Hästpassning/stallplatts i/runt Hörby
Jaha…i april åker jag till USA med jobbet i ca 4 veckor och behöver då hjälp med mina hästar. Helt hade jag haft dem uppstallade hos någon medans jag var borta och gärna fram till sommarbetet, när jag kommit hem kan jag självklart ta hand om dem själv men när jag är i väg får jag ju ha hjälp 24/7 Hästarna är ett sto på 24 gammal travare som är gudasnäll mot allt och alla! Eller hur LinaN!?! Tom små barn på 4 kan handha henne :) Den andra är ett sto på snart 2 år halvblod som är jättesocial men såklart är allt nytt skrämande men hon är absolut inte svårhanterad! Har aldrig gort något dumt mot mig! Blir hon rädd söker hon bara vägledning! En av de lättaste unghästarna jag haft och göra med! Kanske för at hon är så mycket hanterad :) Krafftfoder tar jag med själv och strö kan jag fixa om det inte finns! Ser helst att hö/hösilage finns men i västa fall kan det ordnas med! Någon som vet/kan/har tipps? Självklart så billigt som möjligt :p
Detta gäller alltså i 2-2,5 månad tills betet kommer igång! När jag komit hem hjälper jag gärna till i stallet om det skulle behövas! Ex in utsläpp fodrngar staketsättning stallrenovering osv!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Jag kan gå i god för att den gamle är snäll ^^
Men hon kan se riktigt jäkla tjurig ut. Men har aldrig sett henne varesig lyfta ett ben eller visa tänderna mot någon annan häst, än mindre en människa.
Rita ett vitt streck på marken o hon klassar det som staket i princip.
hoppas det löser sig för dig…. (Kan inte ingrid ta hand om dem? ni bor ju ändå nära varandra???)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag står ju hos Ingrid :) Fast jag tror inte att hon vill det…du vet ju själv hur hon är! men det hade varit enklast :) Fast en lillabehöver komma bort där i från! som tur är har on blivit bra fostrad av Dionne och det lutar åt en lika snäll häst till :)
jo, jag tänkte ju det eftersom du ändå står med hästarna där så….. man ställer väl upp på sina vänner när de behöver hjälp tycker man….. :S
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

när åker du? i april?
hur långt gången är du då? det finns regler för hur länge du får flyga, kolla upp dem!

hade det bara varit tillsyn under betet kunde de ju gått här hemma med våra hästar.
Jag ska ju inte ha för än i augusti ju :) gäller uppstallning med då vi åker i april :(

men beroende på vädret kan de kanske vara ute ändå i april. mina hästar började vara ute i början på april förra året.