2009 Caspisk hästutställningen i England
En liten info om hur det gick på den Caspiska hästutställningen som gick söndagen 23 aug i Chippenham, England.
Supreme Champion titeln togs av ett 2 årigt sto, Henden Shilpa och reserv Supreme Champion titeln tog 9 åriga hingsten, Henden Anti Eda.
Supreme Champion stoet väntas komma till Sverige under höst 2009. Med förhoppning att ha reserv Supreme Champion avkomma i magen.
Jag hade korat reserven som vinnaren och vinnaren som reserven.
antal visade Caspiska hästar var 59 st.
På bild är det Hingsten, Henden Anti Eda, som står och ser ut över vyn mot utställningsringen. Han själv är son till flerfaldige Supreme Champion vinnaren Runnymede Fel Fel.

blev det någon ny häst för dig då?
Jag backade då min vän Susanne sa att hon kunde köpa henne. Jag skulle annars ha varit den som köpt henne. Men Susanne sa att hon kunde ta på sig den här hästen så att jag kunde få komma till ro. Jag sitter nämligen i behovet att se mig om efter en ny bil.
Att hon sen skulle sopa hem Supreme Champion titeln senare var bara än mer av det roliga. Jag hade nämligen satt henne som Reserven.
Det var närmare 100 hästar på utställningen av dem var det 59 rena Caspiska hästar som visades. De var några som var av mkt hög kvalite, men hon hade det där som man inte kan sätta fingret på.
Hingsten, Henden Anti Eda, borde kanske varit den som sattes som Etta, men han kunde bara inte sluta med att skaka upp och ner med sitt huvud. Förklaringen till varför han skaka så upp och ner med sitt huvud var för att det här stoet var högbrunstig. men vadå han kan ta titeln nästa år, om nu inte jag kommer att hitta upp en ny intressant sak som jag tror på.
Så även detta året kunde jag åka hem med huvudet högt.

Fina hästar Tror att fölet blir minst lika fint som sina föräldrar.
Här en liten film jag tog på en av klasserna Ridklassen.