Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 2882 ggr
satin
0

Ni med urvuxna ponnyer

Hur resonerar ni..
Säljer ni av dem,
Behåller och aktiverar den på annat sätt ex
tömkör,kör,promenerar,skaffar medryttare.
Bestämmer ni innan ni köper att när ponnyn är för liten skall den säljas.
Skoj att veta hur andra tänker och känner.

lisette
0

jag har en ponny som är 110 cm hög. kör honom när jag hinner. har funderingar på att låna ut honom till någon som kan rida in honom,

WinterPrince
0

Jag sålde min urväxta ponny för att ge en ny ung ryttare chansen att lära sig av en riktig läromästare. Det finns inte så många riktigt bra barnponnys därute.

NovaRoll
0

Men en ponny växer man ju inte ur om man inte vill, det är ju bara att byta inriktning Flört

Animal-3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har min ponny som jag växte ur för många år sedan. Jag var inte jätte gamal så dom vuxna undrade om dom skulle sälja honom så kunde jag få en större ponny.
Jag skrek rakt ut. ALDRIG ALDRIG ALDRIG…Tuffis min pärla, mitt hjärta, min bästa vän dom skulle bara våga!
Rida eller inte spelade ingen roll, jag skiter väll i ridningen det är hästen som är viktig.
Vore det inte för att vi fick Peewee hade jag förmodligen bara haft Tuffis en idag:P
Vi kör, promenerar, trickar, håller lite shower, läter lite barn rida, simmar, longerar, klättrar, tömkör, ar ja allt man kan göra utan att sitta på hästen<3
Ångarar inte en sekund att han är kvar<3

satin
0

#3 Precis

#4 Jag kunde inte skrivit det bättre själv,
låter precis som mig.

NovaRoll
0

Och bara för att ungen har växt är det inte så troligt att ponnyn inte klarar vikten om den är tränad från början……

NovaRoll
0

Dotterns 54 kg 13 år, ponny 106 i manken, snart 11år, hoppar 0,75 barbacka och 1m med sadel. tävlar ponnytrav och tränar monté tillsammans men tävlar i det samma (monté) med inlånad ryttare och har än inte nått toppen av sin kappasitetSkrattande, ponnyn arbetar villigt framför alla tänkbara redskap som harvar, timmerkälkar och vagnar. Ska nu till våren börja dressyrköra för att sen starta i lättare klasser i dressyrkörning.

Mao en mycket allsidig "stor" ponny för alla inriktningar och familjemedlemmar och åldrar då dom yngsta som hon tar hand om är 1,5 år och den älsta är 70år + alla i mellan….

LLennartsson
0

Jag har en shettis som är 100 cm. Han vägrar jag lämna ifrån mej då jag har haft han sen jag var 3år och nu är jag 14 år. Jag gjorde så här att min kompis lillebror får vara skötare på han. Min kompis kommer från Holland. Och hennes bror vill ju börja rida på ridskola men han fattar inte själva ''språket'' som ridläran har. Så jag får vara hans första ridlärare.  

Min shettis heter Timoon-X och är väldens goaste hästapålle.
Han är även startad i trav och ha en bra tid 2.39,3 :)
e. Fridhems Algot     u. Ki

Ska se om jag kan fixa en bild på dom två framöver. :)

Stall Bråna

Elshira
0

Håller med ovanstående - Man växer aldrig ur ponnyer ^^

Hakuna matata!

imsuchadiva
0

Min shettis har jag haft sen hösten - 93. han är nu 25 år. F
Jag skulle nog kunna tänka mig att låna ut honom på foder om jag verkligen hittar en person som känns rätt.

Men skulle aldrig sälja honom.
Är något speciellt med första hästen :)

Mixie
0

Jag är 21 men har fortfarande b-ponny =)) Började rida när jag var yngre, sen när ja växte ur dom så har ja fortsatt med körningen. Rasen är Gotlandsruss såklart ;)

//Mickan

Cilla89a
0

Jag har kvar min D-ponny, Japp, fast jag vuxit ur honom :)
Köpte honom -00, när jag var 10 år, -05 när jag var 15 år, så hade jag vuxit ur honom och planen var enligt pappa att vi skulle sälja honom och köpa stor häst, men det gick helt enkelt inte, jag grät och grät och grät och till sist så gav pappa upp och köpte en stor häst ändå fast jag hade kvar Japp :)
Flyttade sedan till gården sommaren -05, så nu står han här hemma som pensionär, och han har varit pensionär sedan vi flyttade -05, men han är 26 år och har gått på ridskola i 10 år innan vi köpte honom -00, så han är värdig pensionär minst sagt :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

AusaBausa
0

mina shettisar hade jag växt ur ridmässigt innan ja gköpte dem;-) MEN använder ju dem t avel, körning,barnridning, utställning etc

Så här stannar dem kvar!

Birke
0

Körvägarna här är urusla, så det blir mkt stå. Är bara att hoppas på att man hittar ngn medryttare eller fodervärd/köpare. Det är svårt nu för tden att sälja.

Peppe
0

Jag måste sälja Blacky, kan inte sitta och hålla på honom hur länge som helst, det vore själviskt. om han bara hade varit äldre….Rynkar på näsan

men har jag möjlighet i framtiden så köper jag tillbaka både Blacky och Peppe när dom är pensionärer. chansen är inte stor men jag skulle inte tveka en sekund

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Saiop
0

Jag har ju min shettis på 103.6 som jag växte ut ganska fort. Sedan började jag köra trav och klassisk körning med honom. Men efter en olycka blev han bakrädd och nu är han utlånad till en liten mindre ridskola och verkar ha det toppen bra.

LinaN
0

#15 säg inte det! Lisette fick ju köpa sin barndomskärlek Oskar ju! En häst hon trodde hon aldrig mer skulle få se :)

Man kan ju alltid hoppas om inte annat :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tusen
0

Jag hade stor häst när jag var yngre men sedan mina barn blivit äldre så har jag gått över till Gotlandsruss. Kan just nu inte rida dem då jag är för tung men jag kör dem gärna och det är jättekul. Kyss

WhoCares-01
0

jag har en gammal c-ponny jag växte ur för några år sedan. nu skrittar jag honom bara nåb,n gång ibland. två systrar 9 och 11 år rider honom varje dag, både paddock och ut, hopptränar å åker på lite clear-rounder. han är 26 år. hade han varit yngre hade jag förmodligen inte heller sålt honom för han är min lilla bebis <3

tycker att man ska behålla ponnyn om den kan fortsätta ha ett aktivt liv. den ska lixom inte bara stå i en hage bara för att man tycker om den. det är inte ett värdigt liv för en häst tycker jag

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

lisette
0

#15 mm som #17 sa. underverk kan hända.

#17 ooh vilken bild…

LinaN
0

#20 det är gammeloskan :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.