Kostnad att skicka sadel?
Någon här inne som vet vad den kan kosta ungefär att skicka en syntet dressyrsadel med tillbehör? (stigbyglar, läder och gjord).
Vilket blir billigast att skicka med? posten, DHL m.m.
Tacksam för svar:)
Bussgods har jag hört ska vara smidigt och billigt! =)

Bussgods är nog billigast. Kommer inte ihåg hur mycket det kostade då jag skickade min syntet, men under 200:-

okej, tack för svar. Vad kan en syntetdressyrsadel med tillbehör väga?
Ställ dig på vågen hemma först med och sedan utan sadel så ser du hur mycket den väger ^^
Hakuna matata!

jo det kan man göra, men sadlen är inte hos mig, är nämligen jag som ska köpa den, hehe inte lätt för dig att veta. Men får fråga dom vad den väger.
Ja be dem väga den och möta den (höjd x bredd) och gå in på bussframt.se eller om det är bussgods.se och titta, där är det bara att skriva in så får man ett "personligt" pris för sin vara =)
Hakuna matata!

lägg först och främst sadeln i en låda innan du väger, det påverkar ju vikten en hel del.
du kan oxå skicka sadeln i en påse, men det är kanske inte att rekommendera.
#8 Jag vet inte hur ovårdliga de är med bussfrakt? Men det är ju inga enorma mängder som skickas med dem så jag har i.af itne varit orolig förr när jag skickat saker. Men är man orolig så är det helt klart låda som gäller! Men då kan det nog bli upp emot en eller ett par hundringar mer. Själv brukar jag stoppa ner sakerna i dubbla sopsäckar och ev tidningspapper som stötdämpare om det behövts lite =)
Hakuna matata!
Jag har bara bra erfarenhet med bussgods. Inga saker jag har bestält som kommit med bussgods har haft tecken på ovårdat behandling så långt iaf. :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#9 jag hade inte vågat riskera det faktiskt. =) lite surt om dne kommer fram skadad. jag litar med på bussgods, har bara bra erfarenheter av dem. men man vet aldrig, jag skickar alltid sadlar i kartonger. det får hellre kosta mer!
skickade en sadel en gång 250 för den, var en ponnysadel utan tillbehör men inte syntet.
har även köpt för samma summa dock e detta posten.