Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1235 ggr
Cilla89a
0

OT vaccin, svininfluensa.

någon här som har planer på att vaccinera sig mot svininfluensa, eller kanske rent av redan har blivit vaccinerad?

jag skulle vilja bli vaccinerad, trotts att jag allt annat än gillar sjukhusmiljöer.. Tyst 

men frågan är hur man går till väga?!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lorita
0

Vaccinet finns inte tillgängligt än så du liksom jag kommer att få vänta, minarbetsgivare kommer säkert se till att alla hos oss blir vaccinerade då vissa träffar väldigt många människor på en dag.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Caspianowner
0

KOntakta vårdcentralen och hör med dem. Min gubbe ska iallafall ta det.  Jag avstår.

Cilla89a
0

#1 är det säkert? min vän som åkte till grekland i fredags, skulle vaccineras mot svininfluensa några dagar innan..?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Caspianowner
0

Det sägs från håll att det finns vaccin idag, att några har tydligen tagit det redan.

Chestnut
0

Nej, det finns inget svininfluensa vaccin tillgängligt idagsläget. Där emot finns det andra influensa mediciner man kan få i förebyggande syfte, dock så ska dessa inte skrivas ut för lättvindligt. Det är mediciner anhöriga fick speciellt i början för att förhindra smittspridning.

Det är viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig, oavsett vad man tycker om sprutor och sjukhus. Annars är det ingen idé med vaccinationen (ur samhälletssynvinkel). Tänkvärt att de som har drabbats hårdast hittills med mest komplikationer är runt 20-40 år.

När vaccinet finns tillgängligt kommer information att skickas ut.

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

jag som jobbar på norra europas största apotek kommer att märka direkt när vaccinet kommer in till oss.

[Alexandrae]
0

Jag blir så sjukt nojig av allt tjat om den där dumma influensan så jag börjar tro att jag har den själv för att jag hostar några enstaka gånger om dagen och har huvudvärk.

pippa__
0

Är dte nån som vet hur man får denna? det sägs aldrig ju…

lisette
0

du går till din vårdcentral förmodligen. eller till en vaccinationscentral

Marija
0

Skulle faktiskt vara skönt att bli vaccinerad innan jag åker till Kroatien i augusti, även om jag inte är en sån där som går och oroar mig särskilt mkt :P

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

QALM
0

Jag hörde att dom räknar inte mad att kunna börja förän i september med vacc på vårdcentralerna.

bubbelbubbel
0

#6, får man komma och hämta vaccin hos dig då? ;)

Alex
0

#6 Då skickar du till alla ridsportare va? Flört

Nä, ärligt talat är jag väl en av de få som inte är ett dugg nojjig eller orolig över detta, ärligt talat har jag knappt koll på vad det är. Fast så är jag inte sån som brukar bli nojjig över sånt heller. Fågelinfluensan och allt vad det var… Visst, låt bli att gå och klappa fåglar som ligger på marken, vilket jag aldrig skulle gjort annars heller, så gör jag ju det jag kan.

Får man det så får man det helt enkelt, finns ju ingen anledning att oroa sig innan det väl hänt. Och de flesta klarar sig ju faktiskt ifrån det. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst