Wilda & Lord, 4/4 *film*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag gick jag en promenad med Wilda och halvvägs mötte jag upp Linda (Thorsson) med hennes Lord. Wilda har inte träffat andra hästar på många månader och hon blev superuppspelt! De fick nosa och pipa lite, sedan gick vi en skogspromenad.
Efter det släppte vi ihop dem i paddocken där de busade runt och bekantade sig. Jättefina ihop :)
Sedan gick vi en sista runda ner till ån för att se om de ville svalka av sig lite (20 grader varmt idag) men det ville dem inte, så det var vi människor som fick plaska runt medan hästarna betade ;)
Här är en film med klipp och bilder från idag! Ska göras om, definitivt. Visst är de fina ihop? =)
Visa i nytt fönster och titta i HQ (hög kvalitet)!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
De ser ju ut att trivas jättebra ihop!

söta de är:) men än har vi inte kommit till maj månad;)
#2 Suck, jag är helt förvirrad med datum nu för tiden! Fixat ;)

Åh dom ser ut att ha skoj tsm =) blir nog bra kompisar om dom får fortsätta att träffas =)
gud så vackra hästar :D verkligen jättefina :)
Wilda busade gärnet ;) Fast båda var något sega av värmen, nästa gång ska vi se till att det är skugga i hela paddocken!
"Wilda har inte träffat andra hästar på många månader" Står hon helt själv utan nått sällskap??
Fin film !
#10 Ja, hennes mamma och hagkompis avlivades hastigt i höstas och de hittar inget lämpligt sällskap… Nu ska ägarna förhoppningsvis köpa stor häst snart.
Oj, tråkigt! men är det inte olagligt att bara ha en häst utan nått sällskap?
#13 Nej, det är det inte. Men det är inte kul =( Nu har hon ju iallafall fått umgås med Lord lite, och fler gånger ska det bli! Bättre än inget…
puttputt :)
Är Lord en travare? Tyckte jag såg nåt vitt på halsen. :)
#16 Stämmer :) En mycket fin sådan!

Fina! Men hur kommer det sig att hon inte fått träffa andra hästar? :O
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#18 läs #12.

Så söta dom är:D

Verkar gilla varandras sällskap.
Så snygga bägge två
#17 Oj, såg så ponnyaktig ut. :) Jättefina båda två!
#22. Lord är nästan ponny den lilla nöten ;) Tack! :)
Mysigt! =)

bor ni långt ifrån varandra? hade ni inte kunnat lösa wildas "problem" med att ha lord där permanent?
#25 Är en bit men går rätt smidigt att rida hit för henne om hon tar en liten genväg över järnvägen. Sedan måste hon korsa en bro på en 90-väg också.
Jo vi hade planer på att han skulle flytta hit, pratade med Wildas ägare och de tyckte det var en bra idé och ja, allt var i princip ordnat, men sedan blev det inte så när Lindas syster flyttade sin nya häst till hennes stall.
Så skiljer väl 5km mellan stallen kanske. Bor nära varandra gör vi, grannar ;)

ah, vad synd att det blev så. hade ju varit skoj för dig med lite sällskap i stallet med.
#26-27. Hade jag fått bestämma hade jag gärna flyttat till Annas stall, dock tyckte inte mamma detsamma när min syster skaffade häst igen… Suck* Annars avr det som sagt nästan klart att flytta Lord! :)