ny häst i hagen
idag har jag varit överduktig och kört hästsläp med häst… :D
min vän angelina har nyss köpt harry av bebbe, vi åkte dit och hämtade honom idag. jag var livrädd att köra själv så jag hämtade min granne som jag köpte calippo av så han fick följa med.
hästaskrället är ett år gammal och bara gick rakt upp på släpet. helt sjukt! snacka om att ha tillit till människor. sedan stod han som ett ljus hela vägen hem, inte en enda spark… :D
när vi släppte ihop honom med mina hästar så gick det först bra. eftersom han stod så still i släpet så fattade de andra inte att det kom en häst till…
calippo och lotta var först fram…
(det kommer fler bilder och mer historier… )

Vad trevligt att allt gick så bra ! 

Riktigt fin är han också .. (:

Tycker nästan synd om gamle Oskar som hamnar längst bak sådär .. :P

bara för att inse att han var helt själv och fick galoppera tillbaks i full karriär… eller ja, så snabbt det gick… :D

Vad söt han är ! :D

sedan så brakade helvetet lös…
vi kollade så hästarna hade det bra. de sprang ju i hagen osv. men det såg ok ut så vi körde upp och lämnade min granne. tog väl ca 15 minuter. när vi kom tillbaks såg vi calippo och oskar kom springades och ställde sig i den lilla hagen som de oxå kan gå in i. sen kommer lotta i full karriär så vi gick ju in för att kolla vad som stod på. de stod med höga halsar och kollade över stengärdet in på åkern….
ja ni kan ju själv tänka er. på åkern travade harry och brago och hade det jättebra… in i stallet och hämta grimmorna till hästarna. vi gick och letade sedan när vi fått in dom igen var de gått över, såg att det var vid stengärdet där det inte är el… det har aldrig hänt under 10 år att en häst gått över gärdet sa kerstin.
så, vi satte in hästarna i den lilla hagen. den är inte så himla liten heller. men där jagade oskar harry som sjutton och han var riktigt le. jag trodde inte han kunde vara så elak som han var. vi fick skilja hästarna åt. så nu går harry med brago i den mindre hagen och de tre andra i resten av hagen… vi ska sätta ihop dom på måndag igen.

jag tror att oskar tyckte att harry hotade hans position som ledarhäst. han har ju precis fått den positionen och vill väl skydda flocken. men harry var ju så himla snäll och bara sprang undan…
nu står de tre idioterna och tittar på brago och harry och önskar de fick vara med… lika gott åt dom… :D

Men herregud lisette ska du starta en hästfarm? Det blir ju bara fler och fler hästar. Ska hon stå inackorderad hos dig i vinter? Nu får du bygga ut stallet IGEN isf.
Du börjar likna mig snart. *ler*

*garv* nej det ska jag inte göra gejsa! han ska gå på bete här bara, han ska hem i oktober… :D han o brago ska bli bästisar! :D

Jaha, trodde att du skulle bygga ut igen. fniss

jag har trampat på spik vad jag ska… :D
förresten, hur sjutton ska jag kunna starta farm med tre valacker och en hingst? nog för att brago är bög, men det blir inga barn ändå… ;)

älskar_hästar, tack för dina kommentarer! han sprang efter dom, går ju inte så fort för en sån gammal elak man… men sen sprang han som sjutton och var enbart stygg. men han är fin… :D

Måste säga att Oskar är riktigt söt ;) men de andra ockå självklart! 

Ok! Du får starta en djurpark då. *ler*

#17 tack! ;)
#18 haha det är ju det jag eftersträvar. när syndafallet kommer ska jag två av varje ras… hmm hur går det till med hästarna?? ohwell.. :D

va fin han va :)
dina hästar också såklart, o haflingern :)

wow vilken snygging :D
O lille oscar, så grymt söt!!! :D
/Elin

Vilken otroligt söt kille den där Harry är och ett klockrent namn också!
Det såg lite roligt ut att fjordingen inte hann med riktigt… när den lilla brago sprang med de stora hästarna =) Men charmigt!

Klart det är ett passande namn, det är ju jag som döpt honom Fniss, hans pappa heter King Harold, så det föll sig naturligt att kalla honom Harry
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Är det han som är pappan? Han är ju jättefin ju! Tycker om arbetshästar… särskilt Shire. De är tokhäftiga! Så nästa föl kommer alltså heta William då?

#27 Men åh vilken mysig bild!! =)

#23,24 jag tackar å mina gossars vägnar… :D
oskar ville inte ta ut sig. ni skulle sett som han sprang när han var så himla le mot harry. trodde inte det om oskar… :S
#25 jag har satt ett "prince" framför… ;)

Kacka! Bor du bredvid travbanan?