Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1315 ggr
jackiejohn
0

Red med grannen idag!

Idag fick ja ett sms av grannen och dom undra om ja ville med ut och rida. Jag tvekade lite men…så sa ja JA och de gick riktigt bra! Dom hade med sig Fjordingen Frej och Araben Haya. Haya och min häst Jackie har träffats förut som ja skrivit i tidigare inlägg…,

Iallafall Jackie och Frej kom jätte bra överens efter att dom häslat på varandra med de är lite si sådär med Haya.., Va ja förstod och såg så va inte haya och Frej så bra kompisar heller.

Vi red nere i grusgropen som ligger på väg hem till mig och de gick förvånansvärt bra Glad ja va bered på att dom skulle va lite sprättiga och sådär men Jackie och Frej va cool lugna! Annat va de ju med Haya hon stod mest still…för hon va så jobbig att rida bara srätte runt och aa så gjorde hon tydligen jämnt de berode inte på att ja och Jackie va med.

Ska kanske rida med dom imorgon oxå kan inte bestämma mig…va tycker ni? ska ja rida med dom imorgon oxå?

jackiejohn
0

Ingen som har nåt och säga? vet inte hur ja ska göra…om ja ska rida med dom imorgon oxå..

lisette
0

kändes det bra? då är det väl inte fel att göra det? skoj att rida med någon ju. plus att ud kanske lär känna de lite bättre.

jag tror nog du vet vad som är bäst! =)

jackiejohn
0

2# Jo de va jätte kul att ha ridsällskap! då ja nästan alltid rider ensam.., men ja är lite osäker på araben..och vet inte om hon kmr upp jätte nära bakifrån på min häst och börjar bråka, kommer på allt som kan va farligt nu bara för att ja inte kan bestämma mig Rynkar på näsan

tantnett
0

Det är väl aldrig fel att ge det en chans att få en bra kontakt med dom.

Det är väl inget som säger att det innebär att ni skall rida tillsammans dagligen. Men som sagt kul ju om ni kan få en bra relation.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

lisette
0

#2 du får ju be ryttaren att hålla avstånd, det är ganska enkelt. =)

jackiejohn
0

4# joo de skadar inte att ha en bra relation med dom =)

5# Joo men dom kan knappt styra varken fjordingen elr araben..men de går säkert bra =)

sus-sharon
0

ursäkta mig, men hade de en häst till att stå stilla för att hon var pigg och sprättig och "jobbig" ??

förlåt mig, men det känns som att de kanske skulle ha en häst de klarar av att rida isåfall..

medarbetare på djurskydd.ifokus

Molla
0

Tycker också att det kan vara vettigt att du får en bättre relation till dem. Då kanske de lyssnar när du pratar med dem om allvarligare saker!

jackiejohn
0

#7 Jo ja tycker de är konstigt, Varför ta en häst på foder som de knappt går att rida? och fjordingen ÄR för stark för dom vill han springa så gör han de spelar ingen roll att dom rider med piska och sporrar elr att dom drar i tyglarna…,

8# Jo så tänker ja oxå att om ja blir "kompis" med dom så blir de ju lättare att prata allvar med dom.

Zadeira
0

Det är alltid kul att rida tillsammans med någon. Man behöver ju inte göra det varje dag, men någongång ibland är det bara bra.