Överskottsbolaget, sämre kvalité?
Vet att jag har en likadan tråd fast om börjes, men blev tvungen att fråga om Överskottsbolaget….
Är det sämre kvalité där? någon som har köpt saker där? vad tycker du om dom?
Det är ju ganska simpelt det där, produkter från bra märken håller ju oftast högre kvalitet än produkter utan märken. Sen har det ju egentligen inte så mycket med företagen i sig att göra, utan vad de säljer för produkter.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

det enda jag köpt i hästväg (förutom biotinet) på ÖB är deras reflexbrösta - totalt värdelös…
köpte ett täcke med förresten. ett regntäcke som man trädde över huvudet på hästen. det satt som ett smäck på min fjording - men det var inte regntätt… så det lämnade jag tillbaks.

Jag har köpt lite reflexer där, brösta, ländtäcke och benreflexer. Allt har funkat super. Och så har vi köpt ett vanligt tunnt regntäcke (både jag och stallkompisen köpte till våra ponnysar) och det höll i kanske 2 veckor, sen sprack de mitt på, men det kan ha berott på att hästarna rullat på någon vass gren. Har också köpt ridbyxor där, helskodda. De har spruckit där fram i sömmen och på rumpan i sömmen. Och de var inte försmå eller något sånt, snarare tvärt om!
Så jag tycker att Hööks och Börjes har bättre kvalité på de lite dyrare sakerna.

Har köpt ett regntäcke därifrån, och det läckte igenom väldigt mycket. Grimmorna jag köpt därifrån har hållt i många år nu, så dem är jag nöjd med.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Har köpt en grimma på ÖB, spännet lossnade efter 5dagar när hästen busade (galopperade och bockade).
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
har bara handlat saker som borstar, smörjmedel och ridhandskar ÖB utan att kunna klaga på kvaliten. Men det är å andra sidan inte saker som slits så mycket som grimmor eller täcken.
ja köper biotin där med och utan vitlök, fungerar jätte bra och granda tycker jätte mycket om det. köpt ett rengn täcke där med som ja oxå e jätte nöjd med, lite lådor till hästsaker, häst godis, länd täcke reflex, m.m. alltid varit nöjd, man får som sagt det man betalar för.. vissa saker e till och med lika bra som dyrare saker tex biotinet.. 60kr för 1kg billigt och jätte bra..

har bara köpt hästgodis och pälsglans därifrån. pälsglanset är faktiskt superbra, och luktar fruktigt ;D
skulle aldrig få för mig att köpa täcke, träns eller då därifrån!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
gillar sjöbogårdens saker, tycker de är bra både till häst och hund. öb´s ridhandskar gillar jag sköna och håller bra
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Ja, en ridhjälm, stort NO, NO! Docj funkade benreflexerna som jag köpte därifrån bra :D
Mvh Vinetta
Har köpt ett vintertäcke som gick sönder efter 1 vecka, stor reva tvärs över.
Köpte ett ganska dyrt vintertäcke till min shettis också, inget att rekomendera! Storlek 105 är rätt mått över ryggen men lika långa sidor som ett i storlek 165…
Nej rekomederar inte ÖB, skulle aldrig köpa ngt som innebär e säkerhetsrisk tex hjälm, ridväst, träns, grimma…
På RUSTA däremot köpte jag en skitbra grimma, ordentligt extra förstärkt samt mjuk och behaglig.
Det jag köpt på Överskottsbolaget till häst har varit dera militärfiltar av Ull, Kan låva att de har varit värda sina kr.
Jag kan köpa lite småsaker som borstar,hästschampo o annat plåtter. Har provat några grimmor därifrån men de var inget att ha.De tappade både färg o hakar + att de har hänt de varit snedsydda.
jag köpte min hjälm där och den är jag super nöjd med.. inget som hällst fel på den…

Jag har köpt två stalltäcken från ÖB. Fastnade för att de var lite tunnare och hade bogveck (!). Mycket nöjd med dem och de har hållit hittills.

Har köpt grimmor, ridhandskar, reflexer och lite annat smått därifrån och de har hållit helt bra.
Har köpt en grimma där. Hel nöjd med den.
Vet inte om jag skulle köpa något annat.

har köpt ridhanskar där, dom är jag jättenöjda med. kollade på ett regntäcke där men det verkade inte så bra, så det köpte ja inte.

Det enda jag köper på ÖB är Sjöbogårdens pälsglans och någon gång har jag hittat billiga fleecelindor. Ingen super kvalité på dom lindorna, men de duger att ha här hemma och rida i, jag betalar inte över 100 kr för ynka fleecebitar x)
Men nej, tror inte att det är någon vidare bra kvalité på det. Däremot tycker jag EKO och CityGross har ganska vettiga saker.
Har köpt en del därifrån, fleecetäcke (har inte använt det så mycket, men helt ok), grimmor, grimskaft, reflexer, liniment, schabrak, och de har allt varit helt ok.
Har köpt dyra grimmor i riktiga hästbutiker som hållit sämre…
Jag älskar deras läderbalsam. :)
Sedan köper jag hästgodis där.. Och gurkmeja till hästen. :)
Hästshampo osv är helt okej där, men täcken, grimmor, schabrak och annat köper jag inte där. Flera av täckena känns väldigt prassliga och plastiga och jag tvivlar på att dom fyller sin funktion.
#21 vad har man gurkmeja för?? och hur mycket per dag??
Jag har inte handlat där men det är ju oftast så att man får vad man betalar för, men saker som täcken och så är här hemma mer utav en förbrukningsvara och det spelar alltså ingen större roll om det är dyrare eller inte… Man tittar känner och klämmer på sakerna och vad jag ser med ögonen tror jag på. Har varit med om att både täcken, grimmor och benskydd i dyra märken gårr sönder ganska så enkelt så att dyrt är bäst är det defenitivt inte…
Ang regntäcken - Här hemma har jag endast ett enda täcke som är 100% regntätt, och det är ett bucas som har tyget klätt med tunnt gummi/plast på insidan och sedan ett tunnt fleece ager. Det är torrt under oavsett hur mycket det vräker ner. Regntäcken har jag köpt både från Domain, Amigo, Jackson, Event, hööks med flera och inget har varit helt täta (inte ens nya). Lite regn klarar de alla, men kommer det spöregn i 30-60 minuter så är alla garanterat mer eller mindre blöta rakt igenom!
Mina får därför istället gå in när det regnar som mest tills jag har råd att köpa täcken för 800 kr + St.
Hakuna matata!

Jag köper Sjöbogårdens pälsvårdsmedel där, typ schampoo, pälsglans och sådär, sen köper jag biotinet också, och de sakerna är jag nöjd med. Köper vantar där också, inte någon superkvalite, men jag slarvar alltid bort dem, så att köpa dyra vantar vore dumt xD
Orkade inte läsa igenom inläggen, men benskydden är bra. + att den sorten finns exakt lika dana med märke för +100kr. så de är helt klart värda pengarna tkr jag (: