Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1097 ggr
AusaBausa
0

OT Semester/sommarlov!?!

nu börjar det verkligen närma sig sommarlov o semester…

har ni ngr planer för sommaren? resor, utflykter, "måsten" att  göra hemma???

pippa__
0

Har alltid planer i mitt huvud, men sen om det går vägen det är en annan sak ;) Ska jobba senare iaf

AusaBausa
0

ja jag har önskemål om massautställningar men vet ej om barnen o guben är så intresserad av att jag o dem ränner på utställningar var o varannan helg..samt jag undrar om Kelda är redo…ser hemsk ut just nu i vinterpäls…har dock köpt b-vitaminer o ska se om det hjälper henne fälla lite..

Annars vill jag t Astrid Lindgrens värld samt husvagnssemester m syrran t strömstad.

Maja
0

Jag tar studenten den 5/6 och då börjar "sommarlovet" som kommer att bestå av en nervös väntan på antagningsbrevet. Just nu har jag ingen som helst aning om var jag kommer att spendera de nästkommande tre åren. Allt från Östersund i "norr" till Växjö i "söder". Brevet kommer den 19/7. Efter det ska jag sätta mig ned och leta lägenhet. Tänka efter vad jag behöver köpa, ta lån på banken och allt annat som behövs.

Sedan bär det av mot en två veckor lång intensivkurs så jag får mitt körkort någon gång.

Men ja, givetvis lär det bli en och annan tur till stallet, Göteborg, kanske Karlstad (om jag får för Alex :P) och ja.. Vi får se! =)

lisette
0

jag har jobb framför mig hela sommaren fram t v 32 då jag har semester tre veckor. då är det tänkt att vi ska ta o gifta oss.. ;)

annars är det inte mkt. kanske blir en liten helgtripp. sen givetvis RENOVERING, gjutning av platta osv..

AusaBausa
0

vilken platta ska gjutas?

lisette
0

gödsel..

sen om våra planer går i lås så köper vi oss ett mega super stort hus på granntomten att ha som garage. då får jag hela stallet/garaget för mig själv!!!! =)

pippa__
0

Men Lisette vi kan inte lägga gödsel i det "nya" huset…då blir A inte glad ;)

AusaBausa
0

ska ni ha dem hallarna där????det hade ju varit kanon…mga pållar får plats då;-P

lisette
0

#7 du menar sågverket? nej, men det ska vi ju inte heller.. =)

#8 nej inte hallarna, vi har ju ingen nytta av dem och det lär bli mkt dyrare då. du ska se den byggnaden vi vill köpa. den är sjukt stor. större än vad man tror och fritt enda upp i nocken.

vad är det med dig o petra eg? ni vill trycka in hästar överallt..

thilda-
0

Jag ska soooooooooooooova hela sommar lovet typ :)
Men jag komma o måla om mitt nya rum ( Vi flyttar till ett hus den 2juni)… åsså lär det väl bli en massa kartong bärning o grejor.. och luddan ska flyttas och lite tävlingar på det!

lisette
0

#10 ingen gård?

fridak
0

jag ska jobba hela sommaren typ, så det blir inga långa resor för mig iaf. blir förhoppningsvis en sväng till falsterbo. sen vill jag till gekås också men det kanske får vänta till i höst istället.

Turfaren
0

Jag tänkte göra några utflykter i Skåne och Blekinge. Man ser så mycket trevligt från tåget, som jag gärna skulle titta mer på.

Någon resa har jag ännu inte planerat.

casandra
0

Ja ni, för mig blir det nog mestadels jobb lite varstans!
Industri-jobb v.24-28, även två veckor i slutet på sommarlovet (men nu kan jag inte dem i huvudet). 2 veckor kommunalt, sen rycker jag kanske in i ett travstall.

"Resten" av tiden ska gå åt till att träna, åka till göteborg, iron maiden, åka till sommarstugan i ludvika, sen kanske någon festival osv. Den som lever får se helt enkelt! :)

Ledin
0

min man jobbar hela sommaren så jag blir hemma med barnen vi ska åka till Öland det e redan bokat ett superstort hus vid havet o en liten båt till men kunde grilla å vara inne i båthuset så man är nyfiken på se hur det ser ut :D Jag komemr måla en massa här inne men så måste jag se till att inte katterna inte fastnar i färg så ska göra nån högre grind kan vara bra att ha ändå. Jag har iget körkort så jag vet inte alls vad jag ska göra visst jag kommer ju ha tid till att göra körkortstester, måste ha körkort nu när min man jobbar som tusan. Stallet det ska tvättas rent inne å sen måla å göra om lite inte mycket men lite. Där va lite ja kom på.

J-Parnebo
0

min familj och jag ska resa iväg till italien i tre veckor, annars ska jag bara vara hemma och umgås med familjen och kompisar, bygga en kanin bur , rida m.m :)

thilda-
0

#11 nop blev inte så :( är så arg på mina päron xD

Klasselover
0

Vi ska till Kroatien, jag och en kompis ska på cykelsemester ngra dagar, åka till hennes sommarstuga, och sen ska jag ta en sväng mot stockholm och fota med en annan kompis, och åka till Västergötland och hälsa på mina saknade älsklingar <3

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

stall-harmoni
0

tja…. blir nån långritt, en utställning, en uppvisning fast det e ju på midsommar… sen blir det nån tripp var vet jag inte än…
blir nog en runda till high chaparall me… å förhoppningsvis e min lilla fölunge född då och isåfall ska jag bo där en vecka me…
å till det mindre roliga… måla hus å stall…

[slo]
0

Hmm… Är det fint väder landar en buss herrar på falsterbo camping en vecka Cool

Sen tänkte jag nog åka till High Chaparall också, se om jag kan få tummen ur och visa pållan.

Annars jobba som en iller…

[Jennniie]
0

Ehm ja, det blir nog mestadels jobb..
Men ska väl försöka ha lite semester oxå. Har inga planerade resor eller så , men får se vad som händer senare. :)

bubbelbubbel
0

jag vet inte vad som händer i sommar, vet knappt när jag får semester i år, men i vilket fall ska jag leka med ÅsaF när hon befinner sig här, tjata på lisette att hon ska komma hit och leka med oss, eventuellt ta en tripp till skåne och hälsa på där, och….öööh :) ja. ha semester ? :D

Flaxii
0

Inga direkta planer. Tror inte att vi ska resa utomlands i år eller ngt sånt. Ska kanske till Vetlanda och hjälpa min moster med hennes hästar. Ska hålla igång under sommaren och tävla Mandelman.

Fiaa2
0

Ska på ridläger, fota mkt. Sedan till norge och rida islänningar på noska fjället :D Igångsättningsläger på ridklubben och Ö-vik. Ska väll hinna med en massa kompisar och kanske ta en sväng till Östergötlad :)

BeatriceHolmberg
0

Jag ska jobba (om jag lyckas få tag i något) och rida hela sommaren, så här blir det inga lata dagar :)

AusaBausa
0

#22 klart du ska till Skåne!!! Då får du svänga inom här också o hälsa på med Lisette o Petra!

bubbelbubbel
0

#26, ja kommer jag till skåne, vilket jag gör om petra får bestämma ;), så svänger jag förbi dig med :)
jag måste ju få chansen att sno med ditt föl :P haha!

__iE
0

Jag har inget bestämt direkt, mer än rida, ta det lugnt, umgås med kompis, sola & bada, ut med båten och sedan jobba 3 veckor inom kommunen..
Sen kanske jag o en kompis ska ner till Falsterbo då hon har körkort nu :P

Beundy
0

Jag kanske ska jobba, vet inte riktigt än. Så det återstår att se. Också ska jag till kolmården med min far. Och bada ska man väl göra, inget mer planerat än. 
I slutet av sommaren kommer min underbare kille beta på det evigt gröna ängarna i trappalanda..

Peppe
0

i början av sommaren kommer min valpis hem, och någon gång under sommaren kommer troligen Blacky åka…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

_Jag_
0

Jag ska tävla och träna neptun. En vecka på kreta med klassen :D Och sen ska jag och neppe antagligen åka och hälsa på en kompis. Det blir väll mycket kompisar och kusiner och sånt också…. Jag ÄLSKAR sommarlov :D:D:D:D

[japptravare]
0

blir sommarhäst i år igen

AusaBausa
0

#27 du är hjärtligt välkommen men kommer kolla dina väskor när du åker härifrån ;-P

tezzie
0

Jobbar fram till vecka 28, sen är det 5 veckors semester :o)

V.30 kommer jag att tillbringa i Göteborg och v.31 på Gullholmen.

Övriga veckor tillbringar jag hemma i solstolen på gräsmattan ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

[slo]
0

Bubb, kan du inte hämta mej på vägen? Jag vill också på skåne-turne :P

Lyrik
0

Har varit på en vecka "semester" nu till Portugal, kom hem igår. Har inte bestämt när jag ska ta ut semester i sommar. Blir nog några veckor i juli. Är hemma hela sommaren. Lyrik behöver tillsyn och stödfoder även på betet.

Alex
0

Först och främst ska jag bort när folk tar studenten här!

Sen blir det lite "jobb" några veckor, och förhoppningsvis en tur till London. Island finns det nog inte pengar till, tyvärr. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zadeira
0

Eftersom jag jobbar på ridskola och min arbetstermin tar slut samtidigt som skolan den 13 juni blir jag sommarledig då. Vet inte om jag kommer tillbaka dit i höst.

Det enda planerade är en resa till Visby under medeltidsveckan. *yummy* Hade skitroligt förra året och hoppas detta blir ännu bättre!

Alexandra13
0

Jag ska åka utomlands till Mallorca =D & där ska vi bada, sola & kanske rida

Kanske bada.. men vet inte riktigt om jag känner för det… Första sommaren utan Axess ju..

& sen ska ja kanske rida & sola.

AusaBausa
0

ja jag får kolla in "huset" sen! Jag tänkte hjälpa Petra o få ihop en shettis i varje färg men eftersom vi ej får plats m dem här så kan man ju trycka in dem lite varstans;-D hihi!

bubbelbubbel
0

#33, haha ;)  jag kanske lägger honom i bilen ;)

#35, följ med då !! :)

AusaBausa
0

#41 då får jag inspektera den också…;-P

Han är bara så söt! Jag stod vid altandörren o ropade på honom o då kom han gnäggande mot mig…KUL! Sen har han fått en kompis, en kungspudel som grannen har, är helt kär i Kezo!! Den sitter o bara tittar på honom hur länge som helst! Gulligt Svarta båda två så han tror väl det är en valp:-/

bubbelbubbel
0

haha  ! kungspudeln måste väl vara i storlek med honom, om inte större va ? då tror han säkert att det är en av hans ;)

Lindbygarden
0

# 20 Ghaaaa!!! Då kryper jag ner i din väska och följer med!!!Skrattande

Jag startar företag i juni bla kommer skyltverksamheten ligga däri.

Sen ska vi laga ladugårdstak, fortsätta bila ur ladugården, knacka puts, ny puts, måla ute och inne, bygga boxar, fixa fönster, måla och tapetsera inne, göra färdigt kök och övervåning..

Sen är det en massa till att göra.. så ingen rast och ingen vila.. det enda vi planerat in är dagstrip till ölandsdjurpark och sen blir det säkert salvestaden i år igen!

bubbelbubbel
0

ja visst i sjutton, inte får man ju glömma att vi ska och se Bruce Springsteen i sommar ! det kommer ju bli en upplevelse :D

Lindbygarden
0
bubbelbubbel
0

#46, ja det kommer bli mäktigt ! :D

Carmenzita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska på träningsläger och vara med i ponnia cup så det blir tränatränaträna :D sen får vi hämta vår schäfer valp vid midsommar med (då är hon 8 veckor) så det blir fullt upp :D

Sehvrin
0

Jag ska sommarjobba som guide på Emåns ekomuseum efter midsommar. Innan dess så ska jag "hårdjobba" med mina pållar hemhemma. (Nickolina behöver motion och Lolly som fortfarande är halt behöver något annat att tänka på än att försöka bråka, så det blir lite tricktraining för hennes del)

Utöver det ska jag plugga till omtentor, förhoppningsvis träna lite kendo och utföra diverse sysslor hemma på gården.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

tezzie
0

#49 Vi har oxå en Nickolina i vårt stall :o)

Flaxii
0

Justeja, jag ska ju på ridläger också :) Och självklart blir det en hel de fotografering också, men det tillhör ju det vanliga ;)

Wiizy
0

RIDA! :D   Ett år sedan sen sist! ;)

//Wizy

PimTheGreat
0

Har ingen aning än vad som händer här. Försöker sitta och fundera på hur jag ska få min tid att räcka till, till både jobb, hus, tvätt o städ häst, barn och båtliv…..

Yuriko
0

Jag ska slappa och slappa och slappa :) Rida ska jag också göra, tävla en del och åka på träningsläger med Rayhan :) Kanske, kanske om vi kommer igång med hoppningen att vi provar tävla i det också..

En liten ur till Japan kanske det också blir, plus segling i sthlms skärgård med några kompisar, och om jag får som jag vill ska vi till göteborg också.

Sen ska jag slappa ännu mer, och ladda upp inför tre år på gymnasiet..

emeliekarlssoonn
0

ska hjälpa till på ridlägren som är på ridskolan där vi har våra hästar, sen ska jag på ridläger själv. det blir hästar för hela slanten! :D mamma hade planerat en resa till gotland, typiskt nog den veckan jag är på ridläger. vet inte om vi flyttar den, men det märker jag. :)

sen blir det väll kompisar och massor med bad och soooool! :D

tezzie
0

#54 Kommer du från Japan?

Repoort
0

Två veckors resa till Turkiet och efter hemkomst är det dags att slå hö.
Det är vad jag planerat på semestern

Massor med bad och härliga ridturer med förstås.

Yuriko
0

#56 Mamma gör :)