BILDER & Berättelse: En dag i stallet
Lite bilder ifrån min dag i stallet och en berättelse om den. Fast inte så många! ;)
Jag åkte till stallet mamma hjälpte mig att ta in Lord, sedan åkte hon! Då jag inte ryktat honom, då jag bara smörjt, fyllt på vatten, gosat med honom, så stog jag och ryktade länge och väl. Hans pannlugg tunnade jag ut då den är väldigt sliten, så den är inte lika fluffig längre! Tog 2 fästingar på honom, kollade till hans sår. Han har livit sparkad på hasen och har varit svullen på has-spetsen, och haft ett litet sår där, haft sår på hasen, och på skanken bak, sedan har han klivit sig fram mellan karleden och kronan, det såg bra ut, svullnaden är nästan helt borta, såren nästan helt läkta. Och han haltar inte i skritt längre! :D
Efter jag ryktat och kollat igenom honom, så fixade jag med hans utrustning, satt fast den nya hemkommna sadelgjorden i rätt storlek denna gången satte på hackamoret på tränset. Skulle sadla, men klarade inte av att spänna sadel gjorden då min höger hand är väldigt svag och ibland kan jag itne inte hålla så hårt i saker då den tappar sin kraft ibland! Så jag kudne inte spänna sadelgjorden pga för hård resår! Fick byta till den gamla igen! Fick spänna ut till det största i hackamoret, och jag hoppas det sitter bra där det sitter, det går att spänna sidostyckerna ännu mera utifall att! Han fick även sina skydd, både fram och bak, men de bak, de va äckliga att gå med ^^
Att sitta upp gick fruktanssvärt bra, han stog still och gjorde som jag sa till jag var klar! Det stog en traktor utanför och den va läskig så den trippade han förbi i trav! Men stannade snällt när han var förbi, just nu håller de på att ta upp stora stenar i paddocken, så att dom inte ska vara i vägen längre, grävmaskinen gick dock sönder. Men dom hade fått upp mycket, men det var läskigt! Så det tog en stund, när han inte ville gå framåt längre, så testade jag att backa honom, de tyckte han inte om för han reste sig, men lugnade sig snabbt, och efter många om och men så kom vi in i paddocken, och där inne skrittade vi, och skrittade fram till stenarna, det va med jätteläskigt i början, men sedan gick det jättebra, sedan var det en bom som va superäcklig!!!:O:O Den kunde bitit honom i svansen, så när vi skrittat en stund där och han slappnade av, så slutade vi och vi kunde rida upp utan några problem!
Jag tog kameran i stallet gick ut i vinterhagen, och fotade honom med utrustningen på, men han var dock inte så förtjust i att stå still, ni kommer att få se bilder, efter det så kom mamma och jag han inte ta bilder på han utan utrustningen, utan jag smörjde hans sår, gick ner med honom till hagen, och släppte honom, fotade lite och åkte hem!
Vi börjar bli kompisar nu f.ö han kommer halvvägs till mig när jag ska hämta honom i hagen, innan fick jag jaga honom, eller muta honom, nu kommer han helt frivilligt! :) Hoppas ni orkar läsa allt!! :O:O
När jag hade tagit in honom, i hans nya "hag-grimma" han är glad innombords
Jag orkade läsa :)
Vad fin utrustning du har! 
#3. Vad bra, trodde inte någon skulle göra det! ^^
#5. haha, ´tack xD
Vad söt han va :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#10. tack så mycket! :D

Fina bilder + Fin häst!
#13. Tack! :D
Fina bilder, jag orkade läsa :D
#4 upp med hacket mer, skulle jag säga :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
BRA anna ;D ja, de vill jag med ha det, men det är för litet för honom, osm att inte allt krånglar, min korsrydd börjar krånga och är stelare för var dag som går, höger sida sedan vi krockade du vet!! SKA STÄMMA GUBBJ*****N!!!

#4 upp med hacket en bra bit till
gör fler hål om det är för litet =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag skulle nog också vilja sätta hacket en bite till upp..
Vad söt han är :)
tjusig utrutsning btw ^^

Bild på #10 var jättegullig :D Han var fin annars också
17. Går inte göra fel hål s: vad jag kan se iaf! MEn ska försöka, efter som jag vet att de ska upp till under ganaserna typ?
#18. ok.
#19. tack, och tack ^^
#20. Tackar! :)

#22. Det är ett hål till som är 2cm? högre upp, men måste se till så att hacket passar med, hur spännt ska det sitta? :)

#23 Jaha, är det själva hacket som är (för?) litet? Kedjan ska vara lös när man inte tar i tyglarna. Jag har överdelen så lång det går för att inte sidostycken ska hamna i ögonen, dvs yttersta hålen (det är en sån med tre hål på varje rem och en lös metallbit med en pigg på, är det en sån du har så kan du ju göra fler hål?) Du ser på min bild att kedjan hänger ner lite, den tar inte i alls om man inte tar i tyglarna. Sen beror det ju på hur skarpt du vill ha det, "min" häst stannar för minsta lilla (går rida i grimman) så på henne kan man ha längre kedja… kortar man kedjan får man ta mindre i tyglarna innan det händer något, dvs det tar kortare tid innan det blir skarpt sas

thorsson: söt häst och fina bilder!
vad är han för ras?
#24. Ja de är lite litet, tycker jag iaf! Men ska testa att höja upp hacket lite och se om det sitter hårt åt då! sedan får ja se om jag får göra fler hål i hacket eller om det bli bra, jag ska ta bilder så jag vet att det itne sitter hårt eller läst på honom! :)
#25. Tack så mycket! :) För att vara lite retsam så ska du få gissa! ^^, slänger in en till bild ifrån hagen :) som en led tråd! ;D

fullblod? halvblod?

lord är ett varmblod… ;)

Han är jättefin Thorsson, ännu ett vackert exempel på ridtravare ;-)
*** Kärleken övervinner allt ***
oja jätte fin o jag orka läsa å titta på allt :)
Håller med föregående talare om att han är riktigt snygg :D Om jag inte tar miste sa Linda (Thorsson) till mig när jag var med henne i stallet att det antagligen "beror på" att han var hingst fram till 9-års åldern eller liknande? ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#27. Vad smickrad jag blir ;D, men som lisette sa är han varmblod! :D
#28. Avslöjare där! ;D
#29. Tack så hemskt mycket! :D Din är oxå superfin!
#30. vad glad jag blir! ;D
#31. Snygg hade han nog varit endå, även om han hade blivit vallack tidigare, men han hade nog inte blivit lika maffig! XD Men det med att han blev kastrerad som 9-åring stämmer bra det! Han har fortfarande en del hingstvanor kvar, här hade det kunnit vara många föl gjorda annars!