Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 1912 ggr
bell
0

Bett till liten shettis

Jag behöver ett bett för körning till min lilla shettis. Det vanliga tredelade är inte optimalt vid körningen. Har ni någon koll på var man kan köpa ett litet körbett eller har ni något begangnat att sälja?

Glad

På lillhastenistav.se har de ett postkandar på 10.5 men det känns stort… Ska försöka komma ihåg att mäta hennes bett når jag går ner till stallet idag :) Det är litet.

Silenos
0

Titta in på www.jaboruder.se och klicka på " Shettisshopen".

Peppe
0

Övrig info: Bett med skänklar ska vara 1 cm större än vanliga bett =)

tror www.selar.se har ett litet postkandar. Har globus körbett? isf finns väl dom ner till 8.5 antar jag, som alla andra av deras bett

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

bell
0

#1 :) Tack för tipset. Har meilat dom nu.

Och nu kom jag ihåg att mäta bettet 9.5 så det var inte toklitet ialla fall. Även om det är svårt att hitta 9.5 ochså…

bell
0

#2 ok vad bra det hade jag ingen aning om :) Då ska jag alltså ha ett 10.5 :)

Peppe
0

Tänk på att köpa en rak stång, inte delad =) vet inte om det finns delade körbett nu när jag tänker på det. Dom har kanske lite mer vett i skallen än mycket ridfolk ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

lisette
0

pippa__ har ett fullcheck, vet inet om det ska säljas. pma henne.

bell
0

Något annat som jag borde tänka på vid köp av körbett? Pumpande eller inte? ?

Mycket tacksam för hjälp :)

bell
0

#5 & #6 Jag är inte så snabb med att skriva idag ;) Tack.

Hittade jätte fina sadlar på selar.se men de borde ligga bra på hästen oxå ;) inte bara i sadelkammaren :D

IdaS-A
0

Jag har massa olika körbett som inte används, ska kolla storlekar.

joytick
0

Bäckahästar har korta bett, från typ 7cm om jag inte minns fel. Vet inte om hon har lagt upp dem på webbshoppen men du kan ju kolla. Annars är det bara att maila, för hon har nog i butiken.

Terrierlina
0

Vid ATG kliniken i Stav finns en butik som iallafall tidigare har haft mycket shettis-grejjer….

[Teddy]
0

Jag tycker inte om Globus postkandar. Det som skiljer i storlekar är själva bettet, skänkleldelen-ringarna är lika stora på alla bett, så ett litet 9,5 postkandar ser helt oproportioneligt ut. Om dom inte gjort om sitt sortiment.

pippa__
0

#6 Nope inte säljas..man vet aldrig när man får tag i en liten igen ;)

bell
0

#9 Jag väntar med spänning ;)

Annars ni som har erfarenhet av kör bett vad/ vilket bett rekomenderar ni o varför :)

youtube1
0

Det finns olika bett på eko de har fina grejor där o de finns häst grejor på ÖOB.