Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sajtenifokus
Läst 1692 ggr
tezzie
0

2009, vad vill ni ha?

Snart är det ett nytt år och jag tänkte vad just du vill läsa om här då.

Vilka artiklar tycker ni skulle vara kul att läsa om? Kanske är DU sugen på att bidra med en artikel?

Finns det några förändringar eller nåt ni tycker att vi ska tänka på?

Hur vill du att ridsport ser ut 2009??

Inga ideér eller tankar är för dumma, kom med alla förslag ni har nu :)

*** Kärleken övervinner allt ***

lisette
0

uppeliskutt

Jappeloup
0

en tävling om den charmigaste hästen, ett hästporträtt, där man röstar och hästen som vinner blir årets charm-knutte?

kanske lite likt månadens häst, men det kan bli lite kul med en massa charm-knuttar ^^

Marrsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett förslag från min sida är att man har en artikelserie som kan kallas; Året med Häst.

Där skulle man kunna följa antingen ett ekipage eller bara hästar i allmänhet. Ex Vad händer i Januari? Vad gör man just i den månaden? Är det något speciellt som alltid händer då? I April är det dax att se över beteshagarna mm. 

Det kan vara ett kul alternativ där man kanske kan få en reminder över vad som ska göras under vissa månader. Vilken månad ska man kolla över en ev avmaskning? När ska du kolla upp alla tävlingspapper såsom licensen mm?

Jag tror att det skulle vara uppskattat.

God Jul önskar Marielle och UC

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Marija
0

Tycker att #3 gav ett jättebra förslag. Påminna om när det är älgjakt och att använda reflexer när det börjar bli mörkt (finns förvisso artiklar om det, men det är lätt att dom glöms bort), att man inte rider på åkrar när det är skördetider osv.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

tezzie
0

Ge oss meeeer förslag :-)

Jättebra hittills :)

Fiona
0

Skulle vara roligt med hemma hos repotage, så man får anmäla sig frivilligt och berätta om ex. hur ens hästdag ser ut + skicka med bilder. Så att ni sedan sätter ihop det till en artikel :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anna
0

- Ridsportens historia

- Resultat från olika stora tävlingar

- Arbete på töm

- Om foder

Vet inte om något av det redan finns ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lorita
0

Första ridlektionen, att i bild följa någon som för första gången rider en lektion med allt medföljande pirr i magen som det är.

Handikappridning, kanske något jag kan skriva när jag själv kan gå igen Obestämd jag bor ju granne med Sveriges enda ridskola som enbart vänder sig till handikappade Skrattande

Att vara kille i stallet, det måste ju var på gott och ont.

Lista på Sveriges ridgymnasier, det är ju många som drömmer varje år.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

#3 gillade din idé!

#7 foder finns ju redan ivf.

#8 bra idéer!

bell
0

Allemansrätten. Var man får rida o inte :)

Tävlings vett&etikett

lisette
0
Jojaton
0

#8 Jag skulle kunna skriva en om första gången på ridlektion - kanske (A) Min mamma ska börja rida nu efter nyår, hon har visserligen ridit innan, men det var på gymnasiet så hon kan ju i princip ingenting. Skulle kunna skriva en artikel om det kanske?

Johanna - Instagram

tezzie
0

#12 Kanske hur det är att börja rida som vuxen igen :)

Jojaton
0

#13 Skulle jag kunna fixa. :)

Johanna - Instagram

youtube1
0

Jag Tycker att #2 gav ett jättebra förslag.

SHV-Pysen
0

#6 tyckte jag kom med ett roligt förslag. man kunde ju ha en presentation av alla (frivilliga) på ridsportifkous och få se hur de har de på sin gård/stall osv. en liten guidad tur ^^,

Roligt att se hur alla andra har det, ingen gård är den andra lik

Fiona
0

#16 exakt jag tycker det låter roligt! Något som ni borde dra igång sajtvärd/medarbetere Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

lisette
0

det finns faktiskt några sådana artiklar. =)

Lorita
0

#18 ni kan ju skriva nya, så gör alla tidningar, gamla reportage som man om formulerar och ändra lite i, återvinning Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

KolyaMusseHippaDyzio
0

Det där med charmknutte lät bra tycker jag :D

tezzie
0

Men är inte charmknutten samma sak som månadens häst?

KolyaMusseHippaDyzio
0

det stog lite längre upp

bubbelbubbel
0

#22, det tezzie menar är att charmknutte och månadens häst, som nu går över till årstidskusen är i stort sett samma, varför ska vi ha två likadana tävlingar, samtidigt ?

KolyaMusseHippaDyzio
0

vet inte ja e ny häsr så ja visste inte ;P

carrrrrooooo
0

jag skulle tycka det skulle vara bra med en jätte lång artikel om ledarskapsövningar och olika tips på övningar och sånt.. sånt tror jag att jätte många skulle tycka vara bra att läsa om.. men tyvärr är jag inte så bra själv på att skriva om sånt.. men sånt skulle jag vilja läsa mycket om alla behöver ju få lite nya tips på bra övningar. det vore roligt att bolla med några andra så att alla kan hjälpa varandra att hitta bra övningar som passar just sin häst!:)

Marija
0

En artikel om Natural Horsemanship och lite NH-övningar kanske? =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

KolyaMusseHippaDyzio
0

eller olika sett om hur man kan leka med sin häst :D

carrrrrooooo
0

skulle oxå vilja läsa om sånt som #26 och som #27 skrev:) skulle vara roligt om sånna artiklar kommer ut:)

evisj
0

Kanske att ge tips om bra hopp/dressyrövningar i bild och skrift :)

KolyaMusseHippaDyzio
0

Lek ideen gillar jag och horsemanchip

WinterPrince
0

Vett och etikett på tävlingsbanan skulle jag vilja att folk fick lära sig… tycker det är livsfarligt när folk t ex inte säger vad dom ska hoppa för hinder…

SHV-Pysen
0

#25 Det var en bra idé men inte så långa artiklar, för då orkar iaf inte jag läsa, hellre fler korta ^^,

Skulle det inte vara roligt med en guidning runt en del olika hästsporter?

De flesta här inne vet ju mycket om hoppning, dressyr och fälttävlan etc, och det kan ju vara kul med lite artiklar om det, men hur många är det som sysslar med western, körning, tornerspel, horseball, gymkhana, distans osv. finns ju oändligt många olika. Det är väl bara att välja ut de som verkar roligast och skriva om det. Man kanske vill veta vad som krävs för att man ska kunna börja med tex. horseball, eller undrar hur reglerna ser ut i tornerspel osv.

lisette
0

är det någon som känner att de vill bidra med en artikel så bara hör av er!

#32 tornerspel finns det en artikelserie om. likadant med western.