Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 3110 ggr
PimTheGreat
0

billiga hästtäcken stl 125 sökes

söker just som det står i rubriken. Men TJOCKA…både att ha ute och ha inne…

Charlotte-J
0

Vad anser du är billigt då?

Här finns det annars kanonfina täcken tjocka i storlek 122 cm.

Amor vincit omnia Kyss

PimTheGreat
0

Det vet jag inte…ge förslag på vad ni har så får jag se

Charlotte-J
0

Detta är ju kanonfint och bra pris men du kanske tycker det är för dyrt. Annars var det ju himla tjockt, fanns i vinrött också.

Amor vincit omnia Kyss

tezzie
0

Oj, tycker ni att 1149 kr för ett täcke är billigt?

*** Kärleken övervinner allt ***

Marrsson
0

Nope.. De finns mer prisvärda!

Vill du ha ett nytt? Annars så kan ja kolla hemma om jag har något litet täcke som jag inte använder. Då behöver du bara bet. frakten. Mvh Marielle

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

PimTheGreat
0

#3 det var i dyraste laget för mig just nu ja…tyvärr. MEn visst var det fint!

#4 jag tycker inte det är så billigt…

PimTheGreat
0

#5 det behöver inte vara nytt…,bara det är tjockt o varmt så han håller sig varm..jag betalar för täcket…

Marrsson
0

#7 De va inget illa menat. Jag ville bara vara snäll.Skäms

// Marielle

PimTheGreat
0

#8 Glad ja de e lugnt!! skönt att det finns snälla människor oxå….Flört men jag ska inte ljuga om att då allt detta med hemtagandet av hästen var så oplanerat och tvunget så tryter ekomonin mkt just nu inför juk med så bara tacksam för åtkomst av billiga täcken!

lisette
0

pippa har ett fleece om det kan vara intressant framöver!

PimTheGreat
0

#10 fleece har jag till honom..mer tjockare täcke jag behöver. han klarar inte hålla varme själv just nu

kommer kolla svar här senare igen. Ska ut till Kingen nu en runda.

PimTheGreat
0

#12 ska bjuda på det imorgon när jag ser hur mkt priset ligger då. kollat på det innan…snyggt det täcket tycker jag.

putt… kan vara begagnade med….

Ledin
0

hur stor är dom när dom drar 125? jag har någ inget så himmla tjockt men ett bra tips är att du har muffigare fleecetäcke under o sen ett vanligt vintertäcke över? Så har jag kört med regntäcken här när det ändå blivit lite blötsnö, men i år klär dom sig fint i sina muffiga pälsar dok sätter jag på när det blir för kallt o blåsigt. (inte behövt än) Iaf är han mager denna ponny? eftersom han itne kan hålla värme? Hoppas iaf att du hittar ett bra täcke :)

Lorita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hööks har ett ulltäcke, lägg det under ett vanligt täcke och hästen kommer hålla sig varm, ull är fantastiskt material.

ULLTÄCKE NEWMARKET

Tjockt ulltäcke i klassiskt mönster. Lämpligt som stall-, transport- och svettäcke. Transporterar bort fukt och håller hästen torr.
- Dubbla bogspännen
- Kryssgjordar
- Svansrem
- Ulltvätt 30°

Artikel

Färg

Storlek

Pris

600366

Gul

125, 135, 145, 155, 165

449 Kr

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

stall-harmoni
0

denna häst är väldigt mager!!!!!!!

PimTheGreat
0

#14 ja tyvärr så var han inte i bästa skick när jag kom ner för hälsa på honom…. blev ilfart hem efter transport för att ta hem honom.

Ulltäcket kan kanske vara nåt….vet inte så mkt om just ull men det låter ju väldigt mysigt och varmt för hästen….

Lorita
0

#17 om du redan har ett tunnare täcke så är ull jättebra och varmt, sen kan du ha det som stalltäcke och då behöver du inte ta av täcket för att han ska värma ett täcke till.

PimTheGreat
0

#17 nej det är sant, det jag tänker på är mest så det inte blir skav av 2 st täcken på varann då han som sagt e tunn och skör….

PimTheGreat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan visa en bild på honom här…den är inte jättebra, men man ser en del av hur han ser ut. VILL INTE HA NÅGRA PÅHOPP ELLER NÅGOT DÅ INTE JAG LIGGER BAKOM DENNA MAGERHET…HÄMTAT HAN FRÅN FODERVÄRD I FÖRGÅR. Skriver detta för jag mår dåligt som jag gör så jag behöver ingen kritik kring detta!

Lorita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ull ska inte ge skav, däremot andas de men släpper inte in vatten. Jag tänkte att om du redan har täcken till honom så är det ju onödig utgift att köpa nya vintertäcken, du kommer ju få lägga en hel del på mat till honom nu.

Hööks har ett bogskydd också som funkar väldigt bra mot skav på bogen Skrattande men kostar ytterligare 259 kr Rynkar på näsan

sen har dom detta täcket:

T.M. OUTDOOR

Hööks prisvärda storsäljare i ny snygg färg. Varmfodrat med polyesterfyllning och funktionsfoder som håller din häst torr. Nylonfodrat i bogen för att minska risken för skav.
-Vattentätt med andasfunktion
-280 g polyesterfyllning
-Bogveck
-Dubbla bogspännen
-Kryssgjordar
-Avtagbart svansskydd med reflex
-Bensnören
-Ringar för fastsättning av halstäcke
Tvätt 30°

Rivtålighet

420 D

Andas

3000 mvt

Vattentätt

2000 mm

Varmfodrat

Funktions-
material

Vattenpelare
Graden av vattentäthet hos textilier anges i Vattenpelare. Ju högre värde, desto längre tid klarar materialet att hindra vatten från att tränga igenom vid ett visst tryck.

MVT
Andasegenskaper anges i MVT (Moisture Vapor Transmission) och tas fram genom att textilierna utsätts för varm vattenånga. Sedan mäts mängden kondens som tyget släpper igenom. Ett högt värde betyder bra andasfunktion på täcket.

Artikel

Färg

Storlek

Pris

600337

brunrutig

105, 115, 125, 135, 145, 155, 165

599 K

Lorita
0

Inner räcker det med ulltäcket, det kommer bli varmt Skrattande

Sunset
0

stackars häst. inte kul att lämna ut på foder och sen få se sin häst så.. de lilla man ser på bilden så ser hovarna ganska olika ut om man kollar på fram & bak.

PimTheGreat
0

#22 tack för hjälpen! Ja han äter en hel del mat nu…. frågan e bara hur man gör här framöver nu. Ska han bara få gå i hagen och äta upp sig? och HUR börjar man sätta igång en så här nergången häst???

Lorita
0

#24 jag har sett värre, börja med att ta ett träckprov jag tror du behöver avmaska.

Sen fritt med hö och mineraler, lusern är också bra (inte fritt) så han får prottein i sig, han måste bygga muskler inte bara fett.

Sen skulle jag start med att gå promenader långa bara i grimma och grimskaft. Fortsätta med att tömköra när han blivit starkare och sen börja rida försiktigt och då med fokus på en låg form med bärighet i ryggen och med undertramp.

lisette
0

jättetråkigt att han ser ut så. det är ju inte det man förväntar sig av fodervärden.

Ledin
0

har oxå sett myclket värre, du gör en guda gärning med att fodra upp han o jag hoppas han går upp snabbt stackarn. 25 svarade mycket bra :) Lycka till med hitta ett bra täcke oxå

Marrsson
0

#20 Uscha va hemskt att hitta sin älskling i de skicket! De är så de skär i härtat på mig när tittar på bilden… Vilken tur att du hälsade på honom i tid så de inte blev värre!!

Hur länge var han ute på foder?? Vad sa fodervärden????

Kram på dig från mig!

// Marielle

Rita-S
0

Å Pim, för en mardröm att åka ner och hitta sin älskling så :( Jag har tyvärr inga så små täcken liggande annars skulle jag skickat ner några..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

pippa__
0

Men fyyyy!!!! Lilla Kingen, hur kan man göra något sådant???? :O

stall-harmoni
0

det är mkt värre än vad den bilden visar… tyvärr!

Chestnut
0

Om han hade dragit 145 hade jag haft en bunt….

Med vänliga hälsningar
Chess

bell
0