Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 900 ggr
steffy
0

någon som håller med mig?

hej.

jag går i skolan mitt emot ett slakteri och idag hörde jag en gris skrika där och blev ledsen innom mig. jag får svårare att äta kött för varje dag. ser dagligen alla lastbilar som levererar grisar mm.

säger bara fy bubblan för alla slakterier.

Faxlin
0

Usch, vad hemskt att höra dem skrika. Men grisar skriker väldigt mycket om man tvingar dem till något de själva inte vill. Och jag kan tänka mig att bli slaktad hör till saker de inte vill.
men förstår att det känns obehagligt att höra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

usch, ingen trevlig syn, och itne heller trevligt att lyssna på..lider med dig faktiskt…

Sandra
0

Varför lägger man en skola mitt emot ett slakteri? Hallå kommunen!!!!! Stackare som måste gå där.

gejsa
0

Oh fy vad jobbigt det måste vara när man är djurvän och ser lastbil efter lastbil rulla in med levande djur.

Förstår dig fullkomligt. Skulle nog också bli vegetarian rätt så snabbt om jag hade som du.

jen
0

jag tycker ni ska ta upp detta problemet i kommunen. eller att skolan tar upp det med slakteriet direkt.

kanske de kan ljudisolera väggarna på fabriken så att det hörs mindre eller nåt.

Sandra
0

#5 tror nog inte att problemet ligger i att djuren skriker när de är inne. Tror de skriker minst lika mycket under den lilla stunden de lastas från lastbil o in i huset?

Tycker det är skamligt att en skola får ligga "vägg i vägg" med ett slakteri. Barn ska få vara barn så länge det går. Hur lätt är det att vara barn när man hör grisarna skrika så hemskt? Nä, bort med slakteriet därifrån eller flytta skolan… barn ska inte behöva se ett slakteri i närheten av sin skola där de leker ute på skolgården tycker jag…

gejsa
0

Håller helt med dig Sandra. Ett slakteri ska ligga långt från civilisationen helst.

lisette
0

#4 problemet är ju att även om steffy slutar äta kött så finns ju ändå slakteriet kvar och det finns andra som äter nassarna.

jag är ju halvvegetarian. jag äter köttfärs, det är oxå det enda. klarar inte av konsistensen på en köttbit. fjantigt,  jag vet… :D

MiaMaria
0

Själv har jag jobbat på ett styckeri, slakteriet låg en bra bit därifrån men även där har jag varit en hel del. Inge kul att komma precis när dom ska till och slakta, och speciellt inte grisar, dom skriker som bara den. Dock va dom snälla och tysta när dom kom till mig, hängandes i en "galje" i taket (ursäkta uttrycket..) Många mindre mysiga historier därifrån men kanske ska godkännas av er som läser innan jag lägger in dom…

SarahPeace
0

Nä fy sjutton vad hemskt, !!!!!!!!!!!!

Själv så föra veckan, när vi hade teknik lektion så skulle vi göra nån "tävling", hon dela upp och i lag, själv så fick man sitta med dom knäppanste och okloka killarna .  Två av killarna satt och berättade att tex " haha ,förut så drog jag en katt i svansen så det skrek,,, "
" Förut så kastade jag stenar på ett par hästar i hagen så dom sprang imot elstängslet och fick en massa stötar, dte måste du följa med och göra nån dag …. "    … ! " jag dödade en fågel när jag hade salangbelan och sköt en sten i huvudet på den "……" jag drog bort alla ben på en levande groda "….

FY FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG BÖRJADE GRÅTA (ingen märkte det ,,som tur va.. kännde mnej lite dum för det är ju endå bara JAG i kalssen som är så känslig och är djurvän (finns ju dom som är djurvän men bryr sig intel ika mkt som jag, mina kompisar är djurvän,men  dom skulle nig inte gråtaendå för att höra det, dom skulle nnig bara bli ledsen….

JAG HADE BARA EN SÅN LUST ATT KLIVA UPP OCH SKRIKA " DRA ÅT H*LVETE " OCH GÅ FRÅN KLASSRUMMET", men jag "hann" inte det för lektionen var slut ….GråterGråter

lisette
0

jag blir rädd när jag läser vad du skriver sara. att ha ihjäl djur är allvarligt. det är många seriemördare som har börjat sina karriärer på detta viset…

gejsa
0

Ja, det är alltid så det börjar. Stackars små oskyldiga djur.

lisette
0

jag sitter o funderar på om du inte ska berätta det för din lärare sara… det kan ju vara så att grabbarna sitter o ljuger för varandra, men stämmer det så är det ju jätteallvarligt…

gejsa
0

Håller med lisette. En lektion om hur man är varsam med djur skulle inte skada.

lisette
0

öga för öga tycker jag iofs… :D

[slo]
0

#15 säger ungefär som Frank T. Hopkins. "talk shit about me, but not about my horse" *rak höger*

:D

SarahPeace
0

gejsa och lisette - Det ska jag göra !, fast inte med teknik läraren, ohn är knäpp, hon svär i varje menning och hon bryde sig inte ett skit om vad killarna pratade om (hon hörde, det såg jah) , men mina klasslärare ska jag prata med förstofrämst !

gejsa
0

Ja, gör det du. Håller med dig.

Lina
0

vilken skola går du på?

SarahPeace
0

jag ? ; D, 

Stenbergaskolan som ligger i Ljusne , och Ljuse ligger i söderhamn xD

Jill_Niss
0