Grannar i hagen bredvid!

nops bara ett travarsto i en hagen brevid och över vägen går ett sto med 3 månader gammal föl…
Hihi, min grabb har också kossor som grannar :D På ena sidan är det köttdjur, 1000kg-klumpar vissa av dom… Och på en annan sida är det tvååringar eller nåt, och han är livrädd för dom. Så hoppas det här råder bot på det, för jag vill ha honom till boskapshäst sen ;)

Sen går det ju får på gården oxå som hon vant sig vid. Samt en damm med ankor. Men det är bara bra så dom kan vänja sig lite på egen hand.
Nisse har 4 hästkompisar i sin hage. 4 kor i hagen i gämter till vänster o 4 hästar i hagen mitt emot ;)
/Elin

Ballerina har 'bara' stallkompisarna i hagen jämte ;D

Mina hr inga andra hagar i närheten. Så de är sååå ensamma.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men fy, vad du är elak. Får dom inte se världen? hehe

Nepp, de får bara se skog, skog och åter skog. ;-)
Ja en och annan älg och lo djur då förståss. Ja och så räven som är fräck nog att smita in i stallet om man inte passar sig. ;-)
Audiatur et altera pars

Vad gör räven i stallet då? Hälsar på dixie eller`?…

Jag vet inte vad räven gör där. Misstänker att han vill ha katt till middag faktiskt. Inte bryr han sig om att man är där själv heller. Har fått jaga ut honom flera gånger.
Elendiga räv. ;-)
Audiatur et altera pars

Eller också är den sjuk. Kan den ha skabb? Dom brukar komma fram till samhället då. Mata den med kattmat vet jag. Kul att ha en tam räv. he he

Jag hade en tam räv här förra året. Det var en ungräv. Så jag matade den lite med kattmat. Men tyvärr så sköt jägarna den när det blev jakt. Den var bara två meter från våra hästar när vi red. Kom gåendes på vägen och var inte ett dugg rädd. Lekte lite med en av våra katter t o m.

Nejdå gejsa. Ingen skabb på honom. Han har så otroligt fin päls grabben. Får se hur länge han får vara kvar innan han blir iväg jagad av de äldre grabbarna häromkring.
Han var bara jätteung när han började komma förra året. Och i år har jag bara sett honom ett par gånger. men han är inte ett dugg rädd.
Audiatur et altera pars

Om det är samma så har du väl inte skrämt honom tillräckligt. En räv ska vara rädd för människor. Troligvis kan den var sjuk. Så sa iaf jägarna till mig.

Enligt de jägare jag pratat med här. Så tror dom att anledningen är att deras mamma inte var rädd. Hon var tydligen matad av människor i yngre dagar och därför orädd och då lärde hon inte valpisarna att vara rädda heller. Men jag är absolut ingen räv expert så jag har ingen aning alls.
Men det kan nog stämma att jag inte skrämt honom tillräckligt. Han var ju så söt ju ;-)
Audiatur et altera pars