Klä hjul med gummi?
Jag skal köpa 4hjulingsvagn för egen renovering nu, trävärket är bra, men färgen flagnar och alt metall är lite ytligt rostigt.
Men, det är även trähjul klätt med järn på, och det kommer nog skramla rätt bra, samt även inte va så himla bekvämt trots fjädring.
Har nån någon koll på hur mycket man får ge för att klä hjulen med gummi?
Nån som vet vad jag skal googla på för att evt hitta företag inte så himla långt från Delsbo som gör sådant arbete?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

det är väl ganska dyrt har jag för mig?
ska se vad jag kan googla fram.

dansk sida, han kanske kan rekommendera?

detta ligger i floby, var det nu ligger. :D

Klä inte julen med gummi, har kvar ljudet av gammal vagn, det skramlar inte så farligt är bara mysigt.
Skrammlet berör mig inte så mycket, men körkomforten är det jag funderar på.
Jag har inte bestämt mig hur jag gör än, jag skal kolla vad det kostar först innan jag ens funderar på för och nackdelar med att klä med gummi eller låta bli. Billigt inbiller jag mig nog inte att det är ;)
En annan sak jag även funderar på är hur svårt det evt är att sätta på en kalesje för dom som sitter bak kusken. Det kanske blir svårt att få snyggt när säterna inte är högre än dom är, och det är iaf nåt jag påbörjar förstans efter hela vagnen är målat och klar för användning.
Oavsett om jag välger ha hjulen orginala utan gummi eller om jag välger klä dom med gummi har jag inga fritidsproblem framöver iaf 
Tack för länkarna, Lisette, det glömde jag ju säga. Skal kolla ut dom närmare när jag är hemma igjen :)

#7 är vagnen fjädrard så är det inga problem, jag har åkt ganska långa sträckor med järnhjul
Hm, undra varför mitt sista inlägg till Lisette blev dubbelt o.O
Oavsett, ja, det är fjädring på, men frågan är om det räcker för min fibromyalgi ändå.

#11 ja det borde det, dom är bekväma sitt på en mjuk kudde 
(jag har reumatism)
fast det som räcker för andra kanske inte räcker för mig.. :) Dock tänker jag renovera vagnen helt, inkl hjulen, sen provköra, och sen besluta om inte priset är så att jag blir vithårig av priset ;)