Snart blir det kallt

nästan bud på att ta bort denna tråden… *fniss*
längtar inte heller så mycket…

fyy, varför påminner du oss ? ^^
vill verkligen inte ha vinter o en massa snö -.-
Uschh.. :'( Snö är det värsta som finns ju!! ;) Skönt att jag ska tillbringa vintern i Brasilien.. 8) :P Hehe..

fyyyyyyyyyyyyyyyy, uscha för vinter !! : - (

ja inte längtar man precis 
fördelen är ju att det inte finns knott o mygg iallafall 

Jag gillar snön. Tänk att få ta en galopp i djup mjuk snö. Alldeles tyst och ljust ute. Ung -5 grader. Det är ju kanonskönt.

Jag vill ha snö!!!! Jag hatar sommaren!… Det finns inget härligare än att vakna en vintermorgon o se att det är klarblå himmel, vindstilla o runt -5°. Att få sätta på sig skidorna o susa ner för en lagom brant skidbacke då… då njuter jag. Åh… jag får rysningar… =)
Ser det inte ganska mysigt ut på bilden ändå? Jag o mor min =)
Oh, gärna vinter men då ska det bannemig vara snö också! Jag vill tolka! :D Finns nog inget som slår att flyga fram i full fart på ett tefat efter en häst, och strax därefter ligga på marken efter en för snäv kurva och vrida sig i skratt ;)

SLO! Hahahaha . :P Men jag kan inte tolka med min häst. :( Kan knappt ens rida ut med han, han reser sig och gör caprioler eller vad de heter, sånna spanska ridskolan hopp… :P
Äsch, det kan väl bli fräckt :) Svåraste i det fallet är väl att hitta en ryttare som sitter kvar :p

Slo: Nej. :P Han var rätt dyr så vill nog mest rida i ridhus med han i vinter! :D

Ha, ha då är du välkommen att åka efter Gejsa. Hon gillar att dra det mesta. Skrattar man mycket så hjälper hon gärna till och slår bakut sedan ökar hon farten till 100 på en sekund. Jag lovar att du åker i backen med näsan före. *ler*

Det ska vara SNÖ! som man kan rida i och galoppera. Klarblå himmel och helst -10 grader.
Rimfrost i både kläder och på häst. Det är riktig vinter.
Snö är kul, det betyder tolkning och släde (har en golfbana som granne hemhemma som är väldigt trevlig om vinntern
)
(Bilden är på min syster som tolkar med Nickolina)

jag tolkade med en shettis en gång och min kompis sprang och höll i den! :P shettisen drog iväg, min kompis tappade den och där bak satt jag utan några tömmar eller nått.. :P Så det var bara till att åka med tills jag flög av i en sväng! :D

Men vi sitter på hästen och någon bakom tolkar med tefat, bob, skidor eller vad man har. Då kan det bli fart.

Japps! :) Men hon var för stor för den stackars lilla shettisen. :P

Jo, jag förstår det. *ler*
gejsa, så gör vi också. Helt underbart :)
Kan upplysa om att det just nu är 17 grader varmt här just nu, halv ett på natten… Så att det blir kallt snart är väl ändå att ta i :p

Vi har väl ca 13 grader ute nu. Men det ska ju regna natten till onsdag och då vänder det och det blir kallare. Vi får väl se. I går var det ju exakt 3 månader till jul så…….*ler*
#18, #19 Som synes så är det den som tolkar som håller i tömmarna hemma hos oss. Vi tömkör dock bara när både jag och min syster är hemma. Då kör en släde (Lolly drar, för hon är svårstyrd när man tolkar) och den andra tolkar efter Nickolina (hästarna är så vana att gå brevid varandra så det brukar inte vara några problem att styra. Självklart får man akta sig noga för att dra hästen i munnen om man skulle råka "tappa balansen" (finare ord för trilla
)
skickar väl med en bild till: Jag som tolkar efter Lina =)

#24 men hur lyckas ni med det där utan att dra hästarna i munnen då…? Anar att det är ett par tömmar till att hålla reda på, eller?

Vi har haft tolksele. Inget som håller i munnen när man drar.

Usch snö är inge kul, jag som inte kan åka skridskor eller skidor.. :( det är bara början som är kul, och julafton, men inge mer.
#26 våran tolksele består av den ordinarie selen samt en longerlina som sitter fast i dragringarna (med remmar för att hålla den uppe) och sen har vi precis som du misstänkte ett par tömmar på det. Blir många "snören" att hålla reda på, men det funkar (även i hög fart)
#29 där ser man :)
Tycker alla vinterbilder ni lagt upp ser jättemysiga ut!

Här är en vinterbild på mig och min förra ponny. :P

#34# Usch vad lik hon var vår gamla ponny Miss Stress. Hon är också död. Blev 28 år gammal.

Usch nej, julen och min födelsedag kan fara och flyga… Annars är vintern kanon :)
Julen är mysig (enligt mig) Jag och min syster brukar köra släde på golfbanan på kvällen i mörkret (om underlaget tillåter, såklart) och den som inte kör håller en fackla, hur mysigt som helst. Tyvärr blir det inte så på julafton iår, eftersom min syster inte ska vara hemma på själva julafton =/ (får ta det senare ist ^^)

Nu börjar det bli kallare, skulle väl vara nollgradigt i helgen?