Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 4103 ggr
Zadeira
0

Täckesnyfiken - vad har ni?

Ja, nu när alla jobbhästarna har fått på sig sina tunnare hösttäcken har givetvis nyfikenheten satt igång hos mig.  Det här fenomenet med färger, mönster och täcken faschinerar mig. Har sett allt från diskreta täcken i dova färger till skrikande rosa.

Vad har ni för färger på era hästars täcken?

Nu är jag inte intresserad av märke och sådär, utan vill bara veta vilka färger/mönster era täcken har och varför ni valt detta!

Zadeira
0

Jag tycker personligen att hästar ska vara täckeslösa så mycket som möjligt. Men om man nu ska ha täcke på tycker jag att diskreta täcken är snyggast.

Ett täcke som går i samma färgton som hästen, kanske något litet mönster som rutor eller liknande fast i samma färg, kanske lite annorlunda nyanser bara. Helt klart det snyggaste enligt mig.

Tywysoges
0

"Mina" kommer gå utan hela vintern, men inne om dom blivit jätteblöta har dom blå…

Snyggast? Hm, inga alls.. :P Näe men det beror på vad det är för färg på hästen. En svart häst kan vara fin i ett rött/vinrött täcke, en mörkbrun skulle jag nog välja ett mörkblått/marinblått täcke till. Fux är lite klurigare…

SHV-Pysen
0

Nu är det ju inte jag som köper täcken åt min lilla pålle, då hans fodervärd gör det. Men hon har iaf köpt billiga och bra täcken till honom, dessvärre fick looken lida. Han har ett mörklila vintertäcke som passar ngorlunda (fuxponny) men regntäcket är ljuslila Tyst inte s jättesnyggt. Sen så har han ett snyggt prickigt regntäcke från hööks som passar lite, men det har han haft sönder så det är det lila som gäller.

En brunskäck i stallet har ett grått täcke med stjärnor på. Supersnyggt och unikt!

absoluutsofia
0

just nu har min foderponny ett grått täcke med stjärnor (:

Mille
0

Bryr mig inte ett dugg om färgen, har i princip alla färger. Skulle jag beställa ett fintäcke så skulle det få vara i mina färger, svart grönt och vitt, men hemma så spelar det kvitta. Likadant med vinnrtäcken, de använder man ju oavsett färg.

lisette
0

*host*

merrys regntäcke är lila… jättesnyggt på henne! hennes grimma och grimskaft går i samma färg. är ute efter lite tjockare lila täcke.

sen är hennes fleecetäcke brun/beige rutigt.

Lorita
0

Mina har päls Skrattande jag äger ett grön vinter täcke det var det täcke jag tyckte passade bäst till det jag skulle ha det till.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ha så skrikiga färger som möjligt, gärna limegrönt och sånt =D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fiona
0

Ska ha så lite täcke på dodde som möjligt. Fast han är arab har han satt päls nu, och det är bara jobbigt för han om han ska gå i täcke hela vintern :P Men jag fick väl med 11 täcken tror jag x) Använder dock bara ett mörkgrönt transporttäcke nu :) vilket passra bra då han är fux ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

IdaS-A
0

Alla tänkbara modeller, material, färger och storlekar :)

Denna kommentar har tagits bort.
Primee
0

Jag har mest gröna o blåa, då jag har grönt, blått, svart o vitt som "standard färger". Vill helst ha bra täcken i de färgerna då jag tycker det är snyggast ;) men passform o hållbarhet är viktigare. Har två regntäcken med rutmönster, men de är rätt så diskreta ändå. Dock har jag ett julrött o ett babyblått, båda med vita kanter, eftersom de var stallfärgerna förut =) och det röda är ju helt perfekt i jultider!

Ledin
0

jag köper inga ny eftersom dom gammla e hela o fina regntäta ännu. men dom har blåa sen har mango grönt o kiwi ett lilarutigt täcke dom har 3 var (ena mera vind o regntäcke) Men ser att det finns ju jätte fina täcken, får se om vi kanske köper nya ändå när vi e i ullared.

Mandysan
0

Foxen har grå, bruna, svarta och röda. Har tidigare haft ett lila på henne som var urläckert =)

Corall har blått framförallt…

Ledin
0

Peppe du har jätte fint täcke o om det skulle inträffa att dom råka gå ut från hagen synds ju din mycket lätt i mörker :)

fridak
0

jag letar efter så udda färger som möjligt;)
pålle går med ett ljusrosa som gränsar till vitt om det är kallt och liten regnrisk.
ett ljusgrönt med rosa fjärilar och blåa streck på ena sidan om det är kallt och stor risk för regn.
ett knallrosa om det är ännu kallare och regnrisk, eller om han släpps ut halvsvettig.
de tjocka vintertäckena är tråkiga, ett blått, ett mörkblått och ett svart…

jag vill ha så udda färger som möjligt för att ingen ska ta ett av mina täcken av misstag.

ThunderClap
0

Jag har blivit väldigt tråkig nu när jag köpte alla täcken samtidigt till Clappen, han har nästan inga täcken som Inte är mörkblåa.

Pålle har vad jag kan komma på för stunden 12täcken, varav 2 +ridtäcken inte är mörkblåa. hum hum.

Repoort
0

Bara blåa och gröna, ett är dock rutigt

mallan-nog
0

Blåa och gråa… rutiga och enfärgade… Men det är nästan bara varmblodet som går med täcke,försöker  ha ponnyerna så mycket som möjligt utan..

tezzie
0

Gärna färgglada och snygga täcken :)
Sen är jag extremt noga med att det matchar med grimman ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Kattapult
0

Just nu har Mowina ett mörkblått täcke på sig. Men vi köpte ett rosa (hehe) vintertäcke till henne när det var rea på hööks.

chriisse
0

De flesta av Amies täcken är ljusblåa/mörkblåa. Fast helst så tycker jag att hon ska gå utan täcke så mycket som det går. =)

Aribigga
0

Jag har bara ett fleecetäcke till James än så länge, det är brunt och jag blev jätteglad när jag hittade det. Även om han är liten och söt vill jag hellst undvika babyblått på honom.

Jag menar, heter han James Bond så får det väl ändå vara lite propert!

Däremot ska jag försöka hitta ett regntäcke i skrikig färg så man kan hitta honom lätt i hagen när det är mörkt, om han har det på sig.

lurvponnyn.vimeddjur.se

E_hjo
0

Två blå, ett ljust och ett mörkt.

Lyrik
0

Lyrik har nu ett grönt, fleecefodrat regntäcke på sig, jämt även inne…Rynkar på näsan Hans reservregntäcken är blåa, 2 st.

Hans vintertäcken är rutiga, har ett tunt och ett tjockt. Hans thermotäcken är båda blåa. Har ett rutigt, ett beigt och ett rött fleecetäcke.

Ett blått ridtäcke, ett ländtäcke i reflex, 2 flugtäcken i beige.

Har sammanlagt 16 täcken.

idaviotti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min medryttarhäst har en lilla/blå rutig täcke på sig som han har ute nu :)

Flaxii
0

Haha, vad har jag inte? xD Ska försöka räkna upp Mandelmans alla täcken:

• Ett marinblått ofodrat regntäcke med hals
  • Ett brunt ofodrat regntäcke
  • Ett blått 100g regntäcke med hals
  • Ett grönt 300g vintertäcke
  • Ett blått 200g eller 300g  vintertäcke
  • Ett lila ofodrat regntäcke
  • Ett silverfärgat ofodrat regntäcke
  • Ett silverfärgat 100g  regntäcke
  • Ett beige/brunt 50g(?) regntäcke som inte tål vatten, haha xD
  • Ett marinblått fleecetäcke
  • Ett till marinblått fleecetäcke
  • Ett vinrött fleecetäcke
  • Ett ljusblått fleecetäcke
  • Ett grått ulltäcke med hals (tävlingstäcke)
  • Ett ett grönrutigt ulltäcke
  • Ett blått tygtäcke
  • Ett rutigt "nästan-ull"-täcke med typ…teddyfoder? på insidan
  • Ett blått och grönt svettäcke

plus

• Två blåa skrittäcken
  • Två reflex-ländtäcken
  • Ett blått ländtäcke

Eh, ja. Jag använder alla flitigt. Öh, not really. Vet faktiskt inte var alla täcken kommer ifrån. Har fått massa och sådär. Men 23 täcken? Plus kanske två-tre till som jag glömt bort. Slå det om ni kan xD