I morgon träffar jag Gejsas avkomma!
Hon ska tävla på Strömsholm i hoppning där. Nya ägaren mejlade och frågade om jag ville träffa dom och lilla RoxeLina. Klart jag ville det. :)
Tar med kameran och försöker fota något på henne. Ska bli så kul att få se henne. Det är nog över 2 år sedan sist då hon tävlade på fjordriks i Linköping som vi såg henne. Men då hade hon en annan ägare. Den här nya råkade jag på bara i en annons. Hennes kompis önskade sig en fjording att rida på och hon skrev att hon brukade rida på en fjording som vunnit i fjordriks. Då mejlade jag och frågade om den hästen möjligtvis heter RoxeLina och det gjorde hon. Så jag fick den nya ägarens mejl. Sedan har vi hållit kontakten. Dom bor i Ekerö utanför Stockholm. Flickan är 13 år har jag för mig som rider henne nu.
Lina var ju vårt första föl och Gejsas avkomma. Hon föddes 1999 vår första sommar på gården. Vi avlade fram henne åt dottern eg. Men det blev ju andra planer som vanligt. Hon flyttade härifrån när hon var 4,5 år. Ja, kul ska det bli att få se dom iaf. :)

Vad roligt att kunna följa upp på henne och att de själva bjuder in dig till att se henne. Vad för klasser ska hon starta?
Jätte kul! Måste vara extra kul o se en egen uppfödning med :) hoppas du får bra bilder o visa oss :)

#1# Hon skulle bara starta i 70 cm. Dom förra ägarna har hoppat bana i 110 och enstaka 120 cm med henne sa dom. Och då är hon bara 135 cm hög. :) Hon brukar få bra placeringar men tyvärr så stannade hon vid ett hinder när vi var där. :(
Däremot vann hon i hoppning på morgonen med sin b-ponny som är en shettis.
Ska ta fram några foton och visa er.
Ja, hon mejlade mig och frågade om jag ville komma. Har inte träffat dom innan. Vi har bara mejlat.
Kolla hon har ett R kvar som hon inte rakat bort. :)

Så fin hon var!!!

#8# Tack, ja jag tycker hon är jättefin. Har mycket längre lugg än Gejsa. Mer lik sin pappa med lång lugg. Men för att den ser så lockig ut när hon står i transporten beror på att hon hade haft den i fläta och under en sådan där huva. Annars är den ju rak. :)

va sööt hon är :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Vilken fin tjej! Kan Gejsa göra så fina bebisar ;)

Vilken snygging :)
*** Kärleken övervinner allt ***
Jättefin! =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Kul att träffa sitt första föl igen! =) Fin var hon!
jätte fin ! Klart Gejsa gör fina bäbisar hon är ju himmla fin själv, jag gillade den sista bilden på henne eftersom hon har mera fjordman där :) välklippt o perfekt, mycket fin är hon iaf :) Sen tufft att en tjej på 12 år tävlar en fjording en häst man kan ha hela livet :)

måste bara få fråga hur mycket de gav för henne? de hade väl henne till salu för ganska mkt?

Tack snälla ni! Ja, man kan inte tro att tjocka Gejsa har fått så fint föl. Men å ena sidan såg hon också ut så där innan hon fick lilla Lina. hihi
#18# Dom köpte Lina för 55000 kr. Men det var det värt sa pappan i går. Så fin som hon är. Hon är perfekt i dressyr och hoppar ju så högt. Dom var verkligen stolta över henne det syntes. 
Där har man iaf lyckats när man sålt häst. Iofs var det inte till dom men dom innan var ju också bra. Så hon som köpte Lina har ju skolat henne. Vi hann inte göra så mycket mer än att sitta in henne. Sedan tog ju Ida över och hade henne på foder hemma hos mig och red in henne här hemma. Hon hann även köra henne med vagn några ggr. Jag sa det till dom nya ägarna att dom skulle pröva. För både Lina och Gejsa älskar att köra vagn.