Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 1648 ggr
lisette
0

jag gillar sommaren...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men detta är ju onekligen ganska underbart ändå…

första ridturen på över en vecka. det har regnat mer eller mindre konstant, men idag så passade jag på!

ny grus på en av vägarna här hemma. så otroligt mjukt och skönt att rida på. det gäller att passa på då. :D

may-britt
0

så  mysig det ser ut.

ja och  mer regn skal komma jag lengtar til sommaren uten regn och lere och  varmt och lyst

Huldan
0

Här är det snö och kolsvart efter fyra…

lisette
0

#1 ja det gör jag med. men idag så kändes det helt ok att vara ute!

#2 usch då. var bor du?

Huldan
0

#Pite :) Fast ska inte klaga, snön är så otroligt vacker!

När man rider på helgerna då det är ljust, då är det som att leva i en saga. Träden är vita, marken är vit och orörd. Frostklädda grenar hänger ner över stigen som endast är upptrampad av hovar och hartassar. Det är bara träd och träd åt alla håll och bortsett från hästarnas hovtramp är det sådär obeskrivligt tyst. Snön slukar alla ljud. Det till och med luktar vinter, och hästarna får snö i man och svans och över korset blir det små snöhögar.

Då älskar man livet :D

Det gör man däremot inte då man måste skippa matten för att hinna rida, hinenr just en snabbis i halvmörker och får snö innanför tröjjan och överallt. Kommer hem och får köra ut skottkärran efter mockningen i kolsvart mörker!

Aribigga
0

#2 Blir det inte ljusare när det är snö på marken?

Här har vi tur om det kommer lite i februari som lyser upp.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Huldan
0

#5 Jo, men blir ändå rejält mörkt!

Aribigga
0

#6 Snön reflekterar ju det lilla ljus som finns i alla fall :)

Själv slutar jag efter det blivit mörkt och får ut och köra i mörkret och ofta i regn, hade det varit stjärnklart så hade man kanske sett vägen i alla fall!

lurvponnyn.vimeddjur.se

may-britt
0

her er det selden snö og kommer det noe snö  så smeltar den och  det blir bare halt etter kl 4  er det mörkt  i dag da jag red var det 1 varmegrad och  når jag satt opp  begynte det och  regne etter at jag var ferdig med häster och  mokka osv etter 4 timer i  stallen var jag stiv siden jag frös vill  ha sommer nuSkrikandes

lisette
0

#8 var bor du någonstans?

may-britt
0

Hishult Laholm

Cilla89a
0

#10 haha, jag trodde du bodde i Norge ;)
Hishult, ligger ju bara 2-3 mil från mig :) Köra ofta i dem trakterna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

may-britt
0

HA HA nei jag er inte i  Norge kjörer du  forbi  och  har lyst och  hilse på  er det bare och  komme opp

jag bor rett på grensen til Kornhult rödt  teglesten hus med hunde går mot vegen.

may-britt
0

ossen häst har du?

Fiona
0

Gud vad mysigt det ser ut =) När jag kommer hem på vardagarna är det mörkt ute så det blir till att köra i märker! Rida kan jag inte göra längre :(

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg