Vad betalar du i stallhyra?
Jag betalade 1900kr och då ingick hö, spån, utsläpp vardagar och betfor. Å då tillkom täckesavgiften påp 150kr.
I stallet där vi stog innan så betalade jag 1200kr å då ingick utsläpp varadagar och 2 balar spån.
Så summan blev nog lika i slutänden.
Vad betalar du i stallhyra?

Betalar 700:- för hö (så länge lagret räcker) , strö och utsläpp vardagar. Täcke tas på om det behövs (helt gratis)
har precis som dig ovan fast hos oss kostar de 800 :P

samma som #1+2 fast betalar 1100kr i mån + kraft

Jag, lägger ner ca 2000 kr i månden på mina hästar i snitt (eget stall) skulle jag ta en inackordering vill jag ha 1600kr med strö och fritt med hö och lösdrift.
Betalar 1500:- för hösilage och in-/utsläpp samt fodringar. Kraftfoder och spån köper vi själva (halm ingår men det kan inte Foxen stå på).
Jag har ingen egen häst, men min sköthäst är precis som min egen, vilket är väldigt skönt då jag slipper betala stallhyra ^^, Hyran i stallet han står ligger på 1800 tror jag, och då ingår in och utsläpp varje dag, täckservice, hö + en del foder (kornkross, betfor å ngt mer som jag inte kommer på) fodring både, hö och kraft 3 grr om dan, vatten och el. Torven får man köpa själv.

#4 Hur många hästar har du?

Betalar 1900 i månaden. Då ingår 4 torvbalar och 10 kg hö/dag. In- och utsläpp sköts kollektivt.

#7 3 st en D-ponny och två B-ponnys

1500 för box, strö, hö, havre, betfor, mineraler, täckesbyten, 3 fodringar, in- och utsläpp, paddock.
vill man ha linfrön kostar det 60 kr extra i månaden.
man har jour, sköter stallets alla hästar m. mockning, fodringar, in- och utsläpp en helgdag per månad.
vardagarna mockar var och en själv.
Jag betalar inget:).. men sen när dom ska utfodras med hö i vinter så kommer jag att få betala ungefär 300 i mån och då har hästen fri tillgång på hö:)… man kan inte ha det bättre:P.. hon står i ett lösdrift.!=)
ingenting :D hahaaaa :D vi får ha hästarna gratis i stallet :) men vi får ju köpa allt sälva såklart.
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Har eget stall och tar ex. 1100kr för box, utsläpp med fodring 5d/v, fri tillgång på hösilage, tillgång till belyst paddock, varm-kallvatten, plats i sadel- och foderkammare.
Min häst kostar ca 400-600 kr för mig i månaden.
Jag betalar 1500kr och då ingår fri tillgång på hösilage, 4 spånbalar, in och utsläpp alla dagar, 3 fodringar/dag, tillgång till ridhus :)

330 kr - ingår el, vatten, hage
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
1375:-/mån. inkl in- och utsläpp, fodring, ett täckesbyte. Vill man ha fler täckesbyten kostar det 300:- eller 400:- extra i månaden beroende på hur många/ofta täcken man vill byta.

1300 kronor under tiden de är installade. Torrhö, hösilage och spån ingår. Man har ett in och ett utsläpp i veckan. Den som släpper ut täckar på hästarna efter behov, den som tar in dom täckar av eller byter på dom som ska ha pyjamas :)
Man mockar och gör iordning sitt eget kraftfoder!
1 maj-1 oktober betalar vi 500 kronor (betet ingår)
*** Kärleken övervinner allt ***

900:-
Halm, hösilage (hur mkt man vill), Betfor, mineraler, utsläpp, (vet inte hur det blir med insläpp i vinter), belyst paddock, många hagar, fina ridvägar osv. :)
500kr boxen då ingår halm o hö hur mycket man vill men har rätt så runda saker så det blir inte mycket hö men mycket halm har jag :) givetvis har jag hagar men har stallet som eget därmed tar in o ut mm själv.
har eget nu, men i det "dyraste" stallet jag stått betalde jag 400kr för strö, el,vatten, ensilage(fritt), utsläpp o morgon maten serverad..sen hjälptes vi åt på helger o sista man tog in.
Rätt ok om man jämför m mga andras priser här inne o vad dem får för pengarna…;-)
Vi har eget stall så vi betalar ingen stallhyra. Men det finns mkt annat som kostar som kanske ingår för en del, spån, hö, annat foder + annat som hör stallet till, arbete mm..

Jag har den ena hästen i ett stall (gratis) och ridhästen i ett annat, kallhyra 300 kr. :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag betalar 2300 per häst.
Då ingår så mycket strö, hö, havre, betfor, vitmainer, mineraler man vill.
In och utsläpp alla dagar, mockning måndag - Fredag.(300 extra om man vill ha mockat helgerna också)
Det finns stor utebana och ridhus 20x60.
Betalar 1200kr/månaden och då ingår 7kg havre/hö per dag, halm, spån och mineraler.
Utsläpp och insläpp må-fre ingår.
Sedan har man som ägare kvällsfodring var 14:e dag och sedan en helgdag var 7:e vecka.
Tillgång till både ridhus och upplyst paddock
1100 kr/månad, och då ingår hösilage, havre och utsläpp vardagar. Torv köper de in så det finns, men vi betalar balarna vi använder själva.
De inackorderade som bor på gården (5 st) kör rullande schema med kvällsfodring, övriga kör rullande schema med städning. Även utsläpp på helger, där alla är inblandade.
Skulle flytta till ett stall med 1500 kr i hyra nu i slutet på september, där det ingår hösilage, havre, torv och utsläpp alla dagar. Men nu blir det flytt nån helt annanstans, där jag står gratis istället. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Betalar 600 för box, fodring,ut/insläpp i veckorna och sen får jag hjälpa till en gång på helgen. Min farfar fixade billig torv till mig förra hösten så den kör jag med nu med :) Annar kostar det 800 med strö. Fixar själv hö, kan köpa hösilage på gården. har tillgång till ridhus i det priset med.
betalar 2800 per häst då, hö, in-utsläpp täckesbyten.

Jag har eget stall och förra installningen hade jag 5 hästar hemma vara av två dräktiga. Köpte foder mm för 15 000 kr totalt. Det blir väl ca 450 kr / häst och månad.
I år har jag 7 hästar hemma vara av tre är dräktiga så jag får se vad slutnotan blir
.
Detta är inkl moms och den kan jag dra av mot jordbruket. Min verksamhet går med förlust men jag kvittar det mot verksamhet som går plus, mkt praktiskt!

betalar 3300kr i mån.hö, in-utsläpp täckesbyte vardagar ingår.

Just nu har vi lite av en specialare, hästen går på lösdrift, vi far tillsammans och hämtar höbalar, spån och så. Det delar vi på tre hästar, sen kostar stallhyran bara 200-300 hundra i månaden. Billigt, kan man säga!
Betalar ingen hyra. Har egen lösdrift och stall. Tar 900:- i kallhyra per box och 1400:- för lösdriften, där ingår spån, hö och halm. De i stallet sköter allt själva genom önskeschema för morgon, lunch och kväll. Spån,hö m.m köper de själva. Vi som har hästarna på lösdrift hjälps åt med att fylla på foderlådan och mocka hagen.
Betalar i nuvarande stall 2000 kr i mån, då ingår det box, hage och hö (begränsade mängd). Strö och kraftfoder får man köpa själv. Delar på alla pass, 3 per dag.
Letar som sagt nytt stall.

#32 usch det var dyrt när inte ströet ingår!

Betala 900 kr. Då är det bara själva boxen. Självklart ingår då alla förnödigheter i stallet, såsom vatten o el. Hag-/ridbanehyra går på ca. 1000kr/år.
#34 Oj, får man hyra hage? konstigt!
Betalar 500/box. Hyr ett tvåhästarsstall. Ingår hagar, el , vatten och gödselplattan sas.
Köper in foder och strö själv. Sköter i princip allt själv m hjälp av syrran som tar in o nattar hästarna.

Betalar 700 kr i månade och då ingår inget. Måste bygga egna hagar och köpa all mat till hästen själv.

750kr/kallhyra inkl el, varmvatten och sådant.

#35 Eftersom stallägaren arrenderar marken vi har hagen på, tycker jag inte att det är så konstigt ;-)

Har hästar på lite olika ställen,
Småkillarna står hos uppfödaren än så länge så där kostar ingenting.
Hemi flyttar ner till jobbet å där ligger hyran på 600 kr/mån hö, halm ingår, men jag får köpa eget kraftfoder.
Stella, Pojken, Angus och Tarzan får gå hemma på lösdrift med fri tillgång till ensilage (150 kr bal)
Camaro ska gå hemma hos svärföräldrarna tsm med annan hingst så där står dom andra för utgifterna.
så månadshyran tror jag kommer hamna på: max 1600 kr/mån för 14 hästar.

#39 vår stallägare arrenderar alltihopa, stall, paddock och hagar och i vår hyra, 1500kr, ingår hage, box, strö, hö, kraftfoder, mineraler och viss service.
#33 Japp. Dessutom begränsad mängd hö, skithö…
Satt och räknade vad Lyrik kostar i detta stall, utan stallhyran. Runt 1000-1200 kr i mån med spån, lusern, kraftfoder och tillskott.
Så det är en av orsaker varför jag letar stall igen…
jag betalar nu 1600 per månad
utsläpp dagligen, insläpp ons-lördag (man tar själv in sön, mån o tis)
hö 8kg/dag
havre 2 kg/dag
täckesbyte
tillgång till paddock med belysning
stoooora vinterhagar
utfodring morgon och kväll (utom de dagar man själv tar in)
daglig tillsyn
Har ridavstånd till ridhus, egen ridslinga, många skogsvägar, enorma sommarbeteshagar som man betalar 650 kr/mån för inkl daglig tillsyn och vattenpåfyllning.
o det bästa av allt, det tar mig 15 minuter o promenera till stallet!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#42 Jag redigerade lite i ditt inlägg, eftersom du härom dagen rekomenderade stallet för någon med shettis på detta forum :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

Min stallhyra har precis höjts med 200kr (mutter, mutter), är nu uppe i 3700kr/månaden. Då ingår fri täckes service och lindor, ut och insläpp alla dagar, fodringar och fri tillgång på hösilage, hö och halm plus en del mineraler, kalk, havre och sådant.
#44 Ok. Nu är stallet fullt. Ska komma en ponny. Sen blir det ledigt en box när vi flyttar, förhoppningsvis snart.