Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1829 ggr
Guggeflickan
0

God morgon 23 februari

Idag ska jag övningsköra hjullastare, sen bär det av till stallet där jag tänkte ta en körtur med pållan. Om vädret tillåter… Det är nu bara -2 grader och så snöar det lite lätt här i Sundsvall.

Ha en bra dag alla! Glad

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Turfaren
0

God morgon! Det låter trevligt, både att övningsköra hjullastare och att köra häst och vagn. Övningskör du, för att kunna arbeta med detta, eller är det för husbehov?

Själv ska jag också ut och köra, men som vanligt är det X31 (Öresundståg) för min del. I dag ska jag först köra från Malmö till Ängelholm och tillbaka. Sedan ska jag köra till Helsingborg och tillbaka.

Alex
0

God morgon. Jag är trött, det är jobbigt att ha hund när man måste gå upp på morgonen. Tungan ute Lite orättvist är det också, eftersom han kan sova när han vill under dagen sen också (som nu…) men men.

Händer väl inte så mycket idag, blir väl några promenader och så kanske jag kan vara lite nyttig och diska lite med nån gång… Om jag orkar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

god förmiddag. =)

jobb till ett, sedan hem och hämta en häst och stressa iväg och hämta loke, man får hoppas det går smidigt.

håll tummarna!

linasvovvar
0

#3 Hum vad har jag missa ??? En häst till ?? Berätta pretty plisssssss

lisette
0

#4 pm

Maja
0

#3 - Good luck!

God dag, ska iväg till skolan snart och ha föreläsning, sedan hem och plugga!

gejsa
0

#5# Varför kan du inte berätta här? Har du sagt A får du säga B.

Har du köpt en häst till?

I dag ska jag åka till strömsholms djursjukhus med min vovve och kolla armbågarna om dom växt ihop eller inte sedan sist. Annars vill dom ju operera. Men hon är inte ett dugg halt eller ömmar så det verkar ju konstigt isf. Sedan ska dom ultraljuda henne och kolla urinblåsan eftersom hon haft urinvägsinfektion sedan i juli förra året.

Zaphix
0

Idag ska jag och sambon leta nya möbler. Ska byta ut alla möbler till svarta, behöver en ny byrå och bokhylla nu bara.

Ikväll ska jag till stallet och rida dressyr på hästen, med bett.. Länge sedan. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

AusaBausa
0

Gio´kväll!

Pausar en stund innan maten ska på spisen, sen blir det möte för resten denna vecka…4 dagar på rad blir det möten me not like it!

Såg du tidningen i dag Lisette?

Håll tummarna i morgon kväll för oss för då kommer politikerna till skolan:-S 

Jag fick ett sms av Kesos födervärd och han funkade jätte bra m araben, kom fint i hagen på kvällen o han stod o gnäggade vid grinden när dem kom ut på gården. Skönt!

Bilder kommer sen hoppas jag(petra!?!)

Guggeflickan
0

#1 Jag övningskör för att kunna arbeta med maskin! Ska kolla upp imorrn vilka kurser jag behöver gå för att få timbok, som gör så att jag får arbeta Skrattande

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Thorsson
0

God Kväll!

Idag så sitter jag är sjuk, har varit det genom hela sportlovet med.
Dock så känns det lite bättre när sadeln som mamma vill att jags ka köpa usch. enligt mig inte passade (A) Hon ska såklart kolla med eftersom hon vet att jag INTE vill ha den.. blö…

lisette
0

#7 här…

gick ganska bra att hämta petter. fick hjälp av en förbipasserande granne att lasta honom. han praktiskt taget lyfte in hästen.

var nyss ute och tog in dem, han totalvägrade att gå in i stallet så jag fick gå tillbaks och hämta merry med. men då gick det bra.

har gått jättebra med dem i eftermiddag. ovanligt bra faktiskt.

bubbelbubbel
0

puuhh…

jag är sååå tröööött! så snart blir det sängen :P
har varit en lång dag..

Maja
0

Usch, jag borde plugga nu, men ligger med världens mensvärk.. :/

Inte jag har någon Alvedon hemma heller och jag orkar inte springa bort till Pressbyrån och köpa heller..

Chestnut
0

God kväll

Fick offra veckans enda sovmorgon imorse för att pallra mig iväg till stan och få TNS behandling hos sjukgymnast.

Sen skola, inget speciellt där. Har flätat håret och mojsat hela eftermiddagen, märks att jag är nervös inför morgondagen :P (ska till sjukhuset och få min "dom" äntligen, har bara sprungit där i över ett år nu till och från… vill börja rida igen! sen ska jag, syrran och stallägaren på stall jakt ;))

Hoppas ni alla har haft en trevlig dag!

Ska snart krypa till kojs och försöka sova :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Maja
0

#15 - Oh, ska hålla tummarna för dig i morgon!

Chestnut
0

#16 Tackar för tummarna Tungan ute Vet dock inte vad jag är mest nervös för, sjukhuset eller träffa Foxen igen ;) *ser en tunna till mage, omusklad, insjunken hals och en benig rumpa framför mig* :p HAr inte träffat någon häst överhuvudtaget på ett antal veckor nu =/

Med vänliga hälsningar
Chess

Alex
0

Oh spännande! Håller tummarna jag med, så får du berätta vad domen blev sen!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Chestnut
0

Nyss hemkommen från sjukhuset.

Fick först träffa två stycken ortopeder, sen en sjukgymnast.

Min gamla diagnos (chondromalacia patellae) står kvar och det tänker dem inte göra något åt. Ska dock göra en magnetröntgen för att se om de har missat något men det trodde de inte. Fick övningar av sjukgymnasten att göra hemma…

Ett halvår tippade de på att de skulle ta innan jag är tillräckligt smärtfri för att kunna rida ='(….

Med vänliga hälsningar
Chess

Alex
0

Usch då… Fast ett halvår går fort. Speciellt nu när det blir vår och sommar. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Chestnut
0

#20 Fast har ju inte ridit ordentligt sen juni förra året ;)

Med vänliga hälsningar
Chess

Alex
0

#21 Nä men ändå, från nu är det ju ett halvår. Det är ju så du får se det förstår du väl. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport