byta ut flughuva mot flyweil?
Har haft flughuva på mitt sto sen ja köpte henne då hon hade de och inte hade någon flyweil….hon har inte mycket pannlugg så någon typ av skydd är ett måste men har märkt att när hon har huvan på sig blir hon mer eeh….va hater de uppmärksam! på saker och ting slappnar inte av helt så ja prova med en vit huva istället för svart men de va ingen skillnad så nu har ja beställt en flyweil från Hööks så blev ja lite fundersam…på hon är ju van att ha nåt över ögonen så men det här är ju fransarr istället för en huva tror ni hon bryr sig så mycket om det? 
Det är ju lite skillnad mena ja 
Men ska iaf prova när den kommit om hon inte gillar de så får hon väl ha huva då…
Någon som har bytt så elr bytt fast tvärt om? hur reagera era hästar i så fall? 

Flyweil heter ju flugpannband oxå…står olika

Tror inte att hon bryr sig om att du byter. jag varierar mellan fluggpannband, mask och utan.

Det är ju individuellt, så det är bara att prova sej fram! :)
Lycka till!

2# okej ja de kan man ju göra när det är rikigt mycket flugor så kan man ha huvan och när det är lite mindre så kan hon ha pannbandet!
(hon får flugmedel men inte i ansiktet
)
3# Ja det är ju sant en del bryr sig inte medans andra gör de…bara lite nyfiken tror inte de blir problem och gillar hon de inte så slipper hon ha den 

#4 Ja, men hon lär ju vänja sej. Eller?

5# jadå de är nog lite ovant i början men sen bryr hon sig för hoppningsvis inte =)

Själv tycker jag flyweilarna i plast är mycket bättre än de i nylon, dels sitter de bättre (på de i nylon brukar båda fästena hamna på samma sida efter ett tag :S) o dels känns de i nylon så klumpiga på något vis! Har en i nylon som jag klippt av varannan frans på! Då blev den lagom tät…

Har bara haft flyweil i plast förut på min fjording men den är sönder, får se ska prova de här och funkar de bra köper ja eventuellt en i plast oxå om inte nylonen funkar bra =)
jag brukar variera mellan huva och fly viev eftersom min häst får så lätt skav.
Det brukar gå jättebra!

Det som jag tycker är en nackdel men Flyweilen är ju att du måste ha grimma på. Huvan är ju bättre i de anseendet och jag tycker dessutom att de är mer effektivt.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
#10 På hööks finns det en flyweil där man inte behöver grimma. :)

Jag tror inte att du behöver oroa sig över att hon bryr sig=)
Jag varierar mellan luva å flyweil.. Inga problem! Men jag föredrar huva. Helst de tunna som finns på Hööks. Tycker dom verkar vara ganska bekväma för pållen med!

#11 oj de hade jag ingen aning om :) De ska jag genast kolla in.. Men sen tror jag som #12 att dem tunna verkar vara de mest bekväma.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

#13 nackdelen med dem är att hästen lätt kliar av dem. en huva i vitt är lite lättare att hitta än en veil i svart. :S

Jag brukar med variera mellan flughuva och flyweil. Tyvärr blir det då grimma i hagen (brukar bara ha på dagtid då). Jag är ju en av dem som är emot grimma i hagen men tyvärr så blir Bus jättedålig i ögonen av att gå med flughuva hela tiden.
Tycker att flughuva är helt klart det bästa skyddet men om du tycker att hon blir uppstirrad av det så kanske det vore klokt att testa flugpannband.

Ja hon går liksom lugn och äter men är det något nytt elr någonting så ser hon ju inte riktigt och då blir hon stirrig ska nog variera mellan huva och flyweil =)
en liknande har Wambezi..
andra får han skav av.
men jag byter ibland med en vit (stelare) och ibland fly wiev

Jag har en bekant som hade jätteproblem med skav på sin häst och hon flätade in små tunna läderband i pannluggen på hästen. Funkade superbra! blir ju bara som en extra lång pannlugg!
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein