OT. Williams Dop. (Ett gott skratt)
För en vecka sen döptes William.
För er som vill läsa tänkte jag berätta om vår lite halvkaotiska upplevelse haha.
Eftersom både jag och sambon låg sjuka veckan innan så kunde vi inte träffa prästen. Så han skulle komma till kyrkan en timme innan själva dopet så vi kunde prata ihop oss. När kommer prästen? 5 MIN INNAN dopet börjar! morr.. men det löste sig ju, även fast jag var uppe i taket innan prästen kom.
Så börjar ceremonin. Min bror blev utnämd till gudfar, så han höll i William under dopet. William var på sprallhumör och på nått sätt lyckas han peta upp fingret i min brors näsa så det börjar forsa blod! Lite komiskt faktiskt.. Så jag får ta över William, som har blivit tung så jag höll på att dö. Men men.
Bror min står bredvid och försöker stoppa blodflödet och samtidigt som William blir gnällig för han börjar bli hungrig. Så han försöker äta upp rosetterna på klänningen. Hehe. I hans ögon går ALLT att äta. =)
Så dax för att hälla upp dopvattnet. Det skulle sambon göra medan prästen läste en psalm. Men sambon var seg och började inte hälla förrän i mitten av psalmen hehe. Och vilken tid det tog sen, han hällde så sakta så sakta så min pappa börjar skratta mitt upp i allt. Ännu ett komiskt inslag. =)
William är nu lite smått hysterisk när det är dax för själva döpningen. Och vad gör han när prästen häller vatten på hans huvud? Jo, han börjar GAPSKRATTA! Det kunde ju inte sluta bättre hehe.
Ja, det var ett udda dop det. Minnesvärt! =)
Bild1. Bror min försöker torka blod så gott det går. Stackarn! ---->

HAHAHA ja det blir ett dop att minnas iaf :P

Du kommer aldrig glömma det iaf och det är juh bra ;)
vad söt han är !!

Ja verkligen nått att minnas!, det här ska han allt få höra när han blir äldre =)

*Garv* det är ju sånt som är underbart.
när vi la händerna på lokes huvud började han skratta. sen när prästen gjorde korstecknet asgarvade han. sen hade han hicka.
vad fina ni är ! :)
jag var på "en vän till släktens" barnbarns dop en gång, det var ett sånt kollektivt dop, flera barn samtidigt och prästen höll inte isär namnen och döpte väl i stort sett om alla barn.
tillslut somnade vår gullunge Brandon och snarkade så det ekade i hela kyrkan, HAHA ! :D

Ja, det är ju nästan roligare när dopet blir lite udda. Speciellt. Då har man nått att berätta senare =)
hehehe… han är ljuvligt söt!!

#10. Tack =)

haha!
ska det vara så ska det vara på riktigt :)
jättesöt unge ni har….

Oj så sööt han är :P Ser ut som en liten buuse :P

Tackar!
Ja, han är en riktig liten buse =)