vad dåligt ISF..

Annette
0

Sajtvärden för Musik iFokus heter Jennifer.

För att få vara Sajtvärd måste man vara minst 18 år. Jag antar att det finns andra krav också.

Murre_Uddiz
0

Aha, Eve är 17 såg jag

lisette
0

har för mig att anledningen till att shetland startades upp var för att de hade ett foum som inte fungerade. någon som kan backa upp mig i det påståendet?

bubbelbubbel
0

jag tror också jag har för mig att det var så lisette, det var nått med ett annat forum iaf..

Annette
0

#20. Det stämmer att vi hade ett annan forum tidigare.

Snuttan
0

Fast varför spelar det någon roll om man hade ett forum någonannanstans tidigare när man skapar sitt forum på ifouks..?

Annette
0

#23. Tror inte det spelar någon roll.

iFokus har mycket större möjligheter än det förra, där gick det bara att diskutera i olika trådar. Här har vi (om jag får skryta lite) massor med bra artiklar som rör just Shetlandsponnyn. Vi behöver mycket utrymme för detta.

Faxlin
0

Som jag kommer ihåg det så var det meningen att det skulle räcka med en häst sajt.
Då ridsport. Sedan kom Trav sajten och den blev då visserligen med hästar men med en helt annan inriktning.
Sedan har vi Shetlandsponny som då egentligen hade kunnat vara en för små hästar, men då det redan fanns ett forum som behövde en annan plats så gav detta ett stort uppskjut för hela iFokus och även ridsport.ifokus.
Sedan kom då ponnytrav för de med små travare. Så egentligen så anses det nog att häst sidan är komplett nu. Men om det visar sig i framtiden att fler kommer till kan bara grabbarna bakom svara på.

Att de olika kattsajterna ploppar upp som blommor på en sommaräng är en annan sak som togs upp.
Katter startades först. Sedan kom hittekatter, vilket jag vet att många tycker är ett hett ämne som ofta kan göra en deprimerad. Men en viktig sajt för oss som jobbar för dessa katter.
Sedan har vi de olika rassajterna, cornish, norskskogkatt, perser där anordnas det mycket rastypiska utställningar och sådant och det har funnits ett behov av denna sajt.

Jag har fått för mig att alla sajter på något sätt behovs kollas lite innan de acepteras. Men detta som jag skrivit här får nu alltså ta med en nypa salt. detta är bara vad jag tror och vad jag har för mig att det har diskuterats. det var länge sedan knabstruper frågan var uppe. Alldeles för länge sedan för mitt minne ;-)
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jennifer
0

#16 Annette har helt rätt i att man måste vara 18 år för att få starta en egen sajt. Det var också snack om att de egentligen inte ville ha en sajt som hette "Musik" då de var rädda att den skulle bli för stor. De ville hellre ha egna sajter för t.ex jazz, rock osv. Jag lyckades dock övertala Staffan om att en blandad sajt hade sina fördelar och därför fick jag starta den.