Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1393 ggr
Cilla89a
0

svårt att hitta jobb..

jaaa :/ jag har letat jobb mer eller mindre i snart 2 månader utan att hitta något på egen hand.. bauhaus jobbet är ju för min faster är chef på trädgårdsavdelningen, så det var ju bara därför jag fick jobb där och det går ut 1 Juni, :/ om dem inte vill förlänga men jag tror tyvärr inte det :/ nu när man väl börjar komma i det och vet vilka alla är, så ska man sluta..

men, men. nu hittar jag ju inget jobb, det är bara jobb 1 år, för sen ska jag plugga vidare, är öppen för det mesta utom städjobb och typ sjukvård.

jag mååste ha ett jobb, för jag kan inte bara gå hemma, jag blir galen..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

BeatriceHolmberg
0

Letar också jobb som en galning… Och när man väl hittar något som verkar bra är det bara sommarjobb :/

Cilla89a
0

#1 mm, eller hur :(
dessutom nu när jag verkar ha hittat häst också, då har jag själv bestämt mig för att betala för hästen själv varje månad, men det ser ju liiite pyrt ut nu ;)

fridak
0

kikade på platsbanken på ams.se
tittade på skåne län och jobben som fanns i hässleholm, för jag har fått för mig att du bor typ där. visste inte vad du har för erfarenhet så jobben kräver ingen erfarenhet.
de som fanns var
glassförsäljare, under sommaren antar jag
städ, för sommaren
försäljare, krav:egen bil
personlig assistent
telefonbokare
andra städjobb och andra försäljningsjobb fanns också.

Sungria
0

Lämna in ansökningar till ställen du skulle kunna tänka dig att jobba på, även om dom inte har annons ute :) Kan även tipsa om McDonalds, dom söker alltid, speciellt till sommaren, inte världens roligaste kanske, men man kan anpassa sitt schema lite mer efter sig själv än ett "vanligt" 9-17 jobb :) Lycka till, hoppas du hittar nått :D

fridak
0

Beatrice_, finns städjobb på någon träindustri i nybro via coor service management. men då ska du itne vara allergisk mot damm och trästoft.
fanns även extrajobb på något indistriföretag i nybro.
försäljningsjobb finns det gott om.
även restaurangbiträdesjobb finns på lite olika ställen.
 Kalmar har nog lite fler jobb och dit kommer du rätt lätt med tåg eller buss om du inte har tillgång till bil.

BeatriceHolmberg
0

#5 Okej! :) Nää allergisk mot damm är jag då inte :P

Egentligen borde det inte vara såå svårt att hitta något, eftersom jag har körkort på BECE + att jag har truck- och hjullastarförarbevis… Man får väl inte vara så kräsen nu i början kanske :)

fridak
0

men lastbilschaufförer är det väl brist på? då borde du inte ha några problem att hitta jobb, iaf inte lastbilsjobb. då kan du även sommarjobba för pågen som haft annons på ams varenda sommar om c-förare, kanske får förlängt efter sommaren? fast de kanske inte är så kul?

BeatriceHolmberg
0

Joo man har iallafall fått höra det… Njae för Pågen vill jag inte köra :/ Vill helst köra större och få erfarenhet av det med en gång eftersom det är det jag vill köra sen i fortsättningen :)

Maja
0

Jag har också letat, letat, letat och letat. Lämnade in intresseanmälan som personlig assistent och ja.. "Vi hör av oss om vi behöver hjälp" sa dem, det låter ju lite osäkert.. :/ Det finns ju inga jobb i Uppsala för oss utan körkort!

fridak
0

#9 då får du se till att ta körkort;)

Maja
0

#10 - Intensivkursen är bokad till augusti. ;)

fridak
0

#11 oki, du får ta dig till jobb med moppe istället då;)

Maja
0

Har ingen moppe heller. ;)

bubbelbubbel
0

ja deet är inte lätt att hitta jobb inte..=/
jag bor i den välkända gnosjö-regionen, där det av nån anledning alltid finns jobb, iaf till mig.
men det är väl iof vad den står för..:)

fridak
0

#13 vad du ska krångla;) cykel då? en på mammas jobb brukar springa till jobbet, ca 1,5 mil så då kan ju du cykla en bit:P

Maja
0

#15 - Har ingen cykel heller och bor drygt 3 mil från Uppsala. ;)

Cilla89a
0

#3 jo, precis.. det är i hässlehom jag bor..
men ingen av dem jobben du nämnt passar mig tyvärr :/

IdaS-A
0

Har du ngn utbildning?

Nordqvist
0

Jag har vart mammaledig i snart 9 månader och har letat jobb under hela den tiden.. och min sambo är arbetslös.. men jag söker nog mer än honom…

Men här är det super svårt att få jobb om man inte har kontakter!!

Cilla89a
0

#18 jag?
jag har gått naturbruk med inriktning hästhållning ;) ska plugga vidare nästa höst, så det är bara ett jobb för ett år..

IdaS-A
0

#20 Kan du inte söka jobb inom hästvärlden då? Typ mocka skit i ett år.. Fast det är ju inge bra betalt tyvärr

Zadeira
0

Jag blir arbetslös den 13 juni, då skolan slutar och ridskolan jag jobbar på tar sommarlov. Möjligheter finns att förtsätta i höst, men med denna lönen är det knappast värt det. Mitt råd, hästjobb är skitdåligt betalt för slitigt jobb, dock är detta det bästa jobbet jag någonsin haft eftersom jag trivs så otroligt bra.

Dock hittar jag inget jobb nånannastanns. Det är otroligt svårt. Man får liksom hoppa på vad för skit som helst i princip…

Cilla89a
0

#21 nej, det vill jag inte, jag tycker inte det är värt att slita som en gnu, för några ynka tusenlappar i månaden..

pippa__
0

Cilla: vad hade du kunnat tänka dej görea då?

lisette
0

#23 men vadå, det är väl bättre än ingenting?

helt ärlgit förstår jag itne sånt resonemang. vill man ha jobb så får man ju ta vad som finns o erbjuds!

synd du inte hojtat till tidigare. vet att de sökt folk hos oss…

Maja
0

#25 - Kan inte ni flytta till Uppsala? ;)

lisette
0

#26 mitt jobb menar du? nej du får väl flytta ner hit :D

fridak
0

#17 vad passar dig då? Vill man ha ett jobb och är i ett behov av jobb så kan man inte vara kräsen…Jag städar under sommaren, det är ingen  superlön direkt men bättre än inget. jag tror det även är bättre timpenning än vad kompisen har som jobbar hoppar in som djursjukvårdare på djursjukhuset.
sen är det bäst att komma in i arbetslivet så fort som möjligt, arbetslivserfarenhet är superviktigt.

lisette
0

cilla. de har ju sökt folk på eniro 118 118.

pippa__
0

#29 Hihi har dom??? Shit va coolt =) Jag vill leka troll!!!!

Maja
0

#27 - Jag ska ner till Göteborg någon vecka/veckor i sommar. :P Det är liiiiite närmare i alla fall. ;)

lisette
0

cillak(1293))a(20)sp(65)sr(1)c(3B857A7B)%26ps%3dlan(12) "http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsannonsViaArbetsort.aspx?ids=1352778&o=12&k=1293&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaArbetsort%2fSokresultatViaArbetsort.aspx%3fq%3ds(ld(199)l(12)k(1293))a(20)sp(65)sr(1)c(3B857A7B)%26ps%3dlan(12)")

lisette
0

#30 visst hade det varit skoj??

Maja
0

Jättejobbigt läge jag sitter i nu..

Har skickat in en intresseanmälan som personlig assistent eller ledsagare, de ska "höra av sig om de behöver mig någon dag".. Hmm, låter ju inte så givande..

Har möjligtheten att åka till Göteborg och bo gratis, kan säker fixa nått där nere..

Men jag vill inte åka hemifrån för jag vill vara hemma när jag får mitt besked om var jag ska plugga i höst. :/

jn84
0

Jag får känslan av dagens "nybörjare" på arbetsmarknaden är lite för kräsna. Jag har städat sen jag var 13, sen jobbar på Posten varenda sommar sen jag var 16. Mockat hästskit som extrajobb och har nu deltidsjobb som personlig assistent (vårdjobb som kräver skittorkning och en massa annat äckligt).

Det är ena riktiga skitjobb allihop, inget är särskilt bra betalat, men de pengar jag tjänat är bättre än ingenting. Så har jag också kunnat köpa en häst och plugga samtidigt samt flyttade hemifrån när jag var 18.

Man kan inte hålla på och säga "det och det vill jag inte göra". Det är bättre att ta det man blir erbjuden, och sen fortsätta söka vidare. Hur tråkigt/jobbigt ett jobb än är så kan man stå ut så länge att man hinner hitta något bättre.

Sen kan ju a-kassa vara en bra idé, så man kan få pengar om man blir av med ett jobb och inte hinner hitta ett nytt.

lisette
0

#35 hear hear! jag håller verkligen med dig. jag börajde sommarjobba när jag var 13 (tror jag) o då städade jag.

jag tror det är jätteviktigt att prova på olika jobb.

Maja
0

#35 - Det jobbiga i min sits är att jag är villig att ta vilket jobb som helst, men de vill i stället ha de med körkort eller så har de andra krav. :/ Ändå är Uppsala liksom fjärde största staden.. :/

lisette
0

men det måste ju finnas jobb! finns det inte rekryteringsfirmor som har jobb?

lisette
0

juve)a(20)sp(65)sr(1)c(51B6B43)%26ps%3d "http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsannonsViaArbetsort.aspx?ids=1352724&o=3&k=0&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaArbetsort%2fSokresultatViaArbetsort.aspx%3fq%3ds(ld(199)l(3))a(20)sp(65)sr(1)c(51B6B43)%26ps%3d")

Maja
0

#39 - Körkort. :(

Men tack ändå!!

lisette
0

ett till)i(20)a(20)sp(65)sr(1)c(BD439F68)%26ps%3dlan(3) "http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsannonsViaArbetsort.aspx?ids=1353146&o=3&k=0&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaArbetsort%2fSokresultatViaArbetsort.aspx%3fq%3ds(ld(199)l(3))i(20)a(20)sp(65)sr(1)c(BD439F68)%26ps%3dlan(3)")

Maja
0

#41 - Den har jag tittat på, men det är bara en dag.. :/ Tror inte ens jag kan komma in till stan så tidigt. Bussarna börjar gå runt den tiden någon gång. :/

lisette
0

du får väl bo hos ngn :d

Maja
0

#43 - Känner ingen i Enköping. :P

jn84
0

Dessutom tror jag att det väger ganska tungt i ett cv om man har haft ett städjobb eller nåt annat skitjobb. Det visar att man är ambitiös och beredd att jobba hårt. :)

Maja
0

Nu hittade jag två stycken som jag ska söka i alla fall. På Subway och ett uteställe. :)

Cilla89a
0

Jag är inte kräsen, inte alls.. Men det finns gränser då min rygg inte orkar hur mkt påfrestning som helst.. Jag skulle aldrig hålla till ens 20 om jag skulle ha ett riktigt stalljobb, tyvärr..
Och städning, det finns inte ens med överhuvdtaget.. Jag städar inte när andra ser, så är det bara.. Jag tycker det är frukstansvärt pinsamt..

Zadeira
0

Jag jobbade tre sommrar som kassör på ICA, sen fick jag stanna där när jag slutade gymnasiet men bara till i oktober. Då behövdes jag inte längre för en som varit sjuskriven skulle komma tillbaka och jag hade hennes tjänst.

Jag jobbar extra ca en timme varje helg med att städa en dagislokal, ger iaf en hundralapp extra i kassan och går så jhimla fort. 

Tyvärr är det lite som Juve sa, i dag har de flesta arbetsplaster önskemål om körkort, ett visst antal års arbetslivserfarenhet (som inte många unga har) eller så. Iallafall på Arbetsförmedlingens hemsida, den är sjukt dålig för unga.

jn84
0

#48 Fast man förlorar inget på att söka ändå, fast man inte uppfyller alla krav. Det värsta som händer är att man får ett nej :)

Zadeira
0

Precis! Söka kan man alltid. Om inte så ser det bra ut om man söker så mycket det bara går, sen att man inte har nån riktig chans är inte alltid det som räknas.

Lyrik
0

#13 Du får köpa min moppe. Bara 2000 kr med kruka.Skrattande

Har inte heller något körkort. Har ej råd med det ännu.

Letar oxå jobb, har ett men det är inget bra.

#0 Mitt jobb söker 8 p-vakter till Arlanda.

Maja
0

#51 - Haha.. Blir nog lite drygt att ta sig till Uppsala med moppe. :P Oooh, Arlanda är mysigt, bussen dit går några 100-tals meter utanför huset. :P

jn84
0

Var exakt bor du egentligen Juve?

Maja
0

Söder om Uppsala, 3 mil söder om stan. 10-15 minuter från Arlanda. :)

Cilla89a
0

Idag har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen.. Och dem är ju helt ute och snurrar i det blå.. Dem menade på, att bara för jag gått hästhållning och har hästar som erfarenhet, så kommer det bli dem jobb jag söker.. Vill jag ha ett annat jobb jag inte har erfarenhet inom så får jag hitta det själv :S Huh?
Så hjälpsamma var dem.. Ska på möte på tors i alla fall klockan 10.00

Marylojs
0

#47 Med den inställningen tycker jag inte du ska äta heller. Vadå pinsamt? Du är för fin för att städa eller? Har man ingen utbildning eller erfarenhet så får man ta de jobb som bjuds, svårare än så är det inte! Vi har människor från andra länder som är jurister och läkare och massa annat som knegar som städare eller taxichaffisar utan att klaga!!

Cilla89a
0

#56 jag är inte för fin, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att städa ett helt år! och ja, jag tycker det är pinsamt när jag städar, sen skiter väl jag i vad det är för några andra som städar..
man måste ha ett jobb man trivs med, man måste inte älska det.. men man ska inte behöva må dåligt över att gå till jobbet.. och jag skulle helt klart må riktigt, riktigt dåligt om mitt jobb bestod av städning..

jn84
0

#57 Har du testat? När jag jobbade för min mammas företag så var städjobbet väldigt skönt på så sätt att man kan lägga upp tiden som man vill. Vill man vara ledig på fredagen så jobbar man längre på torsdagen. Vill man ta en långlunch är det inga problem. På så sätt var det ett väldigt bra jobb.

Lyrik
0

#52 Jo, men den går i 30…

Man måste tyvärr ha p-vaktsutbildning om man ska söka jobbet på Arlanda. 8 st till 1 september, blir nog svårt för mitt jobb att hitta så många "gubbar". Finns ute på Arbetsförmedlingens hemsida. Jobbet heter Protectus Bevakning AB.

De ska jobba drygt 9-10 timmar per dag. Traska runt på Arlanda och jaga felparkerade bilar…

Cilla89a
0

#58 ja, jag har provat städa förut. jag gav det en vecka, sen slutade jag..

bubbelbubbel
0

cilla, vad jobbar dina föräldrar med ? finns ingen chans att du kan hopppa in där ?

Cilla89a
0

#61 min pappa är injengör ;) så det är nog uteslutet… min mamma är "hemmafru" ;)

bubbelbubbel
0

ja, då gick det ju inte så bra :D
annars är det ju alltid bra att kunna utnyttja föräldrarna, men din pappa måste ju jobba på ett företag ? och dom kanske har nått du kan pyssla med ?

Cilla89a
0

#63 ja, visst jobbar han på ett företag.. och dem har inget jobb alls, inte ens sommarjobb till sånna som jag som inte är utbildad :P Så det går icke :/

bubbelbubbel
0

det var ju riktigt illa !
du får väl flytta hit då :)

Cilla89a
0

JAAAAAAAAAAAAAAAA :D Min faster ringd eprecis och frågde om jag ville fortsätta jobba på lördagar och söndagar :D Hur länge är osäkert.. Men förhoppningsvis får jag en fläskig lön i Juli med :D Dessutom kan det säkert bli några timmars jobb på veckorna om någon är sjuk o.s.v.. Har fått rycka in några gånger nu under dessa 3 veckor jag jobbat.. :) Härligt värre..