Ridsport = ridskola?
Hey! Jo, jag har tänkt lite på en sak! Varför kan ni inte skriva artiklar som är som mini-ridlektioner? Först kan man ju börja med det allra enklaste, skritt och så. Sedan bygger man upp det och artiklarna blir "svårare". Det skulle vara kul att få läsa om hur man får ner hästen på tygeln bättre, även om det finns flera olika sätt. Så vill man ju veta hur man gör galoppombyten och så också! Det skulle vara skojj att läsa om, tycker jag! ;) Kanske det räcker med en "lektion" per vecka då.

Vill du så är du hjärtligt välkommen att skriva artiklar.
Med den nya versionen så kan ALLA skriva artiklar, bara ni säger till oss först :-)
Om inte du är sugen så kanske någon annan är det, hojta till här isf.
En trevlig ide av dig =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag tror att det är svårt att få ner på papper hur man gör när man rider, men som #1 säger, man kan ju alltid försöka.

om det finns nått intresse att skriva artiklar kan man väll göra upp en lista där det är förutbestämt vad alla artiklar ska handla om, typ som "månadens häst" där det är olika förutbestämda teman.
#3, det har vi haft men jag tror inte det var någon av dom som skulle skriva en som gjorde det.
men det går ju självklart göra om igen :)

#4 Då var det ju de då =/ det är svårt att organisera nått när de är massa människor inblandade, det är alltid nån som inte tar sitt ansvar.
#5, ja det kan ju lätt vara så.
men som sagt, det går ju alltid försöka igen.
är du sugen på att skriva ? :)

#6 Tror inte att jag har dom kunskaperna tyvärr =/
#7, du behöver ju inte skriva om hur man får ner hästen på tygel direkt, men om du har något annat att bidra med ? :)

Jag kan skriva nybörjarsakerna, för det finns väl några nybörjare som är inne här ibland? Jag kan skriva om; Grunderna i halt, halvhalt, skritt, trav, galopp, skänkelvikning i skritt, de olika ridvägarna, hur hästen ska vara ställd, om framdelsvändning.
Så det går jag gärna på, jag kan börja med den enkla nivån så får någon mer avancerad kanske skriva de svårare artiklarna, annars kan dom bara PM:a mig lite info om det jag ska skriva om så fixar jag alla artiklar! ;D
#9 låter som en jätte bra ide tycker jag:) skulle vara jätte roligt att läsa om:)
#9, det låter ju kanon!!

Vad bra att ni tycker det! =) Hoppas isåfall att det finns lite mindre kunniga som vill läsa våra artiklar om sånt. Nu gäller det att bestämma om vi verkligen ska ha denna "ridskola" och vad vi ska börja med! ;P
klart det finns folk som kommer läsa, här finns ju alla i olika stadier i sin utveckling. :)
vad vill du själv börja skriva om ?

#14 Jag kan som sagt börja skriva först, så jag skriver de mindre avancerade artiklarna eftersom jag inte är så jättekunnig. Den första artikeln kan väl handla om grunderna i skritt och halt, eller så! Jag tror nog att vi inte behöver skriva om hur man sätter på utrustningen och hur man sitter upp och så?

tänk gärna på att det ska helst vara bilder med och inte bilder du tar från nätet utan tillåtelse!
hm.. hade varit kul med articklar om andra ridstilar eller hästarbete.. tex arbete vid hand. :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Ang hästarbete så har jag en kompis som har två ardenrar (stavas det så?) som de arbetar med i skogen och använder i sitt jordbruk. Det är rätt häftigt tycker jag :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

#15 Det är ingen fara, jag är själv fotograf så jag kan använda mina egna bilder! :)