Har ni ridit på en ridled?
Sitter och tittar lite på en ridled som jag hittade och det låter ju inte helt fel! :) En långtur till sommaren (beroende på om stoet är avlivat då eller inte) känns lockande och jag ska ta upp detta med stallägaren.
Har ni ridit på en ridled någon gång? Var? Hur var det? :) Över eller under förväntningarna?
Kika in på http://www.ridleder.com/Start/main.asp

Skulle ha gjort det i höstas men det blev aldrig av. Men hoppas kunna göra det någongång. Tror att det skulle vara hur mysigt som helst

Jag har bara varit på planeringsstadiet när de gäller de! Jag har bara hittat ridleder i typ Skåne/Blekinge… Ingenting nära mig i Borås. Vi har kurirleden här som är en gammal väg till varberg som dem red med Posten på. Men de är så mycket "spångar" som i alla fall inte jag vill rida på. Tyvärr!
Men de verkar vara så mysigt!
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Aldrig gjort det. Men ponnyns ägare prata om att hitta på något sont till sommaren :) Minns dock inte var. Men bor i Skåne så var nog Halland eller något sont.
Nej, det har jag inte. Men planerar att rida på Gusturleden i sommar. :)

nej tyvärr inte

Jag har gjort det och det var över förväntningarna. Dock bara en g´dagstur. Men så fort jag sitter i sadeln igen så ska jag rida gusturleden med repoort och zaphinx ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag har ridit längs Ridled Sörmland tillsammans med några kompisar. Vi red 7-8 mil på 4 dagar (mycket skritt, alltså) och bodde på olika gårdar längs vägen.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Finns en 12-mils ridled i Tidaholm, det är väl ca 15 mil från Borås tror jag
Oooh, nu blir jag jättesugen ju! :D Tack för era svar! :)

#8 Spännande! De får man ju kolla upp! Finns de nån web plats?
Jag vet att de finns en jättefin ridled som heter Hallandsleden. Den är egentligen en promenadled men dem har gjort vissa delar till ridleder.
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

#10 Ja det finns det, du får googla lite =) Ridled tidaholm tror jag man kan hitta den på
jag har ridit en del av vilseleden, 3 dar var jag ute och sov hos folk:) jättemysigt

Vi ska rida Drottning Kristinas ridled i västmanland i Vår/sommar. Den är ca 3,5 mil.

Red Hovleden på gotland, innan det blev hovleden. Men då var det bara visserligen en dag.
Har ridit nästan hela ridleden där på mitt förra varmblod.
Väldig trevlig upplevese, både för häst och ryttare. =)
gud vad mysigt det låter. ska nog ut på sörmlands ridled i sommar :)
Inte ridit ngn ridled men skulle gärna vilja göra det
Bor utmed sörmlands ridled, så det är där jag rider när jag rider! Jättefin ridväg!!!