Vad skulle ni gjort?
Har satt ut mina sadlar på blocket och jag undrar nu hur jag ska göra för det är en som vill låna hem en av dem för att se om den passar..
Är lite rädd för att personen kanske tar sadeln och sticker, alltså att jag inte får se nå pengar.. Kan jag kräva att de betalar hela summan och får tillbaka den om jag får tillbaka sadeln i samma skick som innan?
eller ska man skriva nå slags kontrakt??
Hjälp mig gärna.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det är ju viktigt att sadeln passar, så är man osäker vill man ju gärna prova den på hästen innan man köper den…

Jag brukar sälja dom på öppet köp. Fungerar dom inte får dom betala frakten tillbaka.
Men är det i samma stad som du bor i kan du ju vara med när dom provar dom. så har jag också gjort.
#1 Ja det fattar jag ju :)
Men om personen tar sadeln och sticker då? Alltså att jag inte får nå pengar för den.. Vad är bäst att göra då? Vill ju inte bli lurad..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jag skulle inte våga lämna ut min sadel om jag inte var säker på att jag skulle få tillbaka den.
#2 Öppet köp är smart :) Det ska jag nog göra.
Man ska inte skriva nått kontrakt då? För jag har fått tillbaka en sadel alldelens repig en gång..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ja låt köparen betala hela sadeln, skriv på ett kontrakt där det står att h*n har t.ex 10 dagars "öppet köp" och att om sadeln lämnas tillbaka i sämre skick får h*n t.ex 50% av köpesumman tillbaka.
Svårt dock att avgöra vad som e sämre skick men det ska avskräcka att man är oförsiktig med sadeln.

som #6 skriver hde jag gjort o dessutom tagit bilder på sadlen för att styrka hur den er ut när du lämnar den ifrån dig.
Jag hade gjort som #6 + att ta bilder som lisette skrev.
Får ni mkt svar på era sadlar som ni annonserar? Bara lite nyfiken.. ;P

Är det en värdefull sadel skulle jag inte tillåta varken öppet köp eller prov där sadeln ska skickas, utan enbart där jag åker med/hästen kommer och provar sadeln…
Tack för alla svar :)
hon drog sig ut, var enda svaret jag fått och jag la ut annonsen i morse :P
Tror jag gör nått litet kontrakt eller liknande eller att de får betala och får tillbaka pengar om sadeln inte passar :)
Tack allesammans
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se